Pagina 1 van 1

XC90 Recharge T8 Plus Dark in bestelling - toch luchtvering en light pack?

Geplaatst: 22.02.2023 - 16:48
door Frank70
sta op het punt een XC90 Recharge T8 Plus Dark te bestellen met volgende configuratie:

platinum grey
sportzetels (omwille van zwarte deurstijlen/dakhemelbekleding)
360 gr camera
donkergetinte achterruiten
verwarmbare voorruit
trekhaak

Twijfel nog over luchtvering want keuze voor de standaard 20 inch velgen. In sommige reviews toch nadeel van "wiegen" voor passagiers op 2de en 3de zetelrij of valt dat in de praktijk mee? Rijd 95% van de tijd alleen of met 2. Overige 5% met 5 kinderen...
Ook vraag of het light pack in de praktijk iets toevoegt?
Welke opties ontbreken nog volgens jullie?

XC90 Recharge T8 Plus Dark in bestelling - toch luchtvering en light pack?

Geplaatst: 22.02.2023 - 21:57
door Gouwe
Luchtvering is m.i. een must. Heb het zelf met 20inch. Zonder luchtvering helt de auto veel meer over op o.a. rotondes. Wiebelen herken ik niet en mijn passagiers ook niet.

XC90 Recharge T8 Plus Dark in bestelling - toch luchtvering en light pack?

Geplaatst: 23.02.2023 - 00:09
door Dannyk
Ik heb bewust geen luchtvering genomen vanwege de verhalen over storingsgevoeligheid destijds (klapperen). Dat was toen iig een issue (2016, 2017 MY), geen idee of dat nog steeds het geval is. De conventionele vering is mij de afgelopen 6 jaar prima bevallen en ik heb nooit spijt gehad van mijn keuze. Wat houdt het lightpack precies in?

XC90 Recharge T8 Plus Dark in bestelling - toch luchtvering en light pack?

Geplaatst: 23.02.2023 - 07:07
door Gouwe
Klapperen van de luchtvering is geen storing m.i. omdat ik in ieder geval een storing associeer met "de auto doet het niet en ik moet naar de garage" en dat is hier niet aan de orde. En ja mijn MY2016 klappert ook heel licht maar dat hoor ik alleen de eerste 200 meter van huis op een klinkerweg, daarna niet meer. Ze houden het op deze manier al 250K vol en dempen nog net als toen ze uit de fabriek kwamen. Ben benieuwd of normale schokdempers dat na 250K ook nog doen. Collega heeft een XC60 zonder luchtvering en mij valt telkens weer het verschil op bij drempels, dat gaat bij hem veel minder soepel.
Ik zou vooral dus willen adviseren om het zelf te gaan ervaren als je de kans hebt.

XC90 Recharge T8 Plus Dark in bestelling - toch luchtvering en light pack?

Geplaatst: 23.02.2023 - 08:03
door NielsPHEV
Mijn my15 kreeg aanpassingen aan de lv en toen werd ie mooi still

XC90 Recharge T8 Plus Dark in bestelling - toch luchtvering en light pack?

Geplaatst: 23.02.2023 - 08:15
door Frank70
Dannyk schreef: 23.02.2023 - 00:09 Ik heb bewust geen luchtvering genomen vanwege de verhalen over storingsgevoeligheid destijds (klapperen). Dat was toen iig een issue (2016, 2017 MY), geen idee of dat nog steeds het geval is. De conventionele vering is mij de afgelopen 6 jaar prima bevallen en ik heb nooit spijt gehad van mijn keuze. Wat houdt het lightpack precies in?
lightpack : Full LED koplampen, inclusief actieve bochtverlichting en adaptief grootlicht (Active High Beam II met antiverblindingstechnologie dankzij
automatische aanpassing van de lichtbundel).
Kost 1.000 euro dus vraag of je er eigenlijk iets aan hebt?

XC90 Recharge T8 Plus Dark in bestelling - toch luchtvering en light pack?

Geplaatst: 23.02.2023 - 08:29
door OGA244
Geweldige optie (optie 645) maar was gewoon std op eerdere XC90's

XC90 Recharge T8 Plus Dark in bestelling - toch luchtvering en light pack?

Geplaatst: 23.02.2023 - 08:34
door diesel01
Ik heb het op de V90 altijd aanstaan.
Grootlicht schijnt mooi in de bermen en filtert tegenliggers er uit maar wanneer het rustig is dimt hij niet snel genoeg zeker wanneer je lange rechte wegen hebt waarbij tegenliggers al van ver te zien zijn.
Maar met acc op maximaal achter iemand rijden met het systeem aan werkt het perfect.

XC90 Recharge T8 Plus Dark in bestelling - toch luchtvering en light pack?

