Brief Volvo omtrent Intellisafe Surrond

Plaats reactie
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12279
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Dat is zo, ik begrijp dan ook niet waarom men de zaken wederom zo uit de klauwen laat lopen.
Maar volvo is niet de enige fabrikant die met dit soort problemen zit.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2792
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Ja, en omdat dat zo is voelen fabrikanten wellicht minder de noodzaak om dit gewoon GOED aan te pakken.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19490
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

raspaardje schreef: 13.03.2023 - 16:24 Even heel simpel: het zou mij als iemand wachtend op zijn Volvo geen bal uitmaken wat een andere fabrikant doet.
Misschien doet -ie het nog veel slechter.
Ik heb mijn handtekening gezet voor de koop van een Volvo en heb dan alleen te maken met hoe Volvo hiermee omgaat.
Op zich heb je een punt. En dat snap ik ook wel. Maar om dan hier je gal te spuwen over iets waar een dealer veelal niets aan kan veranderen. En wij als forummembers al helemaal niet. Daar wordt ik een "beetje flauw" van. Helemaal omdat in deze "rare" periode het gras bij de buren er net zo (of erger) bijstaat. Volvo communicert tenminste nog. Andere merken laten je in je sop gaar koken.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2792
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Ik zeg ook niet dat een dealer daar iets aan kan doen. Die kan wellicht alleen klagen bij de importeur/de fabriek, ik weet het niet.
En dat zal heus wel in een zekere mate gebeuren maar het feit dat het bij veel merken pet is zorgt er wellicht voor dat Zweden niet heel hard hoeft te rennen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12279
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Neem van mij aan dat er tussen dealers en importeurs behoorlijk heftige gesprekken plaats gevonden hebben..

Fabrikanten nemen binnen een paar jaar toch gewoon afscheid van hun jarenlang loyale dealers...
In Duitsland is van de helft van de volvo dealers het contract al opgezegd..

De wereld verandert in autoland ook behoorlijk.
Gebruikersavatar
XC60silverdawn
2nd Gear member
Berichten: 238
Lid geworden op: 23.11.2021 - 11:12

V480-S60 schreef: 13.03.2023 - 16:45
raspaardje schreef: 13.03.2023 - 16:24 Even heel simpel: het zou mij als iemand wachtend op zijn Volvo geen bal uitmaken wat een andere fabrikant doet.
Misschien doet -ie het nog veel slechter.
Ik heb mijn handtekening gezet voor de koop van een Volvo en heb dan alleen te maken met hoe Volvo hiermee omgaat.
Op zich heb je een punt. En dat snap ik ook wel. Maar om dan hier je gal te spuwen over iets waar een dealer veelal niets aan kan veranderen. En wij als forummembers al helemaal niet. Daar wordt ik een "beetje flauw" van. Helemaal omdat in deze "rare" periode het gras bij de buren er net zo (of erger) bijstaat. Volvo communicert tenminste nog. Andere merken laten je in je sop gaar koken.
De kritiek hier (gal spuwen zoals je het noemt) is denk ik niet over de dealer. Die staat hier machteloos en is zelf ook min of meer slachtoffer.
De kritiek is vooral gericht aan Volvo Zweden/China en aan Volvo NL. En verwijzen naar problemen van anderen is geen excuus.
Volvo XC60 T6 MY2022 Silver Dawn
Volvo XC60 D4 MY2017 / Volvo V70 D4 MY2014
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12279
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Schrijf het dan vooral aan Volvo Cars Nederland, Stationsweg 2, 4153 RD Beesd

Dealers zien in het bestelsysteem ineens een auto muteren en kunnen dan niet meer doen dan n klant informeren, waarna zij "de volle laag" krijgen.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19490
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Hoe vervelend je het ook vindt. Het devies " de klant is koning" geldt al een behoorlijke periode niet meer. En opnieuw!!!! Wij hebben dat helaas te slikken. En ik begrijp (opnieuw!!!). Dat is niet leuk. Maar het forum kan daar NIETS aan veranderen. En oeverloos kritiek blijven leveren (en ja dat begint echt wel op gal spuwen te lijken) maakt de sfeer er niet beter op.

En nee ik verdedig Volvo hier absoluut niet in. Laat dat even duidelijk zijn. Maar richt je pijlen op de importeur zelf.
Edit: zie adres gepost door OGA.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12279
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Als het in heel autoland speelt is het natuurlijk wel degelijk een excuus, dit is het, take it or leave it..
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

OGA244 schreef: 13.03.2023 - 17:12 Schrijf het dan vooral aan Volvo Cars Nederland, Stationsweg 2, 4153 RD Beesd

Dealers zien in het bestelsysteem ineens een auto muteren en kunnen dan niet meer doen dan n klant informeren, waarna zij "de volle laag" krijgen.
De dealer is het aanspreekpunt voor de koper.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

raspaardje schreef: 13.03.2023 - 16:24 Even heel simpel: het zou mij als iemand wachtend op zijn Volvo geen bal uitmaken wat een andere fabrikant doet.
Misschien doet -ie het nog veel slechter.
Ik heb mijn handtekening gezet voor de koop van een Volvo en heb dan alleen te maken met hoe Volvo hiermee omgaat.
Eens!
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
XC60silverdawn
2nd Gear member
Berichten: 238
Lid geworden op: 23.11.2021 - 11:12

