Ja. Voor alle 3. Ongelofelijk maar waar.lanfeest schreef: ↑27.02.2023 - 00:19En dan maakt het niet uit welk audio systeem je hebt? Geldt voor alledrie?XC60silverdawn schreef: ↑26.02.2023 - 20:52 Bij AAOS zijn er nauwelijks audio instellingen mogelijk. Geen equalizer en geen fade voor/achter.
Het besturingssysteem is sowieso heel beperkt. Net zoals de functionaliteit van de app. Wat dat betreft gaat Volvo terug in de tijd.
Actieve luchtvering en/of verlengde garantie van 3 jaar en B&W vraag
- XC60silverdawn
- 2nd Gear member
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 23.11.2021 - 11:12
Volvo XC60 T6 MY2022 Silver Dawn
Volvo XC60 D4 MY2017 / Volvo V70 D4 MY2014
Volvo XC60 D4 MY2017 / Volvo V70 D4 MY2014
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 26.02.2023 - 22:46
Goedenavond,
Ik lees hier al even mee maar had mijzelf nog niet geregistreerd/voorgesteld. Las deze vragen en dacht, laat ik eens beginnen met het registreren. Voorstel topic volgt nog.
Ik lees hier al even mee maar had mijzelf nog niet geregistreerd/voorgesteld. Las deze vragen en dacht, laat ik eens beginnen met het registreren. Voorstel topic volgt nog.
Ik heb een MY22 T6 Recharge met B&W. Ik kan het geluid concentreren op bestuurder, voorin, achterin, of alles gelijk.lanfeest schreef: ↑26.02.2023 - 14:30
Dan is de equaliser misschien minder belangrijk, fader lijkt me wel handig als ik mijn dochter met vriendin vervoer die het achterin harder willen hebben dan ik voor, of andersom als ik op vakantie aan het rijden ben en het harder wil horen dan mijn dochter achterin. Dan kun je met een fader dit mooi regelen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 27.02.2022 - 02:12
- Locatie: Regio Noord-Holland
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4621
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Een B&W installatie is sowieso af fabriek top ingeregeld op de akoestiek van de auto. Ik heb zelf voor persoonlijke smaak de subwoofer iets opgekrikt voor meer presence bij lagere volumes.
Leuk artikel: https://hifi.nl/artikel/23390/Report-Vo ... lkins.html
Ik denk dat je een eventuele handmatige EQ niet mist. Bovendien als dat maar 4 bandjes of zo zijn (in plaats van 31) dan vernaggel je meer dan dat je goedmaakt. Als je een muziek/ hifi liefhebber bent dan zou ik zeker voor de B&W optie gaan.
Leuk artikel: https://hifi.nl/artikel/23390/Report-Vo ... lkins.html
Ik denk dat je een eventuele handmatige EQ niet mist. Bovendien als dat maar 4 bandjes of zo zijn (in plaats van 31) dan vernaggel je meer dan dat je goedmaakt. Als je een muziek/ hifi liefhebber bent dan zou ik zeker voor de B&W optie gaan.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 27.02.2022 - 02:12
- Locatie: Regio Noord-Holland
Zeker leuk artikel! Bedankt.Gouwe schreef: ↑28.02.2023 - 07:46 Een B&W installatie is sowieso af fabriek top ingeregeld op de akoestiek van de auto. Ik heb zelf voor persoonlijke smaak de subwoofer iets opgekrikt voor meer presence bij lagere volumes.
Leuk artikel: https://hifi.nl/artikel/23390/Report-Vo ... lkins.html
Ik denk dat je een eventuele handmatige EQ niet mist. Bovendien als dat maar 4 bandjes of zo zijn (in plaats van 31) dan vernaggel je meer dan dat je goedmaakt. Als je een muziek/ hifi liefhebber bent dan zou ik zeker voor de B&W optie gaan.
Door deze post kreeg ik het gevoel dat aanpassing door meerdere wel gebruikt wordt.
https://www.swedespeed.com/threads/audi ... -w.553970/
Maar wat momenteel niet mogelijk is dat is helaas nu eenmaal zo.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 27.02.2022 - 02:12
- Locatie: Regio Noord-Holland
Ben inmiddels wel overtuigd dat de B&W optie besteld gaat worden.
De extra garantie ga ik ook afnemen.
Over de actieve luchtvering ben ik nog niet uit. Lees net zoveel meningen dat het niet veel toevoegd of zelfs ervoor kan zorgen dat een passagier wagenziek wordt als meningen dat dit een must is. Er zelf mee rijden is natuurlijk de beste manier om dit te bepalen. Maar in deze tijd is het aantal modellen waar een proefrit mee gemaakt kan worden beperkt en daar zit tot nu toe geen model tussen met actieve luchtvering.
De extra garantie ga ik ook afnemen.
Over de actieve luchtvering ben ik nog niet uit. Lees net zoveel meningen dat het niet veel toevoegd of zelfs ervoor kan zorgen dat een passagier wagenziek wordt als meningen dat dit een must is. Er zelf mee rijden is natuurlijk de beste manier om dit te bepalen. Maar in deze tijd is het aantal modellen waar een proefrit mee gemaakt kan worden beperkt en daar zit tot nu toe geen model tussen met actieve luchtvering.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Ik heb heel bewust een XC90 gezocht met luchtvering. Mijn vorige XC90 (oud model) had een R-Design onderstel en dat was me een partij stug. Dat wilde ik zeker niet meer en ik wil keuze hebben, afhankelijk op wat voor soort weg ik rij. En met luchtvering is dat perfect geregeld: "woften" in comfort stand, in de verlaagde rijstand iets steviger en minder overhellen in bochten maar nog steeds comfortabel. En indien nodig off road extra cm's bodemspeling.
