motor slaat niet aan !

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Fastmarc
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 24.02.2023 - 15:50
Locatie: Steenwijk

hallo allemaal .

ik heb een Volvo V50 2.0d 136pk 2007 huidige km stand 253,600 km

het volgende deed zich gisteren voor .

reed gewoon , geen meldingen op dashboard .
rijd over de overgang van weg naar brugdek , korte snelle bonk , auto valt uit , en op dasboard direct melding "motorsysteem service vereist "

auto uit laten rollen naar de berm .

1 contact uit , en auto opnieuw proberen te starten startmotor draait vrolijk rond maar slaat niet aan . ( meerdere malen geprobeerd)
2 met heel simpel universeel uitlees appje op mijn telefoon uitgelezen geen foutcodes .

auto naar huis gehaald .

auto opnieuw uitgelezen met 2 verschillende apps op mijn telefoon . geen foutcodes
onder de motorkap gekeken of ik losse stekkers of andere gekkigheid zien valt me nu niks op .
auto op contact pomp in de tank hoor je lopen , en slaat daarna af bouwt dus druk op naar de motor

iemand een idee , waar ik zoeken kan , of naar moet kijken ?
( tis nu zondag , dat werkt ook niet echt mee )
Fastmarc
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 24.02.2023 - 15:50
Locatie: Steenwijk

ik heb via dashboard een code gevonden 019 ADM regeneratie vloeistof nivo laag .

maar stopt de auto er dan mee , en wil niet meer starten/lopen
Fastmarc
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 24.02.2023 - 15:50
Locatie: Steenwijk

is er een forumlid met VIDA in de buurt van steenwijk , die mijn auto zou kunnen uitlezen ?

de auto rijd nu niet omdat hij niet wil starten !
Gebruikersavatar
Obbetuning
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
Contacteer:

ADM is niet de reden dat de auto niet wil starten.
ADM is een tankje dat eolys bij tanken in de brandstof tank erbij doet zodat er een betere verbranding is.

Waarom jou Volvo niet wil starten kan ik zo niet aangeven.
Bij een fout op de sleutel (immo) hoort de auto dat aan te geven in het dashboard (immobiliser fout) oid.
Ik verwacht een fout in jou ECM of bedrading, zonder uitlees apparatuur zou mijn eerste controle punt de ECM zelf zijn.
Deze zit voor het linker voorwiel achter de bumper.
Als je de wielkuip aan de voorkant loshaalt, wielen naar links, kan je de kuip daar achter klemmen en zie je de bak waar de ECM inzit.
Deze even losschroeven en kijken of dit toevallig niet heel nat is.
Wat je met een klik van de muis al niet kan leren.

www.obbetuning.nl (voorheen volvotune)
Fastmarc
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 24.02.2023 - 15:50
Locatie: Steenwijk

de hele dag gezocht en gemeten .
nog storingen P0003 brandstofdruk regelklep - laag voltage
P0091 Brandstofdruk regelklep - laag voltage , kortsluiting naar massa
U0326 software niet goed , immobilizer controle module
( deze laatste komt denk ik door de lege accu na tig x starten . gaf dit ook aan op de boordcomputer )

Brandstofdruk regelklep gedemonteerd weerstand 2,5 Ohm > en werkt met 12 volt erop
meten op de stekker van de brandstofdruk klep 0,57 volt ( staat alleen op contact

Ecu uit linker voorspartbord gedemonteerd , stekkers en contacten droog en niet gecorrodeerd .
wel viel mij op de de Ecu ooit los geweest is , en matig weer dicht gekit is
Fastmarc
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 24.02.2023 - 15:50
Locatie: Steenwijk

Obbetuning schreef: 26.02.2023 - 14:33 ADM is niet de reden dat de auto niet wil starten.
ADM is een tankje dat eolys bij tanken in de brandstof tank erbij doet zodat er een betere verbranding is.

Waarom jou Volvo niet wil starten kan ik zo niet aangeven.
Bij een fout op de sleutel (immo) hoort de auto dat aan te geven in het dashboard (immobiliser fout) oid.
Ik verwacht een fout in jou ECM of bedrading, zonder uitlees apparatuur zou mijn eerste controle punt de ECM zelf zijn.
Deze zit voor het linker voorwiel achter de bumper.
Als je de wielkuip aan de voorkant loshaalt, wielen naar links, kan je de kuip daar achter klemmen en zie je de bak waar de ECM inzit.
Deze even losschroeven en kijken of dit toevallig niet heel nat is.
er is denk ik inderdaad iets met de ECU of bedrading tussen ECU en brandstofdrukregelklep , in welke stekker zitten deze draden op de ECU ( blauwe , rode of groene ring )
en wat zou ik moeten meten op de stekker van de Br.st.druk regelklep
Fastmarc
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 24.02.2023 - 15:50
Locatie: Steenwijk

vandaag schema van de brandstofvoorziening doorgespit .

thuis na het werk , weer wat meetwerk verricht .

zekering 34 (10a) van de drukregel en druksensor lag eruit , bleek de bekabeling van het drukregelventiel beschadigd , en sluiting naar massa te maken .

draad gerepareerd en goed geïsoleerd , nieuwe zekering erin en Tadaaaaaaa , hij loopt weer .

hoop dat ooit iemand nog eens wat aan deze info heeft
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Zeker weten!
Fijn voor je dat het euvel verholpen is.
Knap gedaan van je!
Gebruikersavatar
Cavanta
2nd Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: 06.08.2020 - 11:51
Locatie: Mill - Noord Brabant

Netjes gedaan inderdaad, fijn dat het is gefixt!
S40 2.4(i) Edition 1 bj2007, mj 2008 135.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
Fastmarc
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 24.02.2023 - 15:50
Locatie: Steenwijk

gisteren viel de auto ineens weer uit en wilde niet starten .

weer met uitlezen fout brandstofdruk .
na wat kort zoekwerk , blijkt onder het luchtfilterhuis de kabelboom los te liggen .
( drukregelventiel en druk sensor zitten samen op zekering 34 , en de massa's gaan naar de ECM stekker B pootje 4M en 4L )
en doorgeschuurd , kabeltje van druksensor op injectierail licht bloot en maakt sluiting .
op het steuntje waar de kabel normaal vastzit aan de versnellingsbak ,

kabeltje gesoldeerd en krimpkous erom , kabelboom opnieuw ingetaped
en met stuk rubberslang erom weer vastgezet op de steun .
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Hopelijk is hiermee de storing verholpen!
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Fastmarc
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 24.02.2023 - 15:50
Locatie: Steenwijk

Ferrari schreef: 20.03.2023 - 17:57 Hopelijk is hiermee de storing verholpen!
hiermee is inderdaad de storing verholpen .
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”