Pagina 1 van 2

Volvo s60 Polestar 3.0 t6 klokje rond

Geplaatst: 02.01.2023 - 16:53
door Philken

Volvo s60 Polestar 3.0 t6 klokje rond

Geplaatst: 02.01.2023 - 17:21
door diesel01
Knap hoor, 7 jaar oud, 4 ton gelopen en buiten 4 nieuwe banden, olielekkage en een paar nieuwe schokbrekers gewoon nog zeer strak.

Volvo s60 Polestar 3.0 t6 klokje rond

Geplaatst: 02.01.2023 - 18:15
door Gouwe
Prachtbak en een mooi voorbeeld van een degelijke Volvo. Wel opvallend dat de berijder kennelijk niet echt van poetsen houdt.....

Volvo s60 Polestar 3.0 t6 klokje rond

Geplaatst: 02.01.2023 - 19:20
door diesel01
Die bladeren op de parafan…dat kan gewoon niet.
Daarnaast, eens in de zoveel tijd gaat de motorkap open en krijgt al het plastic ook een wasbeurt.

Volvo s60 Polestar 3.0 t6 klokje rond

Geplaatst: 02.01.2023 - 19:46
door redracer
Zat ook met smart te wachten wanneer de bladeren weggehaald werden maar nee. Als je int bos woont kan het uiteraard van slechts 1 dag zijn en ben je dr snel klaar mee natuurlijk.
Maargoed ook het exterieur is niet schoon en waarschijnlijk is het interieur helemaal een stofnest met 55k p jaar als 2e woonkamer .
Zonde maar wel eerlijk en laat zien dat het ook gemaakt is voor mensen die nergens naar kijken oftewel andere interesses hebben 😁
Persoonlijk zou ik voor zo'n test de boel grondig checken en poetsen .

Die olie kan natuurlijk ook van boven gemorst zijn ziet er tamelijk vers uit.

Volvo s60 Polestar 3.0 t6 klokje rond

Geplaatst: 02.01.2023 - 19:59
door RoaldH
Blijft een mooie auto met een zalige 6 cylinder.

Volvo s60 Polestar 3.0 t6 klokje rond

Geplaatst: 02.01.2023 - 20:42
door Philken
redracer schreef: 02.01.2023 - 19:46 Zat ook met smart te wachten wanneer de bladeren weggehaald werden maar nee. Als je int bos woont kan het uiteraard van slechts 1 dag zijn en ben je dr snel klaar mee natuurlijk.
Maargoed ook het exterieur is niet schoon en waarschijnlijk is het interieur helemaal een stofnest met 55k p jaar als 2e woonkamer .
Zonde maar wel eerlijk en laat zien dat het ook gemaakt is voor mensen die nergens naar kijken oftewel andere interesses hebben 😁
Persoonlijk zou ik voor zo'n test de boel grondig checken en poetsen .

Die olie kan natuurlijk ook van boven gemorst zijn ziet er tamelijk vers uit.
ik doe zelfs meer km per jaar maar omdat het mijn werkplaats i, probeer ik die juist wel proper te houden(elke week een wasje aan de buitenkant & om de 2 weken eens zuigen, doe ik (net als mijn vrouw) tegen mijn zin

Volvo s60 Polestar 3.0 t6 klokje rond

Geplaatst: 02.01.2023 - 21:43
door DB200
Leuk, een S60, het model waarin beide spruiten rijles in hebben gehad. Was wel een getunede VEA D4.

Het is niet voor niets dus dat de S60/V60 hoog in de TÜV lijstjes eindigt. T6 blok is net als de D5 onverwoestbaar. Ohlin schokdempers gaan 4 ton mee, dat is wel even wat anders dan de standaarddempers. 50k per jaar rijden met een niet heel zuinige benzine auto vind ik eerlijk gezegd ook wel grappig. Geld moet rollen, blijkbaar :-).

Volvo s60 Polestar 3.0 t6 klokje rond

Geplaatst: 03.01.2023 - 13:11
door redracer
Philken schreef: 02.01.2023 - 20:42
redracer schreef: 02.01.2023 - 19:46 ook het exterieur is niet schoon en waarschijnlijk is het interieur helemaal een stofnest met 55k p jaar als 2e woonkamer .
ik doe zelfs meer km per jaar maar omdat het mijn werkplaats i, probeer ik die juist wel proper te houden(elke week een wasje aan de buitenkant & om de 2 weken eens zuigen, doe ik (net als mijn vrouw) tegen mijn zin
in het geval van de stofzuiger ben je sneller klaar als je frequenter kuist ;)

Volvo s60 Polestar 3.0 t6 klokje rond

Geplaatst: 03.01.2023 - 13:29
door Ben
Vroeger was Klokje rond pas als de teller weer op 000000 ging.
Ik zie nu soms dat al bij 300.000 van Klokje rond wordt gesproken.
De term is zwaar gedevalueerd.

Volvo s60 Polestar 3.0 t6 klokje rond

Geplaatst: 03.01.2023 - 13:43
door redracer
mee eens , en dan een auto van 20 jaar oud . die heeft maar 15k per jaar gemaakt.