Geplaatst: 23.02.2023 - 08:47
door Gouwe
NielsPHEV schreef: 23.02.2023 - 08:03 Mijn my15 kreeg aanpassingen aan de lv en toen werd ie mooi still
Even benieuwd Niels, wat behelsden die aanpassingen, weet jij dat nog? Heb het er wel eens met een monteur over gehad maar die gaf mij toen aan dat vervangen de enige optie is/was.

XC90 Recharge T8 Plus Dark in bestelling - toch luchtvering en light pack?

Geplaatst: 23.02.2023 - 10:13
door Fulaks
Lekker beide opties nemen, als er gekozen moet worden zeker de luchtvering doen.

XC90 Recharge T8 Plus Dark in bestelling - toch luchtvering en light pack?

Geplaatst: 24.02.2023 - 14:38
door BraboFrits
Gouwe schreef: 23.02.2023 - 08:47
NielsPHEV schreef: 23.02.2023 - 08:03 Mijn my15 kreeg aanpassingen aan de lv en toen werd ie mooi still
Even benieuwd Niels, wat behelsden die aanpassingen, weet jij dat nog? Heb het er wel eens met een monteur over gehad maar die gaf mij toen aan dat vervangen de enige optie is/was.
+1, ik ervaar ook een rammeltje als ik net van huis ga. Daarna asfalt en dan is het natuurlijk weg. Bij thuiskomst ook op de klinkerweg geen rammeltje meer. Ik dacht dat het aan het interieur lag dat koud is bij vertrek maar dit komt mij ook bekend voor...

XC90 Recharge T8 Plus Dark in bestelling - toch luchtvering en light pack?

Geplaatst: 01.03.2023 - 14:30
door stefspecial
Frank70 schreef: 23.02.2023 - 08:15 lightpack : Full LED koplampen, inclusief actieve bochtverlichting en adaptief grootlicht (Active High Beam II met antiverblindingstechnologie dankzij
automatische aanpassing van de lichtbundel).
Kost 1.000 euro dus vraag of je er eigenlijk iets aan hebt?
Ik vind dit werkelijk super werken. Met bochtenverlichting en gewoon altijd de auto het licht laten bepalen. Mijn vrouw vindt het soms minder omdat ze bang is iemand te verblinden. Werkt m.i. 98% in dat voorbeeld prima, zie nauwelijks iemand seinen. Hij zoekt continu beste stand.

Luchtvering, heerlijk en dan staat hij ook niet zo hoog op de poten met 20" velgen. Hiervoor reden we Espace zonder luchtvering en daar kan de XC90 met luchtvering nog steeds niet aan tippen, maar goed, zeker moeite waard.

Verwarmbare voorruit...mwoah...de auto heeft standkachel op benzine meen ik en natuurlijk op stroom als accou vol is.
Vorige week opwintersport even 15min voorverwarmen en je hebt geen voorruitverwaming nodig hoor.
Stoelverwarming achter, dat is wel prettig voor passagiers. Maar weet niet of dat kan bij R-design zoals hij bij ons nog heet (MY23 van 01/22). Ik weet niet of er op 2e rij een andere zachtere stoel in kan, meen van niet want dat is echt een ... stoel. Keihard. Dan kun je beter 3e rij zitten.

XC90 Recharge T8 Plus Dark in bestelling - toch luchtvering en light pack?

Geplaatst: 03.03.2023 - 23:39
door sunnyfunny
Luchtvering ja, als je optimum comfort wil. Weet niet hoe het zich verhoud als je een behoorlijk sportieve rijstijl ambieert. In “power” modus veert hij dan overigens iets strakker.
Lichtpakket vind ik een beetje een gimmic, maar vind zelf de verlichting alleen relevant om zelf gezien te worden. Rijd je veel platteland is het wellicht een fijne toevoeging. Vind het uit en aangaan van het grootlicht, of een deel ervan nogal onrustig.

XC90 Recharge T8 Plus Dark in bestelling - toch luchtvering en light pack?

Geplaatst: 04.03.2023 - 08:59
door Willy.VdW
stefspecial schreef: 01.03.2023 - 14:30 Luchtvering, heerlijk en dan staat hij ook niet zo hoog op de poten met 20" velgen.
Ik vind de luchtvering ook goed, maar of de hoogte van de auto iets met de maat van de velgen te maken
heeft betwijfel ik want als ik me niet vergis zijn alle wielen/velgen combinaties (zo goed als) even hoog.

XC90 Recharge T8 Plus Dark in bestelling - toch luchtvering en light pack?

Geplaatst: 04.03.2023 - 11:38
door Hans oet Twent
diesel01 schreef: 23.02.2023 - 08:34 Ik heb het op de V90 altijd aanstaan.
Grootlicht schijnt mooi in de bermen en filtert tegenliggers er uit maar wanneer het rustig is dimt hij niet snel genoeg zeker wanneer je lange rechte wegen hebt waarbij tegenliggers al van ver te zien zijn.
Maar met acc op maximaal achter iemand rijden met het systeem aan werkt het perfect.
Ik had het ook altijd aan staan met de V90. Zeker een added value: Full Led.

