Skieurs T8

-KJ-
4th Gear member
Berichten: 950
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

OGA244 schreef:Op enig moment wordt het ook zeuren om het zeuren..
Dat zijn nou precies de reacties (die jij vaak plaatst) waar niemand op zit te wachten: negatieve oneliners die inhoudelijk niets bijdragen
Skieur
2nd Gear member
Berichten: 168
Lid geworden op: 13.04.2022 - 10:46

raspaardje schreef: 28.04.2023 - 09:44
Skieur schreef: 26.04.2023 - 23:16 Korte update, later meer. Eerste 5.000 km gereden. Zeer tevreden over de hele ervaring. Maar zoals veel nieuwe auto’s, ook deze heeft wat kinderziektes.

Pros:
- Rijgedrag. Stabiel, veel grip. Snel.
- Flexibiliteit mbt de aandrijving. Gezien de omstandigheden waar ik veel in rij is het echt een flinke bonus om te kunnen kiezen tussen voor/achter/constant AWD. Probleemloos 1600km op sneeuw en ijs gereden.
- Rijcomfort, stoelen, full led grootlicht assistent.
- Er is veel commentaar op het Android systeem maar ik persoonlijk vind het goed werken. Al mis ik een knop om de esp te kunnen uitschakelen?

Cons
- Zo goed als de grootlicht assistent is, soms wordt het ook een beetje een kermis. All over the place. Reden om het af en toe uit te schakelen.
- Geen mogelijkheid om in te stellen dat de accu stopt te laden bij 90%. Constant laden tot 100% wanneer het niet nodig is zorgt voor onnodige degradatie, toch een gemis.
- Wat kinderziektes. Stuur kraakt bij draaien. Mistlampen voorzijde gaan niet aan. Oppervlakkige krassen in de lak.
Leuk om je ervaringen te lezen na zo'n mooie trip.
En zo zie je dat iedereen zijn auto anders ervaart, het is maar net wat je gewend bent (bijvoorbeeld de verandering van Sensus naar AAOS).

Vwb de grootlichtassistent: ben ik met je eens, het aan- en uitspringen van (delen van) het grootlicht is onrustig. Je zou willen dat het aanspringen wat vloeiender verloopt dan wel dat de assistent werkt met kleinere delen zodat het aan- en uitspringen minder opvalt.
Over de mistlampen: nergens staat beschreven dat deze zich in de koplampunit zouden bevinden. Terwijl in eerdere prijslijsten duidelijk te vinden was dat in de plug-in hybride modellen (T6/T8) mistlampen geen optie was. Met de huidige, verschillende prijslijsten (normale V60, Essential Edition en Recharge uitvoeringen) kan je niet gemakkelijk achterhalen dat mistlampen op de plug-in hybrids simpelweg niet mogelijk zijn.

Kraakjes en krassen zijn prima op te lossen lijkt me!
Ja exact. Beetje misinformatie gehad. Verder geen bijzonderheden. Alles idd simpel oplosbaar.

Voor wat betreft de infotainment, als je veel in CarPlay zit is er überhaupt eigenlijk weinig verschil tussen de merken. Ik snap de bezwaren van mensen op het missen van de drive mode selector, maar ik merk er persoonlijk niet zoveel van, als je het systeem eenmaal kent vlieg je blind op 2 seconden door de menu’s heen. Kan zeker efficiënter maar ik zie het niet als een bezwaar. In de ideale wereld zou het direct op het home scherm staan denk ik.

Op de lange stukken vertrek ik in pure en schakel op de snelweg over naar hybrid + behouden. Op zo’n rit wissel ik de modus dan hooguit 2x. Ik merkte in het buitenland namelijk dat de route optimalisatie geregeld wegvalt (het icoontje naast de accu). De reden was mij niet helemaal duidelijk, wellicht een verbindingsissue?

