Pagina 1 van 1

s40 kopen; to do or not to do

Geplaatst: 18.11.2006 - 23:52
door timmio85
Ik ben nieuw hier, vandaar dat ik een aantal vragen heb over, naar ik hoop, mijn toekomstige auto.

Na een aantal jaren peugeot gereden te hebben ben ik nu toe aan iets mee auto. Gezien mijn redelijk beperkte budget en mijn waardering voor volvo, ben ik op zoek gegaan naar een s40.
Nu heb ik een s40 gevonden van 1997. Is een 2.0 benzine luxe exclusive met automaat(4). Auto heeft ook een LPG installatie.
Ook een aantal leuke opties als cruise control, leer, volautomatische airco, stoelverwarming en twee sets originele velgen. Kleur is "midden"-blauw.
Auto heeft naar mijn mening wel wat veel km's gelopen, namelijk 250.000. Auto is dealer onderhouden met alle boekjes er bij.

Is dit nog wel een betrouwbare optie gezien de hoge km stand? En wat is zo'n auto nog waard, dus wat moet ik maximaal bieden?

Zijn de 2liter motoren volvo eigen motoren?

Ik hoop dat jullie als kenners hier een goed antwoord op hebben.

mvg

Tim

Geplaatst: 18.11.2006 - 23:56
door pauldaytona
wat voor lpg installatie zit erin? vialle g3? Ik heb zelf een s40, 96 gehad op g3 , die heb ik met 250k verkocht, maar tot die tijd deed ie het prima. Behalve de laatste week, toen ging de katalisator kapot.
Een 2.0 automaat rijd erg fijn.

Geplaatst: 19.11.2006 - 11:35
door NOS
ja, die 2liter kan rustig 3 ton lopen

Geplaatst: 19.11.2006 - 11:48
door timmio85
Weet eigenlijk niet wat voor een G3 installatie de volvo heeft. Hij komt volg week vrijdag binnen, inruiler op een v50.

Wat voor prijs lijkt jullie redelijk, en nog steeds: Is het verstandig?
En qua verbruik, wat kan je van zo'n 2.0 automaat op gas/benzine verwachten?

Tim

Geplaatst: 19.11.2006 - 16:13
door bart simpson
De pompen sneuvelden ooit bij bosjes, en iedere keer kwam er een compleet nieuwe tank in daar de pomp niet uit de tank te sleutelen was, dat was een minpuntje, als het goed is zijn de latere lpgtanks van een pomp voorzien die te demonteren is, de kop ging toen iig goed met gas om.

Geplaatst: 19.11.2006 - 21:40
door timmio85
Iemand nog input mbt mijn vorige vragen?

Bestaat er een buyers guide met aandachtspunten voor de aankoop van de phase 1 s40?

Tim

Geplaatst: 20.11.2006 - 05:35
door Barry (Grillmeister)
Hey Timmie had je die vraag niet ook al ergens anders gesteld?

Geplaatst: 20.11.2006 - 10:58
door timmio85
Klopt, daar is vraag nu weg.

Iig bedankt voor je antw.
Auto heeft volledige onderhoudshistorie en is heel erg netjes. Kan op internet geen vergelijkbare vinden. Dus 96-98 250dk volleer, cruisecontrol, 2.0 de hele reut. De 2liters zijn toch gewoon eigen motoren van volvo?
Als er 4800 voor wordt gevraagd, is dat dan veel?

mvg

Tim

Geplaatst: 20.11.2006 - 12:54
door zwolly
dacht dat rond de 3000/3500 meer dan genoeg is, of is het bij de dealer weg met garantie? .. dan is die prijs wel gangbaar

Geplaatst: 20.11.2006 - 12:59
door menjo
4800 is wel te veel ja voor deze km stand, wat zwolly zegt is realistischer. Voor aankooptips even zoeken, zijn al topics over. De 2 liter is inderdaad een echte Volvo motor.

