P2009 inlaatspruitstuk
Geplaatst: 27.01.2023 - 00:02
Hi,
Bij onderhoud afgelopen jaar gaf dealer aan dat inlaatspruitstuk een melding gaf. Dat zou op termijn vervangen moeten worden.
Heb zelf maar even uitgelezen en vond een P2009 “Intake manifold air control actuator, bank 1 - circuit low”
Iemand een idee wat hier aan hand kan zijn ? Het is een 2015 D4204T14 met 260k km
Hoewel ik geen manual heb lijkt het vervangen van inlaatspruitstuk niet heel erg lastig. Als de leidingen een beetje uit de weg te halen zijn. Een recent spruitstuk van sloop en een twee pakkingen -> zelf te doen of beter laten doen ? De wervelkleppen hoeven denk ik niet getimed te worden ? Die draaien continue hun rondjes ?
Lezend op forum zijn meningen over zelf schoonmaken beetje wisselend. Zeker met de bochten. Een ander schoner spruitstuk klinkt makkelijker.
Alvast bedankt voor hulp/inzicht.
Bij onderhoud afgelopen jaar gaf dealer aan dat inlaatspruitstuk een melding gaf. Dat zou op termijn vervangen moeten worden.
Heb zelf maar even uitgelezen en vond een P2009 “Intake manifold air control actuator, bank 1 - circuit low”
Iemand een idee wat hier aan hand kan zijn ? Het is een 2015 D4204T14 met 260k km
Hoewel ik geen manual heb lijkt het vervangen van inlaatspruitstuk niet heel erg lastig. Als de leidingen een beetje uit de weg te halen zijn. Een recent spruitstuk van sloop en een twee pakkingen -> zelf te doen of beter laten doen ? De wervelkleppen hoeven denk ik niet getimed te worden ? Die draaien continue hun rondjes ?
Lezend op forum zijn meningen over zelf schoonmaken beetje wisselend. Zeker met de bochten. Een ander schoner spruitstuk klinkt makkelijker.
Alvast bedankt voor hulp/inzicht.