Radar + BLIS geven foute meldingen

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Bob84
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 08.11.2019 - 16:59

Hoi iedereen,

Vanmorgen nam ik op de autosnelweg een afrit, mijn V60 (bj2020) liet me dit deels doen tot wanneer hij plaats ingreep en bijstuurde naar links.
Nadien merkte ik dat het waarschuwingslampje in de rechterspiegel bleef branden.

Ik heb nadien BLIS uitgeschakeld maar bij de volgende afrit was er weer hetzelfde. Maar toen zag ik op het dashboard ook een melding (stuurhulp bij botsgevaar dacht ik). Ook die functie heb ik intussen uitgeschakeld.

Ik kan pas volgende week terecht bij mijn garage maar vroeg me af of misschien iemand van jullie hier een idee over heeft, software-fout?

En misschien toeval of niet… begin deze week reed ik achteruit een parkeerplek uit, de parkeersensoren achteraan gaven een signaal dat ik dichtbij een object kwam, nadat ik mijn rit verder zette bleef het waarschuwingssignaal klinken tot wanneer ik het contact uit en aan zette.

Iets is er mis maar geen idee wat :)

Thx!
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Blis gebruikt o.a. sensoren die in de zijflanken van het achterspatbord zitten. Kan het zijn dat daar een hoop modder of vuil zit en dat dat de oorzaak is? Of heb je per ongeluk een verloopstekker 13p->7p in de trekhaak-aansluiting laten zitten? Je schrijft niet welk type auto je hebt, dot plaatje is van een C40, maar soortgelijke plaatjes en waarschuwingen zijn er ook van d e andere Volvo’s te vinden in de betreffende manuals
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
C40 Ultimate Twin
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”