Melding , Emissie service vereist

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
sanbokay
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13.01.2023 - 17:11
Locatie: Winschoten

Hallo ,
Sinds enige tijd geeft mijn S60 2.4 benzine automaat bj.2001 storing aan ; Emissie service vereist en motorstoringslampje brand en toerental schommelt enorm .
Auto laten uitlezen en deze gaf aan ; overslag in 1 of meerdere cilinders.
Bougies en bobines gecheckt , alles goed .
Aan CO gehad , gaf aan dat katalysator goed was qua waardes ...toch vermoed de monteur dat deze stuk is .
Alvorens ik deze ga vervangen mijn vraag hier ..... het blijkt dat dit probleem vaker voorkomt las ik ..... wat zou het meest voor de hand liggende probleem kunnen zijn ??
LMM inmiddels al vervangen .
Injectorreiniger inmiddels ook al toegevoegd .

Mvg Henk
fmulders
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 21.07.2021 - 10:20

Je kan de verbinding(en) van de aardkabel eens controleren en goed reinigen. Dat kan nooit kwaad, deze kan wat slechter contact maken door corrosie waardoor je wellicht ergens anders overslag krijgt...
sanbokay
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13.01.2023 - 17:11
Locatie: Winschoten

fmulders schreef: 14.01.2023 - 11:06 Je kan de verbinding(en) van de aardkabel eens controleren en goed reinigen. Dat kan nooit kwaad, deze kan wat slechter contact maken door corrosie waardoor je wellicht ergens anders overslag krijgt...
Bedankt , ik neem dit gegeven mee in onze onderzoek ..... alle tips blijven welkom want zo'n storing moet toch kunnen worden verholpen hoop ik !!!
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2769
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Wellicht gasklep, als je er een hebt met witte sticker, een storing in deze klep geeft niet altijd een code die een fout in de klep aangeeft, er is meen ik een update voor zodat de computer minder kritisch naar de klep kijkt.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
beezer
2nd Gear member
Berichten: 119
Lid geworden op: 05.01.2005 - 21:39
Locatie: Assen

Werken alle injectoren goed ? En is er mss een lekkage te horen bij de injectoren ? De ringen om de injectoren kunnen inmiddels wel zwaar uitgedroogd zijn.
sanbokay
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 13.01.2023 - 17:11
Locatie: Winschoten

Even een korte up-date wat betreft mijn S60 .....

We hebben zowat alles onder de kap gecheckt en ook de LMM vervangen ....auto ging in eerste instantie wel iets beter lopen ,alleen het word nu duidelijk dat de auto het meestal het ergste doet na een afstand van rond de 10 km en daarboven (als de motor goed warm ) dus onze conclusie is nu dat het misschien toch wel es de katalysator kan zijn ..... terwijl de co waarden goed waren bij meting .
Of zitten wij nu verkeerd te denken ? Iemand hier met soortgelijke problemen ??

Alvast bedankt voor reacties ... Mvg Henk
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Ooit een keertje gehad bij een Peugeot 206'je. Ook na ca. 10 km inhouden, stilvallen, slecht lopen e.d. Bleek uiteindelijk een temperatuursensor te zijn die in een bepaald temperatuurbereik erg gekke waarden aangaf waardoor de motorbesturing verkeerde dingen ging doen.

Koude start goed, eenmaal op temperatuur ook goed, maar ergens tussenin ging het dus fout.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”