Pagina 1 van 2

burnout techniek

Geplaatst: 17.11.2006 - 14:35
door v700r
Wat ik me afvraag is hoe je een burnout maakt met een automaat?

Geplaatst: 17.11.2006 - 14:48
door liquid_force
hier in zweden gooien ze bij een achterwielaandrijver vaak de achterremmen los van de voetrem dan vol op de rem (dus alleen voorwielen) en dan flink gas geven op een nat wegdeel (nat van water meestal) en dan maar genoeg pk's hebben :p

Geplaatst: 17.11.2006 - 14:57
door v700r
Pk's genoeg maar wat bedoel je "achterremmen los van de voetrem"? Tis trouwens idd achterwielaandrijving.

Geplaatst: 17.11.2006 - 15:00
door liquid_force
geen idee hoe ze het precies technisch doen (zou ik wel kunnen navragen) maar normaal als je op je voetrem trapt gaan de remmen op alle 4 wielen erop, door de rem los te koppelen van je achterwielen hou je alleen remmen op de voorwielen over ... daardoor kun je dus remmen en gasgeven tegelijk ...

Geplaatst: 17.11.2006 - 15:03
door v700r
Dus iedereen die met een automaat (als het al gaat) een burnout maakt heeft geen achterremmen?

Geplaatst: 17.11.2006 - 15:08
door liquid_force
je leest niet goed ...
liquid_force schreef:hier in zweden gooien ze bij een achterwielaandrijver vaak de achterremmen los

Geplaatst: 17.11.2006 - 15:11
door v700r
In Zweden dan.

Geplaatst: 17.11.2006 - 17:55
door edraket
Om de niet aangedreven wielen de auto stil te laten staan heb je maar een beetje remkracht nodig als de achterwielen eenmaal draaien. De rem dus licht indrukken volstaat om de auto op zijn plek te houden en toch de achterwielen door te laten draaien.

Geplaatst: 17.11.2006 - 18:03
door Walter
En de "snelle" broeders hebben een sperdifferentieel. Anders staat maar 1 wiel te gillen...

Geplaatst: 18.11.2006 - 06:39
door J
mensen die veel huurauto's heen en weer moeten rijden hebben een heel andere manier.
Minder goed voor de bak, maar werkt altijd: in N volgas geven, totdat toerenteller goed richting rood gaat en dat in D klappen.

ik koop NOOIT een ex huurauto

Geplaatst: 19.11.2006 - 14:36
door edraket
Vriend van me heeft zo ooit eens een chevy van gesloopt (was ook bij een verhuurbedrijf). Ineens liep al de olie uit de bak. Hoe kan dat nou?

Geplaatst: 19.11.2006 - 17:58
door screwloose
dat doen niet álle medewerkers van een verhuurbedrijf..... ( ik ken er wel een, dat dan weer wel.. :oops: )
maar de voorremmen vastzetten noemt men ook wel een line-lock, dat blokkeerd inderdaad je voorremmen en dan kan je lekker rubberen. bedenk wel dat dit grapje funest is voor je diff! je wilt niet weten hoe vaak die uit elkaar klapt bij te veel belasting!

Geplaatst: 20.11.2006 - 10:15
door v700r
J schreef:mensen die veel huurauto's heen en weer moeten rijden hebben een heel andere manier.
Minder goed voor de bak, maar werkt altijd: in N volgas geven, totdat toerenteller goed richting rood gaat en dat in D klappen.

ik koop NOOIT een ex huurauto
Jaja, auto opkrikken aan de achterkant (achterwielaandrijving hè) in D, volgas en een duwtje kan ook.

Geplaatst: 20.11.2006 - 10:20
door J
Jaja, auto opkrikken aan de achterkant (achterwielaandrijving hè) in D, volgas en een duwtje kan ook


da's wel weer veel werk, liever lui dan ....
en jong en onbezonnen etc etc.

Geplaatst: 20.11.2006 - 15:40
door screwloose
bwah, amateurs! gewoon in z'n achteruit zetten bij 50 KM per uur!
(ja dat kan, gewoon zorgen dat je achterwielen gebokkerd zijn door middel van de handrem bij het schakelen!...)

Geplaatst: 20.11.2006 - 17:38
door J
en meteen is volledig duidelijk wie ik bedoelde.

als iemand ooit een stapel verhalen wil horen van wat er kan er wat en gebeurt met huurauto's - screwloose is je man

Geplaatst: 20.11.2006 - 22:15
door Caerbannog
In het rijtje rare onverantwoorde verhalen:
Ik heb ooit iets gehoord over dienblad-driften.
Schijnt erg goed te werken met Mc-D. dienbladen.
Je gaat als volgt te werk;
- Jat 2 dienbladen
- Neem een auto met FWD, en zet deze met de achterwielen op de dienbladen
- Handrem erop
- Racen maar!

Iemand ervaring? :D

Geplaatst: 21.11.2006 - 07:18
door J
Eeen stel vage bekenden hebben ooit dat soort dingen gedaan, in het zelfde hoofdstuk kliko achter de auto, mannetje er in en racen met die handel

Geplaatst: 21.11.2006 - 08:32
door screwloose
ach zo ken ik ook iemand die in een starlet raced en er een rotan bank uit fikkerd met 80 kilometer per uur en dan teleurgesteld zijn als alleen maar glijd in plaats van spectaculair uit elkaar duvelt!!!

Geplaatst: 21.11.2006 - 11:58
door Daanh78
maar om je banden aan't spinnen te krijgen: gewoon lichtjes op de rem trappen en vol gas geven. In D wel te verstaan.

Ook (ex) taxichauffeurs kunnen er wat van :D Alleen jammer dat die E klasse niet standaard met sper dif komt hehehe ;)