AWD en sportmodes in sneeuw en mud
Geplaatst: 20.01.2023 - 14:40
Het is winter en ik rij regelmatig bijna dagelijks redelijk vaak in de sneeuw en op gravelwegen.
Bij de V70 MY2006 kon je de DSTC uitschakelen bijv in de sneeuw als je iets meer spin nodig had om weg te komen omdat hetzelfde systeem soms tegenwerkte bij wegkomen hellingnook met de caravan soms.
Nu rijdend met een XC70 AWD 2012 vraag ik me af of je de AWD kunt manipuleren zodat je meer of eerder AWD hebt;
Bij de XC70 AWD kun je onder MY Car de ESC uitzetten, zie foto, en kom je in de zg sportieve modes, (tekening laat zien dat achterkant iets mag uitbreken)
Vraag 1: ESC aanvinken is dat je AWD eerder activeert of is dat onjuist?
Vraag 2: aanzetten ESC/ spotieeve modes verandert dat je wielspin bijv?
Vraag 3: wat is nu merkbaar aan de z.g. sportive modes, wat verandert er rij technisch nu?
Misscjien wel wat veel vragen maar uiteindelijk vraag ikme al een tijdje of ik meer of minder AWD kan afdwingen op bijv de vele steile gravel wegen.
Bij de V70 MY2006 kon je de DSTC uitschakelen bijv in de sneeuw als je iets meer spin nodig had om weg te komen omdat hetzelfde systeem soms tegenwerkte bij wegkomen hellingnook met de caravan soms.
Nu rijdend met een XC70 AWD 2012 vraag ik me af of je de AWD kunt manipuleren zodat je meer of eerder AWD hebt;
Bij de XC70 AWD kun je onder MY Car de ESC uitzetten, zie foto, en kom je in de zg sportieve modes, (tekening laat zien dat achterkant iets mag uitbreken)
Vraag 1: ESC aanvinken is dat je AWD eerder activeert of is dat onjuist?
Vraag 2: aanzetten ESC/ spotieeve modes verandert dat je wielspin bijv?
Vraag 3: wat is nu merkbaar aan de z.g. sportive modes, wat verandert er rij technisch nu?
Misscjien wel wat veel vragen maar uiteindelijk vraag ikme al een tijdje of ik meer of minder AWD kan afdwingen op bijv de vele steile gravel wegen.