Ik ben sws wel nieuwsgierig naar welke accu instelling andere personen gebruiken. Ik ben er nog een beetje mee aan het experimenteren op het moment.
Skieur
2nd Gear member
Berichten: 168
Lid geworden op: 13.04.2022 - 10:46

-KJ- schreef: 28.04.2023 - 11:11
OGA244 schreef:Op enig moment wordt het ook zeuren om het zeuren..
Dat zijn nou precies de reacties (die jij vaak plaatst) waar niemand op zit te wachten: negatieve oneliners die inhoudelijk niets bijdragen
Ik sluit me daar helaas bij aan ;). Wordt er niet gezelliger op.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

OGA244 schreef: 28.04.2023 - 10:46 Op enig moment wordt het ook zeuren om het zeuren..
Dat heet feedback als je het positief bekijkt. Erg waardevol als je er iets als dealer/fabrikant/forummer/etc. mee doet.
Als je het negatief bekijkt noem je het zeuren.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Skieur schreef: 28.04.2023 - 11:13 Voor wat betreft de infotainment, als je veel in CarPlay zit is er überhaupt eigenlijk weinig verschil tussen de merken. Ik snap de bezwaren van mensen op het missen van de drive mode selector, maar ik merk er persoonlijk niet zoveel van, als je het systeem eenmaal kent vlieg je blind op 2 seconden door de menu’s heen. Kan zeker efficiënter maar ik zie het niet als een bezwaar. In de ideale wereld zou het direct op het home scherm staan denk ik.
Het is maar net wat je gewend bent idd.
In AAOS werkt het lekker snel en heb je die drive mode selector blijkbaar snel in beeld.

Realiseer je dat er ook auto's met Sensus én zonder draaiwieltje zijn geleverd waarin het vinden van de drive mode selector wat omslachtiger is.
Het leidt sowieso je ogen van de weg af.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Skieur
2nd Gear member
Berichten: 168
Lid geworden op: 13.04.2022 - 10:46

raspaardje schreef: 28.04.2023 - 11:58
Het is maar net wat je gewend bent idd.
In AAOS werkt het lekker snel en heb je die drive mode selector blijkbaar snel in beeld.

Realiseer je dat er ook auto's met Sensus én zonder draaiwieltje zijn geleverd waarin het vinden van de drive mode selector wat omslachtiger is.
Het leidt sowieso je ogen van de weg af.
Klinkt begrijpelijk idd.
mltvolvo
2nd Gear member
Berichten: 163
Lid geworden op: 30.07.2018 - 21:57
Locatie: Drenthe

Skieur schreef: 26.04.2023 - 23:16 Korte update, later meer. Eerste 5.000 km gereden. Zeer tevreden over de hele ervaring. Maar zoals veel nieuwe auto’s, ook deze heeft wat kinderziektes.

Pros:
- Rijgedrag. Stabiel, veel grip. Snel.
- Flexibiliteit mbt de aandrijving. Gezien de omstandigheden waar ik veel in rij is het echt een flinke bonus om te kunnen kiezen tussen voor/achter/constant AWD. Probleemloos 1600km op sneeuw en ijs gereden.
- Rijcomfort, stoelen, full led grootlicht assistent.
- Er is veel commentaar op het Android systeem maar ik persoonlijk vind het goed werken. Al mis ik een knop om de esp te kunnen uitschakelen?

Cons
- Zo goed als de grootlicht assistent is, soms wordt het ook een beetje een kermis. All over the place. Reden om het af en toe uit te schakelen.
- Geen mogelijkheid om in te stellen dat de accu stopt te laden bij 90%. Constant laden tot 100% wanneer het niet nodig is zorgt voor onnodige degradatie, toch een gemis.
- Wat kinderziektes. Stuur kraakt bij draaien. Mistlampen voorzijde gaan niet aan. Oppervlakkige krassen in de lak.
Mijn stuur kraakt ook sinds kort opeens (levering was eind maart), wat gaat de garage er bij jouw aan doen?
Vandaag langs geweest, monteur heeft wat ingesporten bij het stuur, hopelijk lost het zich daarmee op.

