Pagina 1 van 1

koppakking 142 gas

Geplaatst: 18.11.2006 - 20:29
door exvw
Hoi,
Ik loop te dubben over de aanschaf van een 142. Reed opgas, verdamper naar de haaien.
Wordt snel heet, verliest koelvloeistof.
Ligt koppakking eruit of kan heet lopen nog meer oorzaken hebben?
Wat kost een koppakking en hoe moeilijk is het vervangen?
Ik heb deze klus wel is bij een VW Golf geklaart, zonder veel problemen.
Wie heeft raad/tips?
Kosten koppakkingsetje?
Ik weet nog niet welk type motor erin zit

Geplaatst: 19.11.2006 - 23:07
door John 145
Hoop vragen in een item.
Grote kans dat de koppakking eruit ligt als hij koelvloeistof verliest.
Kan nog kijken of er luchtbellen ontstaan in het expansievat als je de motor laat lopen weet je het zeker.
Als de motor heel heet is geworden kan er ook nog een scheur in de kop ontstaan zijn, 2e hands kop kost je je kop niet op marktplaats.

Koppakking kost rond de €30, - kijk even op de site van scandcar zij hebben een prijslijst online staan.
Als je een koppakking van een golf hebt vervangen is dit een eitje, onderliggende nokkenas dus geen probleem met distibutie.
In het kort: tuimelaaras loshalen, nokvolgers verwijderen, kopbouten loshalen en de kop eraf trekken.
Koppakking vernieuwen en alles in omgekeerde volgorde monteren.
De volvo 142 heeft afhankelijk van het jaartal een B18 of B20 motor.

Geplaatst: 21.11.2006 - 21:11
door Oscar nmgn
Zo´n koppakking vervangen is inderdaad helemaal niet veel werk. Gewoon rustig aan de slag gaan .. :)
Als het je bij een Golf lukt, lukt het je zeker ook bij deze wagen!

Ik zou overigens niet bij Scandcar kijken als ik jou was ... ik ging altijd naar Volvo-Klassiekers(.nl) in Barneveld.

Scandcar heeft wel een mooie catalogus online staan, maar is echt belachelijk duur. Die denken volgens mij dat ze een beetje een monopolie in handen hebben :)

Succes ermee :D

Geplaatst: 22.11.2006 - 00:34
door v164
Duur? Mijn ervaring is dat ze allemaal exact de prijzen van elkaar weten en in de gaten houden. Maakt niet uit, maar toch.

OT

Is de koppakking (+verdamper) het enige wat er moet gebeuren aan de 142?
Laat één gebrek andere gebreken niet verdoezelen

Geplaatst: 27.11.2006 - 23:05
door Oscar nmgn
ze houden elkaar vast wel in de gaten ... alleen doet scandcar er dan volgens mij nog 20 tot 50% bovenop :D

Geplaatst: 30.11.2006 - 16:32
door exvw
Hoi,

Tis niks geworden, aut is erg rot, de dikke balken langs het schutbord onder de motorkap zijn flink doorgerot.
Regenrandjes helemaal weg/rot
Rondom zeer matig.
Niets voor mij.
Ik ga zaterdag in hardewijk naar eentje kijken waar de koppelingsplaat van stuk is.
Schijnt wel harde auto te zijn.

Geplaatst: 30.11.2006 - 23:13
door Oscar nmgn
heel verstandig om kritisch te zijn ;)

de 100 series kunnen flink rotten inderdaad ...

houdt bij die wagen ook weer je ogen open zou ik zeggen :) misschien dat het nog iets anders is dan de koppeling namelijk ...

we horen ´t wel

Geplaatst: 01.12.2006 - 16:46
door Robbert242DL
Let vooral op de voorruit, hier kan heel snel lekkage ontstaan en roest onder de rand (en dus onzichtbaar!).
Een scheur in het dasboard schijnt heel normaal te zijn bij de 140 serie doordat het materiaal te strak zit.
Succes!