Bak revisie T6

Plaats reactie
dayfly
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23.12.2022 - 09:06

Ook ik moet er helaas aan geloven, van de week kreeg ik de melding ''versnellingsbak service spoed'' op mijn dashboard van de 2005 XC90 T6 te zien, en ik was de 4rde versnelling kwijt.

ik vond al dat de auto wat slip had de laatste tijd, lijkt ook wel dat computer niet helemaal correspondeert met de bak zelf .

De melding is inmiddels weer verdwenen en als ik handmatig schakel gaat alles goed, wel last van slip maar de overbrenging is voor de rest goed.

Weet iemand waar ik de bak het beste kan laten reviseren in de regio Amsterdam en wat de kosten ongeveer zullen zijn, ik hoor bedragen van 4000+ maar zie ook bedragen van nog geen 3000

Is het mogelijk om nog door te rijden als ik handmatig schakel of kan ik nog meer schade veroorzaken daardoor ?
HGV
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 12.01.2019 - 13:47

Hallo Dayfly,

Slip betekend slijtage, natuurlijk kan je doorrijden, de vraag is alleen wat je nog meer sloopt dan alleen de 4de versnelling... elk stukje metaal wat van die versnelling afslijt, komt in je bak terecht waar het weer voor meer slijtage zorgt bij de andere versnellingen.
De volgende keer dat je dit merkt kan het dus zijn dat je geen kant meer op kan en ook nog sleepkosten naar een garage (niet van je eigen keuze?) erbij krijgt.
Mijn advies is dan ook om zsm de auto bij de garage te krijgen, natuurlijk kan je nog wel even rondreizen voor de beste prijs en met heel veel geluk🤞🏻kun je het beperken tot alleen een revisie van de 4e versnelling, dat scheelt ook een hoop kosten. Enige advies wat ik je kan geven is om goed recensies te lezen van potentieel interessante garages voor jou...

Succes en houd ons op de hoogte! We lezen graag hoe goed je het er vanaf hebt gebracht!
Volvo XC90 summum (MY 2008) Obbetuning
Volvo XC70 comfort (MY2004) met Standkachel
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Ik meen dat Ganzeboom ook een filiaal in Amsterdam heeft zitten.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4537
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Alleen de vierde versnelling reviseren (als dat al kan) zou m.i. de financieel minst slimme investering zijn. Dan kun je nog beter een ruilbak van de sloop halen. Slip betekent volgens mij vooral dat het frictiemateriaal is versleten en/of de koppelomvormer aan zijn eind is. Dus er is een kans dat je zoals HGV zegt op een dag stil komt te staan (en dat is vaak op een ongelukkig moment). Succes.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
dayfly
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23.12.2022 - 09:06

ok bedankt voor de info, ik laat hem staan, geen zin dat ik op de snelweg stil kom te staan. dat geluk heb ik altijd.
Weet iemand wat de kosten ongeveer zijn met een complete revisie ?
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4537
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik niet, gewoon een paar bedrijven bellen voor een prijsopgave?
Je zou hier ook een poging kunnen wagen: https://www.autobedrijfpolter.nl/
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”