Contactenlijst(en) Iphone en AAOS

De Nieuwe XC60
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bursting_Blue_II
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 17.01.2023 - 09:54

Goedemorgen,

In de hagelnieuwe XC60 ben ik alle nieuwe mogelijkheden en instellingen aan het aflopen, maar wat ik tot vanochtend niet voor elkaar kreeg was een volledige weergave van de contacten in mijn Iphone in de AAOS omgeving. Apple Carplay werkt prima (en volledig), maar alleen aan de kabel. Ik vind het draadloze juist erg prettig, maar ik liep er tegenaan dat ik twee contactenlijsten in mijn Iphone heb: Eén lijst die als "ICloud Contactpersonen" wordt weergegeven, en één lijst van "[Werk] Exchange".

Ongeacht de instellingen in de Iphone zelf (standaard- en voorkeurslijst, weergave opties zoals "alle contactpersonen" etc) kreeg ik géén volledige lijst weergegeven in AAOS. Dus geen naamsvermeldingen bij een deel van de inkomende gesprekken, geen mogelijkheid om die contacten op te zoeken en te bellen via het stuur / display / voice-command, en een rare weergave van de "recente gesprekken". Ook het ontkoppelen en opnieuw koppelen van de telefoon bracht daarin geen verandering.

Gisteravond heb ik het iOS van de telefoon (16.1.3) ge-update naar 16.3.1 en vanochtend had ik een volledige weergave van de contactpersonen en een complete en correcte belhistorie. Her en der las ik wat meer "gedoe" over Iphones en het AAOS systeem, dus ik wou dit even delen. Waarom het nu wel werkt (en daarvoor niet) kan ik alleen maar wijten aan een aanpassing in iOS, dus hopelijk hebben meer mensen baat bij de update van Apple.
Gebruikersavatar
Bursting_Blue_II
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 17.01.2023 - 09:54

En... toen was het probleem er weer. Zonder duidelijke reden was er vanochtend weer maar een half ingelezen contactenlijst, geen namen bij de belhistorie en de weergave daarvan was ook niet compleet, in de zin dat ie één gesprek weergaf als "recent" (afgelopen dagen meer dan dat gebeld) en de rest als "ouder". Erg vreemd, met name dat het dus lijkt te wisselen hoe goed de telefoon synchroniseert. Overigens vraag ik me nu af of ie na de update wel écht compleet was, want vrijdagavond kreeg ik toch weer een inkomend gesprek als "nummer" terwijl de persoon zeker in mijn contacten staat. Het leek aardig compleet, maar dat was het kennelijk toch niet.
Gebruikersavatar
Martyxc60
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 12.10.2023 - 19:31

Goedemorgen,

Ik vroeg mij af of dit inmiddels werkt? Ik ga vrijdag mijn nieuwe XC60T8 ophalen en ga dan alles op mijn gemak eens ontdekken. Aangezien ik een fervent Apple gebruiker ben vroeg ik mij - net als jij - af of (oa.) mijn Apple contactenlijst zichtbaar gaat zijn in AAOS omgeving.

Feedback/tips/tricks zijn welkom, thx!
XC60 T8 ULTIMATE Thunder Grey/dark, MY2024 (via CbV)
Jaguar i-Pace HSE, MY2018
Mitsubishi Outlander PHEV, MY2014
Nissan Qashqai+2, MY2010
Gebruikersavatar
Bursting_Blue_II
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 17.01.2023 - 09:54

Bij mij werkt de contactenlijst alleen volledig als ik met de USB-C kabel ingeplugd Carplay gebruik. In de AAOS setting blijft het bij gedeeltelijk "ingelezen" contacten en gek genoeg herkent hij dan niet steeds dezelfde contacten.
Gebruikersavatar
Martyxc60
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 12.10.2023 - 19:31

Goed om te weten, thx! Ik ga sowieso de USB-c kabel gebruiken.
XC60 T8 ULTIMATE Thunder Grey/dark, MY2024 (via CbV)
Jaguar i-Pace HSE, MY2018
Mitsubishi Outlander PHEV, MY2014
Nissan Qashqai+2, MY2010
Gebruikersavatar
Bursting_Blue_II
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 17.01.2023 - 09:54

Dan wel even opletten dat je de draadloos opladen functie uitschakelt, want zowel draadloos opladen, als kabel er in én een zonnetje door het panodak heeft mijn Iphone wel eens als te warm ervaren.
Gebruikersavatar
Martyxc60
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 12.10.2023 - 19:31

Check, sowieso uitgezet want met mijn hoesje werkt draadloos opladen niet goed.
XC60 T8 ULTIMATE Thunder Grey/dark, MY2024 (via CbV)
Jaguar i-Pace HSE, MY2018
Mitsubishi Outlander PHEV, MY2014
Nissan Qashqai+2, MY2010
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”