identificatie connector

Plaats reactie
ssal
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 26.12.2022 - 16:02

Beste forumleden.

Onder mijn dashboard hangt een losse connector. Vlak voor het punt waar de kabelboom voor het stuurwiel in de witte kabelgoot verdwijnt takt deze af van de boom. De goot zit aan de onderzijde van de stuurkolom.
Het type stekker is dezelfde als de twee stekkers waarmee de stuurairbag verbonden zit. De kleur van de stekker is blauw geel. Ik heb al heel wat ondersteboven onder het stuur gelegen maar kan niet vinden waar ik deze connector moet inpluggen.
Het betreft een xc90 summum. my2005 met dstc. Ik heb een storing op de airbag in de a stijl van de bijrijdersstoel.
Bijgevoegd een foto van de connector en waar deze aftakt van de kabelboom.
de foto van de aftakking is vanaf het rempedaal richting stuur genomen. Het betreft de oranje draden.

Vriendelijk bedankt voor het meedenken!

Afbeelding
Afbeelding
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5646
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Ik heb een complete bedradingsschema XC90 2005 voor je. PM even je email.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
HGV
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 12.01.2019 - 13:47

Hallo ssal,

Dit lijkt inderdaad een airbag connector, gezien de plaats waar de storing zit lijkt het mij dat je onder de vloerbedekking moet kijken naar de aansluitende connector.
Als het goed is lopen daar namelijk de draden naar de stoelen.

Veel succes en laat je het weten als je het voor elkaar hebt?
Volvo XC90 summum (MY 2008) Obbetuning
Volvo XC70 comfort (MY2004) met Standkachel
ssal
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 26.12.2022 - 16:02

Dank voor de reacties Urbexpeditie en hgv.
Ik heb het bedradingsschema hier al op de pc maar ik vind het lastig te begrijpen die schema's
De aansluitende connector zal ergens in de buurt van of aan de stuurkolom moeten zitten. Er zit maar een klein stukje draad tussen de splitsing en de connector. Tot de mat redt de draad niet.
Ik zal vanavond nog een poging doen wijzer te worden uit het schema.
ssal
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 26.12.2022 - 16:02

Aanvullend. Het bedradingsschema: Group 88 Internal equipment Supplemental restraint system
geeft een oranje/oranje-zwarte draad en een oranje/oranje-grijze draad. (weet niet goed of het streepje zwart of grijs is)
Naar voren komen de contactrol en onstekers van de airbags.
De contactrol zullen wel de twee airbag connenctoren in het stuur zijn. Maar even verder zoeken op de ontstekers en de locatie plus bedrading daarvan.
En ja. Ik heb de accu losgehaald ;-)
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5646
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Accu loshalen kan ook een airbag melding geven.
Meestal "SRS AIRBAG SERVICE SPOED"
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
ssal
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 26.12.2022 - 16:02

Ja. Dat klopt. Ik bedoelde het loskoppelen tijdens het rommelen aan de srs/airbag meer uit veiligheid.
Ik was met heel iets anders bezig toen ik deze connector zag. Vida gaf al langer de src-004c Right Inflatable Curtain. Resistance Too High code die ik er niet uit kreeg.
Ik dacht het heeft vast met elkaar te maken. Stekker los=oneindige weerstand. Vandaar dat ik probeer te achterhalen waar die connector in gedrukt moet worden. De schema's geven wel wat houvast. Misschien was er hier iemand die zo kon zeggen: die hoort daar. Dan was het een easy fix.
Misschien is de kortste klap om even naar de sloop te rijden en te kijken bij een soortgelijke auto.

Het kan ook volledig los van elkaar staan. Dan nog zou ik graag willen weten waar de connector hoort te zitten.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”