De meerprijs vind ik verwaarloosbaar. Enige nadeel is dat met zeer lage temperaturen (< -10) de luchtpomp kan vastvriezen en het systeem in noodloop gaat. Maar daar heeft elke auto met luchtvering last van.
De meerprijs vind ik verwaarloosbaar. Enige nadeel is dat met zeer lage temperaturen (< -10) de luchtpomp kan vastvriezen en het systeem in noodloop gaat. Maar daar heeft elke auto met luchtvering last van.
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
- XC60silverdawn
- 2nd Gear member
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 23.11.2021 - 11:12
Het is óf voor aan en achter uit, óf achter aan en voor uit óf beiden aan. . Meer keus is er niet
Volvo XC60 T6 MY2022 Silver Dawn
Volvo XC60 D4 MY2017 / Volvo V70 D4 MY2014
Volvo XC60 D4 MY2017 / Volvo V70 D4 MY2014
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
De oudere B&W is wel helemaal in te regelen met EQ, zit er weleens mee te spelen tijdens het wachten.
Ook kun je een eigen stand er in zetten met volledig dynamische waarbij er een erg vol geluid onstaat.
Uitgebreide Bose van Audi geeft hetzelfde idee, erg mooi en helder geluid.
Ook kun je een eigen stand er in zetten met volledig dynamische waarbij er een erg vol geluid onstaat.
Uitgebreide Bose van Audi geeft hetzelfde idee, erg mooi en helder geluid.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 26.02.2023 - 22:46
Vwb die focus denk ik dat ik XC60silverdawn gelijk moet geven, heb dat zelf nog niet onderzocht.
Vwb de equalizer: nee, tot op heden niet. Maar ik heb de auto ook nog maar kort en ben geen enorme audiofiel.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 26.02.2023 - 22:46
Vandaag even gecheckt, maar de keuzes zijn (linkerkant vh scherm) A. 'bestuurder', B. 'alle' of C. 'achter'. Kies je voor B. 'alle' kun je vervolgens (rechterkant vh scherm) voor of achter (helemaal) uit zetten. Kies je voor C. 'achter' heb je voor nog (een beetje) steeds geluid. Dus i.m.o. is er in geval van A en C sprake van concentratie en in geval van B (echt) 'aan' of 'uit'.XC60silverdawn schreef: ↑28.02.2023 - 17:40 Het is óf voor aan en achter uit, óf achter aan en voor uit óf beiden aan. . Meer keus is er niet
Edit: typo
Laatst gewijzigd door David_O op 02.03.2023 - 14:07, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 26.02.2023 - 22:46
Er staat toch vast wel ergens een exemplaar met luchtvering in de gebruikte voorraad van een dealer bij je in de buurt?
- XC60silverdawn
- 2nd Gear member
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 23.11.2021 - 11:12
Het gaat hier over AAOS. Jij hebt nog Sensus ?David_O schreef: ↑02.03.2023 - 13:43Vandaag even gecheckt, maar de keuzes zijn (linkerkant vh scherm) A. 'bestuurder', B. 'alle' of C. 'achter'. Kies je voor B. 'alle' kun je vervolgens (rechterkant vh scherm) voor of achter (helemaal) uit zetten. Kies je voor C. 'achter' heb je voor nog (een beetje) steeds geluid. Dus i.m.o. is er in geval van A en C sprake van concentratie en in geval van B (echt) 'aan' of 'uit'.XC60silverdawn schreef: ↑28.02.2023 - 17:40 Het is óf voor aan en achter uit, óf achter aan en voor uit óf beiden aan. . Meer keus is er niet
Edit: typo
Laatst gewijzigd door XC60silverdawn op 02.03.2023 - 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC60 T6 MY2022 Silver Dawn
Volvo XC60 D4 MY2017 / Volvo V70 D4 MY2014
Volvo XC60 D4 MY2017 / Volvo V70 D4 MY2014
- XC60silverdawn
- 2nd Gear member
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 23.11.2021 - 11:12
Dit zijn de 3 opties bij AAOS:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC60 T6 MY2022 Silver Dawn
Volvo XC60 D4 MY2017 / Volvo V70 D4 MY2014
Volvo XC60 D4 MY2017 / Volvo V70 D4 MY2014
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 26.02.2023 - 22:46
Nee, AAOS.
Ik heb dus links van de afbeeldingen van de stoelen nog een rijtje met de eerder genoemde mogelijkheden (bestuurder, alle, achter).
Mijne is van 10-2021, die van jou miss nieuwer en is in de tussentijd de software aangepast?
- Bursting_Blue_II
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 17.01.2023 - 09:54
Kan het zijn dat de opties in mijn verse XC60 MY2023 met B&W anders worden weergegeven dan hierboven? Ik meen andere schermen te hebben gezien. Ik loop het na en als het anders is maak ik wat foto's.
- XC60 adept
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 11.03.2022 - 13:04
Er wordt wel vaker gezegd dat als je eens een auto met luchtvering hebt gehad, je nooit meer anders wil! Ervaar het zelf als super comfortabel, zeker als je de rijstand aanpast aan de situatie. Bijkomend argument voor mij was het trekken van een behoorlijke caravan, voor de XC60 met luchtvering is dat een "fluitje van een cent" ! Zoals aangegeven in de documentatie in de rijstand dynamisch instellen, en de aanhanger verneem je nauwelijks. Als je de echte keuze vooraf hebt, luchtvering altijd doen...!
Een zwarte Volvo XC60 R-design eind 2020
- Bursting_Blue_II
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 17.01.2023 - 09:54
Ik zie hetzelfde scherm als David_O.