XC90 Recharge T8 Plus Dark in bestelling - toch luchtvering en light pack?

Geplaatst: 04.03.2023 - 22:51
door stefspecial
Willy.VdW schreef: 04.03.2023 - 08:59 stefspecial schreef: ↑01.03.2023 - 14:30
Luchtvering, heerlijk en dan staat hij ook niet zo hoog op de poten met 20" velgen.
Ik vind de luchtvering ook goed, maar of de hoogte van de auto iets met de maat van de velgen te maken
heeft betwijfel ik want als ik me niet vergis zijn alle wielen/velgen combinaties (zo goed als) even hoog.
Jazeker. Als de auto in Pure staat gaat hij omlaag of in Power. In hybrid staat hij wat hoger op de poten en bij offroad helemaal omhoog. In een hoge stand ogen de wielen kleiner in de 'open' wielkassen. Zonder luchtvering staat hij altijd 'hoog'. Met 20" en luchtvering oogt het wat beter in de lage stand. Maar is persoonlijk. Ik heb van de 20" nu een winterset gemaakt en ga voor 22' zomerwielen de markt op.

XC90 Recharge T8 Plus Dark in bestelling - toch luchtvering en light pack?

Geplaatst: 04.03.2023 - 22:53
door stefspecial
sunnyfunny schreef: 03.03.2023 - 23:39 Lichtpakket vind ik een beetje een gimmic, maar vind zelf de verlichting alleen relevant om zelf gezien te worden. Rijd je veel platteland is het wellicht een fijne toevoeging. Vind het uit en aangaan van het grootlicht, of een deel ervan nogal onrustig.
Rijd hier veel platteland en verder snelwegen naar steden. Plaateland zeker een uitkomst. In drukke omgevingen lijkt me dat niet fijn want an zal hij continu aan uit gaan en steeds zoeken en bijstellen naar beste licht.

XC90 Recharge T8 Plus Dark in bestelling - toch luchtvering en light pack?

Geplaatst: 23.03.2023 - 09:11
door Kaneda
Frank70 schreef: 22.02.2023 - 16:48 sta op het punt een XC90 Recharge T8 Plus Dark te bestellen met volgende configuratie:

platinum grey
sportzetels (omwille van zwarte deurstijlen/dakhemelbekleding)
360 gr camera
donkergetinte achterruiten
verwarmbare voorruit
trekhaak

Twijfel nog over luchtvering want keuze voor de standaard 20 inch velgen. In sommige reviews toch nadeel van "wiegen" voor passagiers op 2de en 3de zetelrij of valt dat in de praktijk mee? Rijd 95% van de tijd alleen of met 2. Overige 5% met 5 kinderen...
Ook vraag of het light pack in de praktijk iets toevoegt?
Welke opties ontbreken nog volgens jullie?
Ook een T8 Plus Dark in bestelling, Vapour Grey, sportzetels wol/textiel en 21 inch velgen.
Verder zelfde opties : 360° camera, donkergetinte achterruiten, verwarmbare voorruit, trekhaak maar heb ook het light pack gekozen, vond dat een must omdat ik op mijn huidige auto ook full led lichten met actieve bochtverlichting heb.
Een panoramisch dak heb ik niet genomen, is voor mij geen enkele meerwaarde ; heb dit nu ook op mijn auto en heb het in 5 jaar misschien één keer gebruikt, anders blijft het rolgordijn altijd dicht. De luchtvering, tja, was nogal een dure optie en als je die wil dan kan je beter meteen voor een ultimate gaan, heb je ineens alles...

XC90 Recharge T8 Plus Dark in bestelling - toch luchtvering en light pack?

Geplaatst: 23.03.2023 - 10:56
door NielsPHEV
inderdaad gewoon voor de ultimate gaan, mijn XC90 had destijds luchtvering en ik vond het prettig, je kon de auto wat lager leggen

XC90 Recharge T8 Plus Dark in bestelling - toch luchtvering en light pack?

Geplaatst: 24.03.2023 - 14:08
door stefspecial
Voor zo'n auto nieuw moet je gewoon de lekkere opties erbij nemen. Meestal rijdt dit toch zakelijk, prive niet te doen. Dus over die paar jaren of langer gebruik heen, te verwaarlozen. Ook zo'n pano dak is gewoon fijn. Zelfs al je hem niet gebruikt mooi in de avond en veel meer licht binnen overdag. ook fijn om even te luchten. Maar goed ieder maakt zijn eigen keuzes. De auto zelf is gewoon een hele fijne al zal een MB of BMW rijder daar weer heel anders tegenaan kijken.