Oude liefde roest niet ! (Oud en Nieuw)

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
xgeering
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.04.2016 - 13:13
Locatie: Maarssen

Na ruim zeven-en-een-half jaar en slechts 65.000 km heb ik besloten om mijn '99-er V70 2.5 10V 106KW/144PK SportsLine te verruilen voor een andere Volvo, een ander merk neem ik niet eens in overweging......Volvo, what else?

De stap naar elektrisch, hybride o.i.d. wil ik nu nog niet maken, daarvoor zie (en hoor) ik nog teveel praktische bezwaren, maar ik ben ervan overtuigd dat ook ik er niet aan ontkom om eens die stap te moeten zetten. En hoewel er aan het technisch aspect van mijn Classic weinig tot niets mankeert; sterker, door het nodige dat erin/eraan gespendeerd is verkeert zij in een bovengemiddelde staat en kan zij probleemloos nog enkele jaren door, maar tot de toekomstige overstap naar hybride, elektrisch, waterstof of wat het dan ook moge worden wil ik nog een aantal jaren nòg leuker rijden en nòg meer genieten van elke kilometer. Daarom heb ik deze week mijn Kerstbonus van 2022 (en 2023 en 2024) uitgegeven aan een 2010 V70 3.0 T6 AWD 224KW/305PK R-Design. Ik heb er eentje gevonden, geïmporteerd vanuit Zwitserland en weliswaar met enige levenservaring maar in een perfecte staat van onderhoud, altijd dealer onderhouden geweest, onderhoudshistorie compleet, alle onderhoudsbeurten gehad en afgestempeld (fijn om te weten, met name i.v.m. de Haldex-koppeling)

Donderdag 29 december bij een kilometerstand van 344.781 km was de laatste keer dat ik er 63 liter E5 in mijn Classic gegooid heb, daarna was en is het 'schluss', althans voor mij; want aangezien de oude liefde echt niet roest heeft mijn jongste zoon, net 20, besloten dat hij er verder mee gaat, en dat geldt niet enkel voor het rijden ermee maar ook nog een aantal puntjes aanpakken die nog op mijn wishlist stonden maar die ik nu niet meer ga doen. Met name op het gebied van het interieur zijn er nog wel wat dingetjes te verbeteren. Mijn oude liefde blijft dus ook voor de deur staan en ik weet nu al dat ik het met een zekere regelmaat niet zal kunnen laten om even een rondje te gaan sturen met de 5-pitter, want hoe je het ook wendt, draait of keert....het blijft een prachtig stukje techniek waarmee kilometerstanden te halen zijn waar de meeste auto's niet eens in de buurt komen.

Dit is wel gelijk ook mijn laatste topic in het 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic-forum, met de overstap naar de nieuwe 'voiture' stap ik ook over naar een andere sub-forum.

Eerlijk toegegeven, ik ben nooit het meeste actieve forumlid geweest hier, evengoed heel veel dank voor alle reacties, tips, adviezen en ervaringen.....met regelmaat hebben ze voor mij veel waarde gehad.

Hartelijke groet,

Xander
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?

I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
Mastiff
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 07.04.2022 - 15:38

Mooie "nieuwe" V.
Leuk dat zoonlief je oudere V overneemt.
Heb het ook eens aan mijn jongens voorgelegd, naar geen van hen zag zichzelf rijden in zo'n "oud hok", zoals zij het noemen.
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Mooi verhaal;
en veel plezier samen met die twee !!
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27007
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Mooi verhaal, heel leuk dat zoonlief met V70 Classic doorgaat.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Geniet van de T6 en mooi dat de V70 classic letterlijk voor het nageslacht behouden blijft!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
xgeering
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.04.2016 - 13:13
Locatie: Maarssen

lint schreef: 08.01.2023 - 14:02 Mooi verhaal, heel leuk dat zoonlief met V70 Classic doorgaat.
Gouwe schreef: 08.01.2023 - 15:41 Geniet van de T6 en mooi dat de V70 classic letterlijk voor het nageslacht behouden blijft!
Mijn zoon had al langer voorliefde voor de 5-cilinder, eigenlijk al vanaf het moment dat ik de mijne had; en dat was ook ruim voordat hij überhaupt aan rijlessen mocht denken, hij was toen 12 !!!

7 jaar later, in bezit van het rijbewijs, zijn opleiding afgerond en zijn eerste baan stond daar al snel zijn V70 voor de deur. Een haast identiek exemplaar als de mijne, dezelfde kleur, exact dezelde motor met 10.000 km minder op het klokje en een datum deel 1 van slechts drie-en-een-halve week ouder. Mooi gezicht was dat zo gebroederlijk naast elkaar.

En nu ga ik dus verder met de T6, hij neemt mijn classic over omdat ik wat verder ben met het aanpakken van in- en exterieur en zijn classic gaat binnenkort in de verkoop. Ondertussen al wel wat interieurdelen uitgewisseld omdat die bij zijn classic mooier waren en ook de velgen uitgewisseld omdat hij zijn velgen mooier vind; die laatste mening deel ik dan weer niet maar dat even terzijde.

En nu is mijn classic dus zijn classic geworden; en aangezien hij helemaal gek is op de 5-cilinder zie ik hem hier voorlopig nog wel in rondrijden. En ik snap dat helemaal..........
Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?

I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”