Oppervlakkige krassen zie je op de mijne ook, deze laten wegpolijsten (kosten garage)
Volvo V40 R-Design Nordic+ Pasion Red - MY2017
Volvo V60 Recharge Plus Bright - MY2023
Skieur
2nd Gear member
Berichten: 168
Lid geworden op: 13.04.2022 - 10:46

mltvolvo schreef: 08.05.2023 - 16:53
Skieur schreef: 26.04.2023 - 23:16 Korte update, later meer. Eerste 5.000 km gereden. Zeer tevreden over de hele ervaring. Maar zoals veel nieuwe auto’s, ook deze heeft wat kinderziektes.

Pros:
- Rijgedrag. Stabiel, veel grip. Snel.
- Flexibiliteit mbt de aandrijving. Gezien de omstandigheden waar ik veel in rij is het echt een flinke bonus om te kunnen kiezen tussen voor/achter/constant AWD. Probleemloos 1600km op sneeuw en ijs gereden.
- Rijcomfort, stoelen, full led grootlicht assistent.
- Er is veel commentaar op het Android systeem maar ik persoonlijk vind het goed werken. Al mis ik een knop om de esp te kunnen uitschakelen?

Cons
- Zo goed als de grootlicht assistent is, soms wordt het ook een beetje een kermis. All over the place. Reden om het af en toe uit te schakelen.
- Geen mogelijkheid om in te stellen dat de accu stopt te laden bij 90%. Constant laden tot 100% wanneer het niet nodig is zorgt voor onnodige degradatie, toch een gemis.
- Wat kinderziektes. Stuur kraakt bij draaien. Mistlampen voorzijde gaan niet aan. Oppervlakkige krassen in de lak.
Mijn stuur kraakt ook sinds kort opeens (levering was eind maart), wat gaat de garage er bij jouw aan doen?
Vandaag langs geweest, monteur heeft wat ingesporten bij het stuur, hopelijk lost het zich daarmee op.

Oppervlakkige krassen zie je op de mijne ook, deze laten wegpolijsten (kosten garage)
Heb al meerdere malen een afspraak proberen te maken maar tot zover radiostilte aan hun kant. Ik ben er niet erg over te spreken. Komende week maar eens binnenlopen.
mltvolvo
2nd Gear member
Berichten: 163
Lid geworden op: 30.07.2018 - 21:57
Locatie: Drenthe

Oplossing voor kraak geluid bij sturen is.

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2021/ ... 9-9999.pdf
Volvo V40 R-Design Nordic+ Pasion Red - MY2017
Volvo V60 Recharge Plus Bright - MY2023
Skieur
2nd Gear member
Berichten: 168
Lid geworden op: 13.04.2022 - 10:46

mltvolvo schreef: 31.05.2023 - 15:00 Oplossing voor kraak geluid bij sturen is.

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2021/ ... 9-9999.pdf
Dank!

Vanaf de hele dag steeds de melding gehad ‘infotainment koelen’. Iemand vergelijkbare meldingen gehad?
Gebruikersavatar
Henk{GP}
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 08.02.2023 - 14:04

Skieur schreef: 10.05.2023 - 00:10 Cons
- Zo goed als de grootlicht assistent is, soms wordt het ook een beetje een kermis. All over the place. Reden om het af en toe uit te schakelen.
- Geen mogelijkheid om in te stellen dat de accu stopt te laden bij 90%. Constant laden tot 100% wanneer het niet nodig is zorgt voor onnodige degradatie, toch een gemis.
+] In een Sensus auto kan je de zenuwachtigheid van de grootlicht assistent instellen >
snel / normaal / langzaam. Zo kan je de kermis enigszins dempen...
+] Volvo rapporteert 100% en 0% in de App, maar feitelijk blijft er altijd wat in de accu zitten en stopt ie m volgens mij ook niet helemaal vol. Ik heb een 10.4kWh accu en meet altijd maximaal 8-8.5 kWh stroom voor opladen naar 100%. Dus er zit altijd nog iets in de cellen en bij het volladen weet ik niet hoe ver deze de accu vol drukt...
Skieur
2nd Gear member
Berichten: 168
Lid geworden op: 13.04.2022 - 10:46

