MagSafe oplader aansluiten op USB (V60 T8) en evt. bijplaatsen USB-contacten
Geplaatst: 03.02.2023 - 17:28
Een tijd geleden heb ik een Brodit houder geplaatst in mijn V60 T8.
Die houder heeft een klem voor een MagSafe oplader met een USB-C connector.
Vanwege het ontbreken van een USB-C poort onder de klep in de middenconsole, gebruik ik nu een van de 2 USB-C poorten die bestemd zijn voor de passagiers op de achterbank.
Graag zou ik de magSafe oplader aansluiten op een plek waar de kabel het netste is weg gewerkt, bij voorkeur ergens onder het dashboard of zo. Helaas is dat standaar niet mogelijk, vandaar dat ik een verloopstukje heb besteld bij "ome Ali"
Na lang wachten heb ik eindelijk het haakse verloopstukje van USB-A naar USB-C ontvangen, werkt het niet als ik de stekker van de MagSafe oplader met het verloopstukje in de USB-A poort (zonder witte rand er om heen) steek.... de lader doet echt helemaal niets.
Als ik vervolgens een adapter voor de aanstekeraansluiting in de middenconsole steek met het verloopstukje, dan werkt de MagSafe oplader ook al niet....
Maar, sluit ik een normale USB-A-to-Lightning oplaadkabel aan op de adapter voor de sigarettenaansteker, dan werkt het wél gewoon.
Ook wanneer ik een USB-C oplaadkabel aansluit op het verloopstukje en dat vervolgens in de adapter voor de sigarettenaansteker, ook dán werkt het gewoon om een iPhone rechtstreeks op te laden aan de kabel...
Het rare is dat als ik de kabel van de MagSafe oplader gewoon in het USB-C contact achteraan op de middenconsole steek, dan werkt het opladen van een iPhone zonder enig probleem.
Het lijkt er dus op dat het verloopstukje gewoon werkt... met een losse oplaadkabel er aan werkt het immers gewoon om een iPhone op te laden.
Geen van de onderdelen is dus kapot, dat heb ik over en weer gewoon getest.
Het lijkt er alleen op dat de MagSafe oplader niet kan samenwerken met het haakse verloopstukje.
Heeft een MagSafe oplader dan zoveel meer stroom nodig om te werken? Wat is dan het verschil in de vaste USB-C poorten achteraan op de middenconsole en een verloopstukje dat je gebruikt om aan te sluiten op een USB-A poort?
Nou zit ik er over te denken om een nieuw USB-C contact in te bouwen aan de passagierszijde van de middenconsole, zo hoog mogelijk tegen het dashboard, zodat de kabel van de MagSafe oplader netjes weg te werken is. In het verlengde daarvan zat ik te denken aan het bijplaatsen van een dubbel USB contact in of bij de portieren van de bijrijder en de achterpassagiers. Heeft iemand dit al wel eens eerder gedaan? Het lijkt me op zich dat dat gewoon mogelijk moet zijn.... je moet alleen een geschakelde stroomdraad vinden waarop je kan aansluiten.
Iemand tips en tricks waar ik dan rekening mee moet houden?
Die houder heeft een klem voor een MagSafe oplader met een USB-C connector.
Vanwege het ontbreken van een USB-C poort onder de klep in de middenconsole, gebruik ik nu een van de 2 USB-C poorten die bestemd zijn voor de passagiers op de achterbank.
Graag zou ik de magSafe oplader aansluiten op een plek waar de kabel het netste is weg gewerkt, bij voorkeur ergens onder het dashboard of zo. Helaas is dat standaar niet mogelijk, vandaar dat ik een verloopstukje heb besteld bij "ome Ali"
Na lang wachten heb ik eindelijk het haakse verloopstukje van USB-A naar USB-C ontvangen, werkt het niet als ik de stekker van de MagSafe oplader met het verloopstukje in de USB-A poort (zonder witte rand er om heen) steek.... de lader doet echt helemaal niets.
Als ik vervolgens een adapter voor de aanstekeraansluiting in de middenconsole steek met het verloopstukje, dan werkt de MagSafe oplader ook al niet....
Maar, sluit ik een normale USB-A-to-Lightning oplaadkabel aan op de adapter voor de sigarettenaansteker, dan werkt het wél gewoon.
Ook wanneer ik een USB-C oplaadkabel aansluit op het verloopstukje en dat vervolgens in de adapter voor de sigarettenaansteker, ook dán werkt het gewoon om een iPhone rechtstreeks op te laden aan de kabel...
Het rare is dat als ik de kabel van de MagSafe oplader gewoon in het USB-C contact achteraan op de middenconsole steek, dan werkt het opladen van een iPhone zonder enig probleem.
Het lijkt er dus op dat het verloopstukje gewoon werkt... met een losse oplaadkabel er aan werkt het immers gewoon om een iPhone op te laden.
Geen van de onderdelen is dus kapot, dat heb ik over en weer gewoon getest.
Het lijkt er alleen op dat de MagSafe oplader niet kan samenwerken met het haakse verloopstukje.
Heeft een MagSafe oplader dan zoveel meer stroom nodig om te werken? Wat is dan het verschil in de vaste USB-C poorten achteraan op de middenconsole en een verloopstukje dat je gebruikt om aan te sluiten op een USB-A poort?
Nou zit ik er over te denken om een nieuw USB-C contact in te bouwen aan de passagierszijde van de middenconsole, zo hoog mogelijk tegen het dashboard, zodat de kabel van de MagSafe oplader netjes weg te werken is. In het verlengde daarvan zat ik te denken aan het bijplaatsen van een dubbel USB contact in of bij de portieren van de bijrijder en de achterpassagiers. Heeft iemand dit al wel eens eerder gedaan? Het lijkt me op zich dat dat gewoon mogelijk moet zijn.... je moet alleen een geschakelde stroomdraad vinden waarop je kan aansluiten.
Iemand tips en tricks waar ik dan rekening mee moet houden?