Een XC90 voor erbij!

Plaats reactie
S80 TDI
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01.03.2009 - 20:38

Afgelopen vrijdag zag ik hem staan bij een handelaar. Een XC90 3.2 uit 2012 met allerlei mooie extra's! treeplanken, diffusers etc. Was meteen verliefd... en dus verkocht.

Gisteren opgehaald en meteen 200km mee gereden. Van buiten een plaatje en echt bij de tijd. Van binnen valt hij me wel een beetje tegen, wel wat gedateerd. Zeker als ik die vergelijk met ons dagelijks vervoer de v60 T6 PIH, D6 PIH. en V40 T4.

Ik wil dat dus wel even gaan updaten. Daarvoor heb ik enkele vragen:
1. Hoe zet ik het compas in de spiegel uit? Het is net of ik naar mijn wekkerradio kijk uit 1984...
2. Het radio systeem moet nieuw worden. Is de legend de beste optie of zijn er ook nog andere die relatief plug and play zijn, maar wel apple carplay ondersteunen?
3. Rima heeft een standkachel liggen. Is die makkelijk in te bouwen?
4. De tijdsaanduiding in het dashboard is een beetje vaag/doorgebrand. (zoals vroeger 1 kant van een lampje zwart was geblakerd) Zijn die lampjes uitwisselbaar?

Dank voor jullie reactie!
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 26992
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat is een dikke auto voor erbij 8)
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
RASmid
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06.10.2022 - 20:14

Had een beetje de zelfde ervaring toen ik de eerst km-ers in mijn XC90 (2013) maakte ;)

Gek eigenlijk… maar het is op bepaalde punten echt stapje terug in de tijd… Maar je krijgt er veel voor terug ;)

De compas in de spiegel herken ik maar die zie je na een tijdje niet meer (is mijn ervaring) geen idee of hij uit kan.. vast wel..

De radio was voor mij ook een ding… geen DAB+ Carplay/Android Auto Ik heb de Legend besteld en in middels binnen maar moet hem nog inbouwen (info via Facebook te vinden: Legend audio). Ding ziet er goed uit en recensies zijn zeer positief.

Wat ik mis is opbergruimte… die is er gewoon niet… dashboardkastje is snel vol.. en verder is het karig met vakjes Zakelijk een Skoda SuperB gehad (voor ik op stroom over moest)… en dat is een balzaal vergeleken met de XC90…)
Tussen de voorstoelen zit bij mij een kastje met koelkast… maakt het er niet beter op zeg maar.. geloof dat dit in de nieuwe XC90 beter voor elkaar is?

Verder zeer blij met de XC90 gaat niet meer weg wat mij betreft ;)

Succes met upgrade’s ben benieuwd!
Zondag
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 22.08.2021 - 13:55

Volgens mij kan het kompas uit via een knopje aan de achterkant/onderkant van de spiegel.

Bij mijn V60 is de instructie als volgt:
In de rechter bovenhoek van de achteruitkijkspiegel zit een display waarop wordt aangegeven in welke kompasrichting de voorkant van de auto wijst.

Het kompas wordt automatisch geactiveerd bij het starten van de motor.

Om het kompas handmatig te deactiveren/activeren:

Druk bijv. met een recht gebogen paperclip het knopje aan de onderzijde van de achteruitkijkspiegel in.

Als het kompas is gedeactiveerd als de auto wordt uitgeschakeld, wordt die bij de volgende start van de auto niet geactiveerd. Het kompas moet dan handmatig worden geactiveerd.
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1932
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Legend unit is veel te duur vind ik persoonlijk voor de noname tablet. Ik heb gekozen voor Mr12V en een tablet van Lenovo (A merk) met LTE. Plug en play, 5 minuten inbouw ipv veel langer met de Legend setup, ergo de Legend setup is van een 1 mans bedrijf in Taiwan, als er iets niet werkt is dat een hoop mail verkeer en fyiek versturen wellicht naar andere kant van de wereld. Er is maar 1 voordeel voor de legend setup, het frame waarbinnen de tablet ingebouwd kan worden. Overigens valt die op Ali ook te vinden. Ik heb 2 supermagneten op het dashboard waar ik de tablet opklik, keuze, had geen zin om frame in te bouwen.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Toin8
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14.02.2022 - 18:11
Locatie: Breda

S80 TDI schreef: 10.01.2023 - 16:15 Het radio systeem moet nieuw worden. Is de legend de beste optie of zijn er ook nog andere die relatief plug and play zijn, maar wel apple carplay ondersteunen?
Hi S80 TDI,
ik heb via volgende topic (https://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=90051) hetzelfde besteld en ingebouwd als 'reneweteling'. Ik vond het relatief eenvoudig om uit te voeren aangezien de stekkers maar op een manier te monteren zijn. Ja het is even hobbyen maar met een goede middag zit alles er ook in, nadeel is dat ik ook de spullen op verschillende momenten heb binnen gekregen waardoor je alles weer opnieuw open moet maken. misschien wat meer geduld moeten hebben om te wachten tot alles binnen was. Er staan maar zat filmpjes op youtube om de radio uit te bouwen/los te maken dus aan voorbeelden geen gebrek.
Op dit systeem zit alles wat ik maar nodig kan hebben, radio, apple carplay, navigatie etc allemaal op. goede resolutie en goed geluidkwaliteit.
Wel even controleren of deze versie te monteren is op jou radio, er blijken verschillende versies te zijn van de radio aansluitingen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo xc90 4.4 V8 2005
S80 TDI
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01.03.2009 - 20:38

Even een kleine update. Van de week het kenteken binnen gehad, dus nu kan er mee gestuurd worden. Mede door een bpm meevaller en omdat ik zoveel mogelijk origineel waardeer + de schermpjes in de hoofdsteunen + rti scherm wil behouden heb ik een legend besteld. Ik verwacht hem ergens deze week binnen.
S80 TDI
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01.03.2009 - 20:38

Gisteren kwam de legend binnen. Vandaag meteen ingebouwd. Zo blij als een kind! Er zitten meer opties op dan ik verwacht had. Je ziet op het scherm welke deuren opstaan, of de verlichting aan is, hoe hard je gaat. Had ik allemaal niet verwacht. Audio, carkit en navigatie rete snel. Verslaat mijn iphone 12 als het gaat over google navigatie.

Volgende klus koppelen aan RTI en 12v aansteker vervangen voor USB poort.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S80 TDI
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01.03.2009 - 20:38

Heeft iemand een adresje waar men voor weinig de tekst van Engels naar Nederlands kan zetten?
Gebruikersavatar
RASmid
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06.10.2022 - 20:14

Mooi geworden! Wel een klusje of niet? ;)

Vraagje: heb zelfde ingebouwd, maar de ‘’koppeling’’ met RSE. Vindt ik wat karig.. ga jij deze nog ‘’netjes’’ binnendoor maken??? Hoe heb jij het nu aangesloten??

Hoor graag.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”