Dat hoort niet.
Mijn ervaring is dat de bak 99,99% onmerkbaar schakelt, koud iets merkbaarder, maar sowieso zonder klappen of ruwte.
Dat gold voor onze bak voordat ik hem vorig voorjaar op topsnelheid opblies op de Autobahn en dat geldt nu na complete revisie door Autrans in Lunteren. Ze zitten ook in Tilburg, dichterbij voor jou denk ik.
Heb je gelijk een naam van een goede specialist, althans dat is mijn mening en ervaring.
En dan nog een tip: probeer maar niet met een T6 Polestar op topsnelheid (> 245 km/u) te gaan rijden want dat kan de TF80 bak m.i. niet aan! De onze in ieder geval niet met een complete revisie als gevolg…
Ik heb me nadien er eens in verdiept en alle verhalen lezende en wetende dat dezelfde bak verder in bijna alleen maar zwakker gemotoriseerde auto’s wordt gebruikt doet mij vermoeden dat de Polestar tuning nét teveel *kan* zijn, zeker zoals bij ons als er al 230K op de teller staat en ondanks dat de bak preventief gespoeld is.
Ook in een
filmpje van T6 met Polestar tuning wordt aangegeven dat de bak de beperkende factor is qua maximaal vermogen dat geleverd zou kunnen worden.
Maar ik kan er ook naast zitten en gewoon pech hebben gehad, dat kan ook nog natuurlijk.
Anyway, hij schakelt nu wederom zijdezacht en onmerkbaar. Meestal alleen te merken aan de toerenteller, want bij lage toeren is het motorgeluid ook nihil.
Gr. Edwin.