Henk{GP} schreef: 07.06.2023 - 22:40
Skieur schreef: 10.05.2023 - 00:10 Cons
- Zo goed als de grootlicht assistent is, soms wordt het ook een beetje een kermis. All over the place. Reden om het af en toe uit te schakelen.
- Geen mogelijkheid om in te stellen dat de accu stopt te laden bij 90%. Constant laden tot 100% wanneer het niet nodig is zorgt voor onnodige degradatie, toch een gemis.
+] In een Sensus auto kan je de zenuwachtigheid van de grootlicht assistent instellen >
snel / normaal / langzaam. Zo kan je de kermis enigszins dempen...
+] Volvo rapporteert 100% en 0% in de App, maar feitelijk blijft er altijd wat in de accu zitten en stopt ie m volgens mij ook niet helemaal vol. Ik heb een 10.4kWh accu en meet altijd maximaal 8-8.5 kWh stroom voor opladen naar 100%. Dus er zit altijd nog iets in de cellen en bij het volladen weet ik niet hoe ver deze de accu vol drukt...
Ik zag toevallig bij van der valk aan de laadpaal op het display dat er nog 3.7 kWh in zat, op het display in de auto was ie zover ik herinner leeg.

Voor wat betreft het groot licht, wellicht andere mensen er ook problemen mee? Maar hij gaat bij mij niet meer in de matrix stand. Automaat staat wel aan, maar hij wisselend alleen nog tussen volledig groot licht en gewoon normaal licht. Geen uitgeblokte delen etc meer
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 11503
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Skieur schreef: 03.07.2023 - 14:57 Voor wat betreft het groot licht, wellicht andere mensen er ook problemen mee? Maar hij gaat bij mij niet meer in de matrix stand. Automaat staat wel aan, maar hij wisselend alleen nog tussen volledig groot licht en gewoon normaal licht. Geen uitgeblokte delen etc meer
Bij alle snelheden en weersomstandigheden? Boven de 130 (meen ik) en bij slecht weer is het alleen een groot-lichtassistent, eronder is het wel adaptief.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Skieur
2nd Gear member
Berichten: 168
Lid geworden op: 13.04.2022 - 10:46

Bart schreef: 05.07.2023 - 15:28
Skieur schreef: 03.07.2023 - 14:57 Voor wat betreft het groot licht, wellicht andere mensen er ook problemen mee? Maar hij gaat bij mij niet meer in de matrix stand. Automaat staat wel aan, maar hij wisselend alleen nog tussen volledig groot licht en gewoon normaal licht. Geen uitgeblokte delen etc meer
Bij alle snelheden en weersomstandigheden? Boven de 130 (meen ik) en bij slecht weer is het alleen een groot-lichtassistent, eronder is het wel adaptief.
Ik ga het eens in de gaten houden. Zo vaak rij ik niet boven 130… denk ik
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Staat nergens iets over vermeld dat het snelheidsafhankelijk zou zijn.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 11503
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

raspaardje schreef: 08.07.2023 - 14:00 Staat nergens iets over vermeld dat het snelheidsafhankelijk zou zijn.
Toch wel:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Bart schreef: 10.07.2023 - 21:36
raspaardje schreef: 08.07.2023 - 14:00 Staat nergens iets over vermeld dat het snelheidsafhankelijk zou zijn.
Toch wel:
In de handleiding van mijn Late 2019 staat hierover niets vermeld...;-)
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
Henk{GP}
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 08.02.2023 - 14:04

raspaardje schreef: 17.07.2023 - 10:39
Bart schreef: 10.07.2023 - 21:36
raspaardje schreef: 08.07.2023 - 14:00 Staat nergens iets over vermeld dat het snelheidsafhankelijk zou zijn.
In de handleiding van mijn Late 2019 staat hierover niets vermeld...;-)
Vanaf 2020 Late (vanaf 19w46)
Skieur
2nd Gear member
Berichten: 168
Lid geworden op: 13.04.2022 - 10:46

Henk{GP} schreef: 17.07.2023 - 15:23
raspaardje schreef: 17.07.2023 - 10:39
Bart schreef: 10.07.2023 - 21:36
In de handleiding van mijn Late 2019 staat hierover niets vermeld...;-)
Vanaf 2020 Late (vanaf 19w46)
Tot 150 ongeveer lijkt het bij mij normaal te werken.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”