Volvo s60 Polestar 3.0 t6 klokje rond

Geplaatst: 03.01.2023 - 15:01
door kamikaze
Ben schreef: 03.01.2023 - 13:29 Vroeger was Klokje rond pas als de teller weer op 000000 ging.
Ik zie nu soms dat al bij 300.000 van Klokje rond wordt gesproken.
De term is zwaar gedevalueerd.
Maar vroeger had dat klokje een cijfer minder ;)

Volvo s60 Polestar 3.0 t6 klokje rond

Geplaatst: 03.01.2023 - 15:29
door diesel01
Vroeger toen de boten van hout waren en de mannen van staal.
Politie een veldwachter was en poesje met DT werd geschreven.
Kun je nagaan dat het tegenwoordig bijzonder is dat een Volvo 4 ton draait met 351pk terwijl hij vroeger net van zijn eerste olie af was.....
Wel 1 van de laatste Volvo blokken, ik heb uit redelijk betrouwbare bron dat we het met de VEA niet gaan mee maken.

Volvo s60 Polestar 3.0 t6 klokje rond

Geplaatst: 03.01.2023 - 16:10
door Philken
diesel01 schreef: 03.01.2023 - 15:29 Vroeger toen de boten van hout waren en de mannen van staal.
Politie een veldwachter was en poesje met DT werd geschreven.
Kun je nagaan dat het tegenwoordig bijzonder is dat een Volvo 4 ton draait met 351pk terwijl hij vroeger net van zijn eerste olie af was.....
Wel 1 van de laatste Volvo blokken, ik heb uit redelijk betrouwbare bron dat we het met de VEA niet gaan mee maken.
ik heb weet van hoge kmstanden met de VEA blokken(zowel diesel als benzine over de 400.000km met niet veel meer dan normaal onderhoud)

Volvo s60 Polestar 3.0 t6 klokje rond

Geplaatst: 03.01.2023 - 16:31
door raspaardje
Leuk filmpje! Wel een feestje om daarin 50k km per jaar te doen.

Ook het vermelden waard: een 30k euro aan onderhoud.
Elk jaar 2 standaardbeurten van +- 500 euro per stuk gemiddeld, dan is er +- 22k euro aan ander onderhoud uitgevoerd (banden, remmen, uitlaatdelen, ophanging als slijtagedelen, wat was de rest? Iemand inzicht in het Autoweek artikel met kosten voor specifiek onderhoud?)

Ik heb het idee dat tegenwoordig alles wat minder hufterproof is dan vroeger, niet alleen bij Volvo.
Ontwikkeling van downsizen betekent simpelweg minder overdimensionering. Want die gaat ten koste van de efficiëntie.
Zolang je je VEA blok netjes behandelt zal het wel loslopen. Veel trappen betekent een groter risico dan voorheen.
Zoiets.

Volvo s60 Polestar 3.0 t6 klokje rond

Geplaatst: 05.01.2023 - 13:37
door Paul
Ohw had ook even gemist dat hij voor 30k onderhoud had gehad!

Volvo s60 Polestar 3.0 t6 klokje rond

Geplaatst: 05.01.2023 - 14:43
door Jelmer de Jong
Afhankelijk van de leverancier al snel 8-12K aan banden bij deze incourante maat.

Volvo s60 Polestar 3.0 t6 klokje rond

Geplaatst: 05.01.2023 - 14:48
door Gouwe
Ik ook, maar even relativerend: 30K op 410K kilometers = afgerond 7,5 cent per kilometer en dat voor een high performance auto. Vind ik zo slecht nog niet.... Mijn toenmalige XC90 D5 kostte me ruim 10 cent. En banden zullen het denk ik een 30K volhouden, praat je inderdaad zo maar over minimaal 10 setjes.

Volvo s60 Polestar 3.0 t6 klokje rond

Geplaatst: 05.01.2023 - 15:46
door raspaardje
Gouwe schreef: 05.01.2023 - 14:48 Ik ook, maar even relativerend: 30K op 410K kilometers = afgerond 7,5 cent per kilometer en dat voor een high performance auto. Vind ik zo slecht nog niet.... Mijn toenmalige XC90 D5 kostte me ruim 10 cent. En banden zullen het denk ik een 30K volhouden, praat je inderdaad zo maar over minimaal 10 setjes.
Ik zeg dus ook niet dat het slecht is, ik heb er zelfs in mijn reactie geen oordeel over...:-)
Ben dus gewoon benieuwd waar die 12k euro (voor het gemak: 30K minus 8K aan beurten minus 10K aan banden) aan gespendeerd is.

Volvo s60 Polestar 3.0 t6 klokje rond

Geplaatst: 05.01.2023 - 21:57
door Fredhead
Ben schreef: 03.01.2023 - 13:29 Vroeger was Klokje rond pas als de teller weer op 000000 ging.
Ik zie nu soms dat al bij 300.000 van Klokje rond wordt gesproken.
De term is zwaar gedevalueerd.
Tegenwoordig is een auto meer een wegwerp product dan gebouwd voor de eeuwigheid.
In deze rubriek zijn zelfs al auto's met minder dan 2 ton op de teller voorbij gekomen.