Geplaatst: 20.11.2006 - 21:49
door Eric S40
Ikzelf heb een S40 2.0 lpi automaat. Ik vind het een fijne auto, al zijn er natuurlijk nadelen: wegligging is niet echt strak, ik vind de auto behoorlijk rumoerig tussen de 120 en 140 km/u en dit blok is laagtoerig niet erg sterk. De 2 liter icm een automaat maakt de auto vlot maar zeker niet snel, je moet hem meer zien als snelle, comfortabele en veilige reisauto.

Verbruik ligt bij mij zo rond de 1 op 8/8,5 op gas icm 1 op 200 benzine (lpi heeft altijd iets benzineverbruik). Qua verbruik maakt het voor mij niet veel uit of ik lange of korte stukken rij. Overigens merk ik het verschil tussen lpg en benzine absoluut niet, wat met mijn vorige auto (440 lpg) wel anders was!

4800 euro vind ik een hoop geld voor de auto die je beschrijft. 3000-3500 partikulier vind ik inderdaad een goede richtprijs MITS goed onderhouden!!

Bovenstaande is natuurlijk mijn mening, zoveel mensen zoveel meningen ;)

Geplaatst: 20.11.2006 - 22:41
door pauldaytona
mijn '96 s40 1.8 europa lpi bracht 4 jaar geleden 5000 op bij inruil, met dezelfde km stand dan had ik hem toch moeten houden, of deze is veel te duur

Geplaatst: 21.11.2006 - 00:02
door zwolly
mijn s40 1.8 96 europa bracht me nog iets van 4850 euro inruil op 18 maand geleden bij de volvodealer.. legde wel 12000 bij..

Geplaatst: 21.11.2006 - 00:03
door zwolly
ow en hij had em binnen 3 weken verkocht voor 6000 euro ,wel met 6mnd garantie

Geplaatst: 21.11.2006 - 01:03
door timmio85
Zie op inet eigenlijk geen 2.0 staan voor onder de 4000-4500. Alleen hebben ze dan wel "maar" 220000 op de klok.
Jullie vinden dus dat zon auto echt maar 3000 waard is?

Iig alvast bedankt voor de reacties!

Tim

Geplaatst: 21.11.2006 - 01:44
door Barry (Grillmeister)
Bij de dealer betaal je altijd meer dan particulier, ga gewoon op je eigen gevoel af of kijk even wat de anwb koers lijst ervan zegt.

Jij moet vinden dat een auto het bedrag waard is en wat de rest hier er van vind zal dan van minder belang zijn, auto kopen is ook een stukje emotie.

Wat je anders ook kunt doen is Bart Simpson om raad vragen hij heeft er goed kijk op.

Geplaatst: 21.11.2006 - 02:02
door pauldaytona
1.8 of 2.0: het is een auto van 10 jaar oud. 220 of 250 maakt niet zoveel uit. Maar het is wel een luxe versie dat telt weer wat bij, anders was ie al naar verweg.
Maar zie het anders, als je er 2 of 3 jaar mee rijdt zonder grote kosten rij je niet te duur.
Alleen als je denkt hem over een jaar met niet te veel verlies kwijt te kunnen zou je een probleem kunnen hebben.

Geplaatst: 21.11.2006 - 23:01
door Barry (Grillmeister)
@paul precies!!!

Geplaatst: 28.11.2006 - 10:22
door Rob Bakker
goedendag,

Ik zit met ongeveer het zelfde in mijn hoofd om te kopen, een S40 2.0 L Automaat met alles er op en eraan uit 1996, 250.000 km, dealeronderhouden voor € 4000,-

Maar nu heb ik gehoord dat na ongeveer 250.000 toch de automaat begint te rammelen en als het tegen zit vrij snel een revisie moet hebben.

Kan iemand mij vertellen of dat waar is? En hoeveel dat eventueel moet kosten?

Geplaatst: 28.11.2006 - 14:29
door J
zou de dealer waar hij in onderhoud is geweest bellen (als dat niet de verkopende partij is, natuurlijk) en deze vraag stellen.
Ze kunnen je ook vertellen of er al een keer groot onderhoud is geweest aan deze auto(maat)