Oude liefde roest niet ! (Oud en Nieuw)
Geplaatst: 07.01.2023 - 22:56
Na ruim zeven-en-een-half jaar en slechts 65.000 km heb ik besloten om mijn '99-er V70 2.5 10V 106KW/144PK SportsLine te verruilen voor een andere Volvo, een ander merk neem ik niet eens in overweging......Volvo, what else?
De stap naar elektrisch, hybride o.i.d. wil ik nu nog niet maken, daarvoor zie (en hoor) ik nog teveel praktische bezwaren, maar ik ben ervan overtuigd dat ook ik er niet aan ontkom om eens die stap te moeten zetten. En hoewel er aan het technisch aspect van mijn Classic weinig tot niets mankeert; sterker, door het nodige dat erin/eraan gespendeerd is verkeert zij in een bovengemiddelde staat en kan zij probleemloos nog enkele jaren door, maar tot de toekomstige overstap naar hybride, elektrisch, waterstof of wat het dan ook moge worden wil ik nog een aantal jaren nòg leuker rijden en nòg meer genieten van elke kilometer. Daarom heb ik deze week mijn Kerstbonus van 2022 (en 2023 en 2024) uitgegeven aan een 2010 V70 3.0 T6 AWD 224KW/305PK R-Design. Ik heb er eentje gevonden, geïmporteerd vanuit Zwitserland en weliswaar met enige levenservaring maar in een perfecte staat van onderhoud, altijd dealer onderhouden geweest, onderhoudshistorie compleet, alle onderhoudsbeurten gehad en afgestempeld (fijn om te weten, met name i.v.m. de Haldex-koppeling)
Donderdag 29 december bij een kilometerstand van 344.781 km was de laatste keer dat ik er 63 liter E5 in mijn Classic gegooid heb, daarna was en is het 'schluss', althans voor mij; want aangezien de oude liefde echt niet roest heeft mijn jongste zoon, net 20, besloten dat hij er verder mee gaat, en dat geldt niet enkel voor het rijden ermee maar ook nog een aantal puntjes aanpakken die nog op mijn wishlist stonden maar die ik nu niet meer ga doen. Met name op het gebied van het interieur zijn er nog wel wat dingetjes te verbeteren. Mijn oude liefde blijft dus ook voor de deur staan en ik weet nu al dat ik het met een zekere regelmaat niet zal kunnen laten om even een rondje te gaan sturen met de 5-pitter, want hoe je het ook wendt, draait of keert....het blijft een prachtig stukje techniek waarmee kilometerstanden te halen zijn waar de meeste auto's niet eens in de buurt komen.
Dit is wel gelijk ook mijn laatste topic in het 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic-forum, met de overstap naar de nieuwe 'voiture' stap ik ook over naar een andere sub-forum.
Eerlijk toegegeven, ik ben nooit het meeste actieve forumlid geweest hier, evengoed heel veel dank voor alle reacties, tips, adviezen en ervaringen.....met regelmaat hebben ze voor mij veel waarde gehad.
Hartelijke groet,
Xander
De stap naar elektrisch, hybride o.i.d. wil ik nu nog niet maken, daarvoor zie (en hoor) ik nog teveel praktische bezwaren, maar ik ben ervan overtuigd dat ook ik er niet aan ontkom om eens die stap te moeten zetten. En hoewel er aan het technisch aspect van mijn Classic weinig tot niets mankeert; sterker, door het nodige dat erin/eraan gespendeerd is verkeert zij in een bovengemiddelde staat en kan zij probleemloos nog enkele jaren door, maar tot de toekomstige overstap naar hybride, elektrisch, waterstof of wat het dan ook moge worden wil ik nog een aantal jaren nòg leuker rijden en nòg meer genieten van elke kilometer. Daarom heb ik deze week mijn Kerstbonus van 2022 (en 2023 en 2024) uitgegeven aan een 2010 V70 3.0 T6 AWD 224KW/305PK R-Design. Ik heb er eentje gevonden, geïmporteerd vanuit Zwitserland en weliswaar met enige levenservaring maar in een perfecte staat van onderhoud, altijd dealer onderhouden geweest, onderhoudshistorie compleet, alle onderhoudsbeurten gehad en afgestempeld (fijn om te weten, met name i.v.m. de Haldex-koppeling)
Donderdag 29 december bij een kilometerstand van 344.781 km was de laatste keer dat ik er 63 liter E5 in mijn Classic gegooid heb, daarna was en is het 'schluss', althans voor mij; want aangezien de oude liefde echt niet roest heeft mijn jongste zoon, net 20, besloten dat hij er verder mee gaat, en dat geldt niet enkel voor het rijden ermee maar ook nog een aantal puntjes aanpakken die nog op mijn wishlist stonden maar die ik nu niet meer ga doen. Met name op het gebied van het interieur zijn er nog wel wat dingetjes te verbeteren. Mijn oude liefde blijft dus ook voor de deur staan en ik weet nu al dat ik het met een zekere regelmaat niet zal kunnen laten om even een rondje te gaan sturen met de 5-pitter, want hoe je het ook wendt, draait of keert....het blijft een prachtig stukje techniek waarmee kilometerstanden te halen zijn waar de meeste auto's niet eens in de buurt komen.
Dit is wel gelijk ook mijn laatste topic in het 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic-forum, met de overstap naar de nieuwe 'voiture' stap ik ook over naar een andere sub-forum.
Eerlijk toegegeven, ik ben nooit het meeste actieve forumlid geweest hier, evengoed heel veel dank voor alle reacties, tips, adviezen en ervaringen.....met regelmaat hebben ze voor mij veel waarde gehad.
Hartelijke groet,
Xander