volvo weg
Geplaatst: 17.02.2023 - 15:42
Met spijt in het hart mijn V40 moeten afgeven.
Al drie jaar nagezeten om een lease te nemen via het werk en toch toegegeven. Jammer genoeg geen Volvo maar een Mercedes.
Beste auto ooit gehad, geen enkel probleem mee gehad, batterij eens laten vervangen en de automaat laten flushen om dat ik het niet meer kon aanzien dat de dealer me maar niks kon aanrekenen bij jaarlijks onderhoud..
8 jr, ++110 K en nog steeds zo goed als nieuw. pittige T4..
Nu zit ik dus ingeblikt in een electrisch autootje op afstandsbediening.
Veel te veel scherm en kleurtjes, ontbreken van simpele ergonomische knoppen, weet bvb nog steeds niet waar ik de stoelverwarming kan aanzetten, waar de knop voor de achterruitenwisser zit, cruise control is op drie knoppen drukken.
Functies vd linkerhendel bvb;
pinkers, lichten, voorste ruitenwissers, achterste ruitenwissers, boordcomputer, ruitenvloeistof, maar 1 x de ruitenwisser laten gaan, kan ie niet.
Groot scherm in het midden, veel fucnties maar de knoppen die je het meest moet gebruiken, die zitten dan half verstopt links boven in het scherm of ergens rechts onderaan
Had ik toch nog 2 jaar langer kunnen wachten dan had ik een S60 T8 kunnen kiezen.
En zwijg me stil over die platte zetels, akkoord het glijdt geruisloos over de weg, ja de motor (hybride) heeft veel vermogen, maar mijn V40 was vinniger lomp schip van 2 ton, lichtjes afremmen kan niet, ofwel kies je ervoor om electrisch te remmen, ja regeneratie noemen ze dat, dat remt dan zo ietske af, of je drukt de rem in, en dat ding denk steevast ik moet 2 ton op nul krijgen binnen de seconde, dat is dus gemeen bruusk.
Gevoel met weg is letterlijk weg, 2 ton luchtvering, schip op het droge, geweldige app dat wel, elke morgen tijdgeschakeld de verwarming op, je die meukjes werken dan weer wel .
Zal wel wennen, zucht.
Gelukkig heeft echtgenote wel nog een V40, dus half weg...
Al drie jaar nagezeten om een lease te nemen via het werk en toch toegegeven. Jammer genoeg geen Volvo maar een Mercedes.
Beste auto ooit gehad, geen enkel probleem mee gehad, batterij eens laten vervangen en de automaat laten flushen om dat ik het niet meer kon aanzien dat de dealer me maar niks kon aanrekenen bij jaarlijks onderhoud..
8 jr, ++110 K en nog steeds zo goed als nieuw. pittige T4..
Nu zit ik dus ingeblikt in een electrisch autootje op afstandsbediening.
Veel te veel scherm en kleurtjes, ontbreken van simpele ergonomische knoppen, weet bvb nog steeds niet waar ik de stoelverwarming kan aanzetten, waar de knop voor de achterruitenwisser zit, cruise control is op drie knoppen drukken.
Functies vd linkerhendel bvb;
pinkers, lichten, voorste ruitenwissers, achterste ruitenwissers, boordcomputer, ruitenvloeistof, maar 1 x de ruitenwisser laten gaan, kan ie niet.
Groot scherm in het midden, veel fucnties maar de knoppen die je het meest moet gebruiken, die zitten dan half verstopt links boven in het scherm of ergens rechts onderaan
Had ik toch nog 2 jaar langer kunnen wachten dan had ik een S60 T8 kunnen kiezen.
En zwijg me stil over die platte zetels, akkoord het glijdt geruisloos over de weg, ja de motor (hybride) heeft veel vermogen, maar mijn V40 was vinniger lomp schip van 2 ton, lichtjes afremmen kan niet, ofwel kies je ervoor om electrisch te remmen, ja regeneratie noemen ze dat, dat remt dan zo ietske af, of je drukt de rem in, en dat ding denk steevast ik moet 2 ton op nul krijgen binnen de seconde, dat is dus gemeen bruusk.
Gevoel met weg is letterlijk weg, 2 ton luchtvering, schip op het droge, geweldige app dat wel, elke morgen tijdgeschakeld de verwarming op, je die meukjes werken dan weer wel .
Zal wel wennen, zucht.
Gelukkig heeft echtgenote wel nog een V40, dus half weg...