OGA244 schreef: 13.03.2023 - 17:12 Schrijf het dan vooral aan Volvo Cars Nederland, Stationsweg 2, 4153 RD Beesd

Dealers zien in het bestelsysteem ineens een auto muteren en kunnen dan niet meer doen dan n klant informeren, waarna zij "de volle laag" krijgen.
Nogmaals. Niets tegen de handelswijze van de dealer !
En geloof me. Contact met Beesd was er al meerdere keren. En hun houding is de reden van mijn onvrede.

En nu hou ik er over op !
Volvo XC60 T6 MY2022 Silver Dawn
Volvo XC60 D4 MY2017 / Volvo V70 D4 MY2014
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19490
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ab S. Formeel heb je gelijk. Maar die is in dit geval "slechts een doorgeefluik"
Dus: Ach ja geef de dealer maar de schuld van "wanbeleid" door de fabrikant.
O zo fout.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2792
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Het zou natuurlijk niet zo moeten zijn dat in goede tijden de dealer hét contactpunt voor de klant is maar dat in slechte tijden de dealer het gezeik van de klant van zijn bordje schuift richting een laag hoger in de keten. Ook in de brief is vermeld dat je toch echt contact met de dealer dient op te nemen bij vragen.

Maar ik houd er ook over op; ik wil wel iedereen die met deze ellende van doen heeft wijsheid en sterkte toewensen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19490
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Formeel klopt het allemaal, en als een dealer wat meer informatie zou krijgen en daadwerkelijke ondersteunng helemaal.
Maar dat is op dit moment een utopie. Dus verenig je tegen de fabrikanten. (Hoewel idd formeel je dealer het aanspreekpunt is.)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12279
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ab S schreef: 13.03.2023 - 17:40
OGA244 schreef: 13.03.2023 - 17:12 Schrijf het dan vooral aan Volvo Cars Nederland, Stationsweg 2, 4153 RD Beesd

Dealers zien in het bestelsysteem ineens een auto muteren en kunnen dan niet meer doen dan n klant informeren, waarna zij "de volle laag" krijgen.
De dealer is het aanspreekpunt voor de koper.
klopt, maar kun je niets met het antwoord kan de dealer toch echt erg weinig
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

V480-S60 schreef: 13.03.2023 - 17:47 Ab S. Formeel heb je gelijk. Maar die is in dit geval "slechts een doorgeefluik"
Dus: Ach ja geef de dealer maar de schuld van "wanbeleid" door de fabrikant.
O zo fout.
Ik geef de dealer nergens de schuld van, ik zeg alleen dat de dealer het aanspreekpunt van de koper is.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12279
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

De dealer zit in n tamelijk frustrerende spagaat, je kunt niets oplossen maar krijgt na aflevering bij de enquête toch de zwarte Piet van zowel de klant als van de importeur..
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6930
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Pffff, ik begrijp de comotie niet zo goed.
Dealers kunnen er niets aan doen, zij informeren de klant ‘slechts’ maar zijn dan meteen de ‘bad guy’.
Dat men graag geleverd wil hebben wat men bestelt snap ik, maar een gegeven is dat dat op dit moment in autowereld (electronicawereld) op zn zachts gezegd ‘lastig’ is.
De frustratie druipt er bij sommige posts vanaf, of het helpt? Misschien voor je eigen gemoed dat je t ff kwijt bent maar er verandert verder niets. Hoe Volvo (NL) eea wel zou moeten aanvliegen? Daar zijn vast veel uiteenlopende antwoorden op te geven, maar ik ben er van overtuigd dat het allemaal niet zo simpel is als het wellicht lijkt.
Aanvaard het gegeven, slik het of annuleer. Meer opties zijn er volgens mij niet.
En is je Volvo er minder Volvo door? Ik denk het niet….
En ja het is ruk (maar het is niet anders).
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
V70Rene
4th Gear member
Berichten: 695
Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05

Best leuk om 4 pagina’s te lezen :

Ik kom bij de pizzeria, bestel pizza ham kaas en champignons- wordt doorgegeven aan de keuken. Berichtje terug uit de keuken : champignons zijn op.

Baliemedewerker zegt : champignons zijn op. Het wordt inmiddels druk in de pizzeria. Ik twijfel ; ander ingrediënt of niet. Baliemedewerker vraagt me of ik walnootjes wil op mijn pizza of 50 cent korting .. ik twijfel nog steeds.

Ik annuleer mijn pizza en bel mijn vrouw of ze frietjes wil hebben. Ze zegt nee !! Ik wil pizza, dan maar met walnootjes.

Kan ik gvd weer achter in de rij aansluiten 😂
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”