S60 uit 2002 met probleem portier rechtsachter

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Niels-76
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13.12.2022 - 09:19

Goedemiddag Volvo liefhebbers,

Ik ben sinds kort in het bezit van een S60 uit 2002. Een 2.4 automaat waarmee ik hoop veel veilige kilometers te kunnen maken.
Ik heb echter ook een kleine issue met het rechter achter portier, ik heb middels de zoekfunctie al aardig wat zoektermen verzonnen en verschillende stukjes gelezen maar ben mijn huidige probleem nog niet tegen gekomen.

Mijn portier gaat niet van het slot met de afstandsbediening maar ook niet met de sleutel.
Het knopje schiet wel omhoog maar het slot ontgrendeld zich niet.
Als ik de auto ontgrendel met de afstandsbediening of de sleutel kan ik de deur niet openen, van binnen niet en van buiten niet.
Als ik de auto op slot zet kan ik het portier van binnenuit wel openen.
Als ik de auto ontgrendel en met het knopje twee keer heen en weer ga (open en dicht) kan ik het portier wel weer van buitenaf openen.
Gisteravond alle bekabeling nagemeten en ik ondervond geen weerstanden in de kabelboom van de deur, voor de zekerheid een andere kabelboom aangesloten maar nog steeds hetzelfde euvel. Tevens een ander slot erin gezet en het euvel blijft.
Als ik de auto op slot doe of ontgrendel dan merk je dat het portier rechtsachter met vertraging reageert.

Heeft iemand hier een idee? Ik zit er aan te denken dat het misschien in de computer zit. Ik heb gisteravond de stekker van de computer linksachterin ook even losgehaald om te kijken of ik corrosie zag zitten maar dit zag er ook nog netjes uit.

Zoals jullie zullen begrijpen is dit een lekker vage klacht waar ik zelf nog niet zo 123 uit kom. Ik hoop dat er hier misschien iemand dit leest en een idee heeft.

Alvast hartelijk dank voor het mee piekeren ;-)

Mvg. Niels
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8277
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Je opent de auto met sleutel of AB, en het knopje in de deur schiet omhoog. Dan zou je denken, tot zo ver gaat het goed. Als vervolgens de deur niet open gaat moet het slot niet goed mee doen.
Maar je zet er een ander slot in en die doet hetzelfde? Tja de aansturing van het slot inderdaad, maar ook daar heb je al gekeken met het doormeten van de kabelboom.

Is het dan iets mechanisch? Zo goed ken ik de werking van het slot zelf niet, maar ik weet dat de deadlock iets elektrisch/mechanisch moet zijn. Misschien zit daar nog iets in?
Al weet ik niet of de achterdeuren ook mee doen met de dead lock, lijkt me wel.

Kinderslot? maar dan zou hij van buitenaf wel open moeten.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27478
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Deadlock is voor alle 4 de portieren.

Was het niet dat de aansturing van het slot van de bestuurders deur komt? Dus dat daar nog een probleem kan zitten.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Niels-76
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13.12.2022 - 09:19

Kinderslot had ik ook al geprobeerd. Vanavond ga ik maar eens meten met een scope.
Daar kunnen we een precieze meting mee doen.
Nog even kijken of ik ergens een goed elektrisch schema kan vinden en daarna maar eens vanaf de computer naar de deur meten.
Misschien zit er in de aansturingdraad wel een weerstand waardoor hij trager reageert.
To be continued.....

In ieder geval bedankt voor de reacties....
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”