Pagina 1 van 1
aankoop 480?
Geplaatst: 17.11.2006 - 21:20
door Gast
Ik overweeg een 480 (erbij) aan te schaffen.
Wat zijn de zwakke punten, waar moet ik bij aankoop specifiek op letten?
Wie heeft tips?
mvrgr,
Roger
Geplaatst: 17.11.2006 - 23:06
door Rsport
Roest achterschermen, verder zorg dat je een van modeljaar 92 of nieuwe neemt (te herkennen aan de losstaande zijspiegels) Verder niet echt bijzondere dingen om te letten, bij het 480register staat wel een lijst met aankooptips, maar daar zou ik me niet te veel van aantrekken, gewoon kijken hoe die rijd, en of alle knopjes werken.
Oh en laat je niet in een 2.0 praten, die zijn echt niet sneller of fijner om in te rijden dan de Turbo modellen.
Turbo = the real deal

Geplaatst: 18.11.2006 - 18:47
door magiq480turbo
controleer in ieder geval alle electrische functies, ook de raambediening, deze gaan ook met regelmaat stuk, ook het dashbord, kijk of de snelheids meter goed werkt,
ik rijd zelf een turbo, rijd heel fijn, als je een turbo overweegt kijk dan of de turbo druk op ongeveer 3/4 van de meter uitslaat,
een 2liter is ook aan te raden, maar dan een van de 94/95 series, met een groene peilstok, deze lopen heel soepel en verbruiken geen olie, in tegenstelling met de 2 liter met rode oliepeilstok,
als je handig bent, is het een fijne wagen, maar houd er rekening mee dat je altijd wel iets krijgt met een 480, maar allles is te repareren,
succes, en als je vragen hebt als je iets gezien hebt, kun je het altijd vragen,
zie ook onze Belgische 480 site
http://groups.msn.com/volvo480
groeten,
Ronald
Geplaatst: 18.11.2006 - 19:45
door AndorabLe
De belangrijkste dingen om op te letten zijn al genoemd.
De turbo is overigens de soepelste (en snelste) wat betreft accelleratie omdat ie zijn vermogen al veel eerder paraat heeft
Geplaatst: 21.11.2006 - 18:18
door jjvwier
Ah , de Turbo versus 2.0 diskussie. Leuk , het blijft ons bezighouden.
De 2.0 is net zo snel, namelijk als het om bekeuringen gaat, ha ha .
maar het maakt mekaar niet veel hoor.
Pas op met afgeragde Turbo's, jongeneren gassen maar raak soms , met koude motoren. Let op het motorgeluid, mooi zacht geluid, geen rauwe bijgeluiden etc.
Suc6
Johan
Geplaatst: 21.11.2006 - 21:49
door Caerbannog
Een 2 liter is trouwens vrijwel altijd behoorlijk zuiniger!
(hangt uiteraard van je rechtervoet af, of linkervoet als je achterstevoren zit)
Ik rij gemiddeld 7,2L/100km met mijn 2l 480 uit 95.
- Let vooral op roest aan de achterste spatbordranden (ook een heel klein beetje kan al erger zijn als het lijkt)
- Water in de kofferbak; voel hiervoor ook even aan de vloerbedekking bij de achterstoelen, daar stroomt vaak water heen
- Let even op roest bij de instap (deuren), heb ik ook al meer dan eens gezien
- Kijk even of de achterruitenwisser goed werkt (vaak niet...)
- Let even op olielekkages van het blok (kan soms moeilijk te zien zijn)
- Rijdt ie lekker, stuurt ie lekker? (dat hoort een 480 gewoon te doen

)
- Til de kofferbakmat even op, en tik even voorzichtig met een schroevendraaier op de bodem op het punt waar de wielkasten naar binnen komen, vlakbij de bakjes aan de zijkanten. Hier willen vaak wel gaten in de bodem rotten.
Verder zijn het meestal gewoon goede en betrouwbare auto's. Motorisch meestal onverwoestbaar, alleen die roest

Controleer ook even alle CEM functies; follow-me-home verlichting, dimmende binnenverlichting, achterruitverwarming, knipperlichten, enz.
Suk6

Geplaatst: 21.11.2006 - 22:01
door 480S60
Wil je een gretige volvo 480 die snel en flexibel aanvoelt, neem dan een 1.7 turbo. Wil je een stille rustige soepele 480, neem dan een 2.0 uit 94/95.
Geplaatst: 22.11.2006 - 09:00
door V480-S60
en om nog, naast alle andere goede raad een extra duit in het zakje te doen.
Kijk op
www.volvo480register.nl bij de aankooptips.
Die gaan met name in op het technisch/motorisch gedeelte.
Geplaatst: 29.11.2006 - 19:27
door jjvwier
Neem een stille soepele én snelle 480, neem ook een 2.0 liter. De Turbo heeft onderin meer koppel. 175 en de 2.0 165 nM
Suc6
Johan
Geplaatst: 29.11.2006 - 19:29
door jjvwier
Oja , en pas op bij de 2.0 op olielekkage aan de distibutiekant. Dat is een gevoelig punt bij die blokken, ik heb het gehad.
Johan
Geplaatst: 30.11.2006 - 19:35
door mightyspawn
een klein beetje roest = over paar jaar geen achterspatborden meer.
Dat heb ik namelijk al 2x aan den lijve mogen ondervinden. Komt namelijk vanuit binnen de roest.
Geplaatst: 01.12.2006 - 01:27
door Caerbannog
Klopt, dit had ik in mijn tips ook al omschreven

Als het er nu een klein beetje doorheen komt, is dit bij schuren meteen een gat.