Olieverbruik V70III D3

antoine666
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 02.10.2019 - 06:28

fredhead schreef: 12.06.2023 - 15:30 Ik zou ook kijken naar je kilometers, rijd je vaak korte stukjes zou ik toch zeker een benzine auto in overweging nemen.
Ja idd, ongeveer een 25dkm per jaar.
Kortere afstanden zijn boodschappen een 20a25 km

Is het sleepvermogen van een bezine te vergelijken?
Volvo V70 D3 2015 Polar Luxery
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27646
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Zie onderstaande tabel, een V90 T4 mag net als de meeste diesels 1800 kilo trekken.
De AWD's mogen iets meer trekken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
antoine666
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 02.10.2019 - 06:28

Een bevriende nederlander stuurde me zonet een mailtje met info die hij kreeg rond mijn probleem van een volvospecialist bij jullie.

Hij sprak van een ‘9300 service’ van BG products.
Is dit bekend bij 1 van jullie? Zou dot doeltreffend kunnen zijn?

Mvg
Volvo V70 D3 2015 Polar Luxery
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27646
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Moest er even voor Googlen, ik ken het niet.
Dit stukje tekst zou suggereren dat het werkt: https://garagewire.co.uk/news/bg-produc ... m-service/
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Geen idee wat die BG service voor nut heeft. De auto verbruikt nou eenmaal olie vanwege interne slijtage en daarmee maak je het roetfilter onnodig vies. Motor laten reviseren en dan wordt het roetfilter ook weer schoon. Of je moet toevallig ook een defect roetfilter hebben, dan wordt het beide repareren/vervangen. Maar daar kom je vanzelf achter als de motor gefixt is en het roetfilter herstelt zich niet binnen een paar duizend kilometer.
antoine666
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 02.10.2019 - 06:28

Jelmer de Jong schreef: 13.06.2023 - 20:32 Geen idee wat die BG service voor nut heeft. De auto verbruikt nou eenmaal olie vanwege interne slijtage en daarmee maak je het roetfilter onnodig vies. Motor laten reviseren en dan wordt het roetfilter ook weer schoon. Of je moet toevallig ook een defect roetfilter hebben, dan wordt het beide repareren/vervangen. Maar daar kom je vanzelf achter als de motor gefixt is en het roetfilter herstelt zich niet binnen een paar duizend kilometer.
Spreken we van interne slijtage of schraapringen die vast zitten door roet? In geval van roet zou ik het nog durven proberen.
Volvo V70 D3 2015 Polar Luxery
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

De ringen doen inderdaad hun werk niet meer goed en zullen vervangen moeten worden door nieuwe exemplaren, samen met de zuigers en nog wat extra rommel.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

antoine666 schreef: 25.05.2023 - 20:08 Zijn er al dergelijke problemen bekend op v90’s?
Yep: viewtopic.php?t=88293&start=40
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
antoine666
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 02.10.2019 - 06:28

Vandaag weer eens de rekening gemaakt. 0,5l olie op 2000km.
Volvo V70 D3 2015 Polar Luxery
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19494
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Tja, het zou niet moeten. Maar is binnen de tolerantiegrens.
En verder is alles al gezegd denk ik.
Of van de hand doen, of een kostbare reparatie uit laten voeren voordat het erger wordt. En er dan mee door blijven rijden totdat het niet meer kan of mag.

Diesel zit op dit moment gewoon in de hoek waar de klappen vallen. Dus ook dat verlies eventueel nemen. Ik kan het helaas niet mooier maken.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
AirBoxeRT
2nd Gear member
Berichten: 195
Lid geworden op: 25.12.2022 - 11:07

antoine666 schreef: 12.06.2023 - 13:52
fredhead schreef: 11.06.2023 - 23:14 De Hyundai zal een benzine uitvoering zijn gok ik?
Diesels zijn een beetje aan de vrije val bezig, afhankelijk van je lange termijn planning is het de investering nog waard of niet.

Met een defect filter/afkeur zal het de waarde zeker geen goed doen.
Ja idd benzine.

Lange termijn; met de defecte roetfilter zijn we aan het overwegzn op beide wagens weg te doen en te kijken voor 1 andere. Wij trekken een caravan, zijn het vooroordelen of niet, maar ik ben hierdoor eerder geneigd terug naar diesel te gaan.

Voorlopig staan de gedachten op een v-klasse of een e-klasse van mercedes van mij, mijn vrouw eerder de V90 van volvo.

We zoeken nog overtuiging😝
Je moet jezelf overtuigen 😜 Ik kan wel ervaringen delen.
Zelf rijd ik een XC90 benzine (T8) uit 2022 met een caravan van 1800kg die met onze grote gezin meer naar de 2000kg zal gaan. Het rijdt echt fantastisch, er zit zoveel kracht en koppel in de auto. Hiervoor hadden we een 2.0 TSI VW Sharan, daar had ik ook geen klagen mee. Maar de Volvo rijdt nog soepeler. Voor de Sharan een Golf VI station met een iets lichtere caravan en dat ging ook prima. Een Golf IV 1.4 ging destijds wat minder.
Mijn schoonvader heeft een V60 Cross Country 2.0 liter benzine (T5?). Ook hij vind de combinatie heel fijn en soepel rijden. Ik heb echter nooit met zijn auto en caravan gereden. Dus dat heb ik alleen van horen zeggen. Hij reist veel met de ANWB campingreizen, dus voldoende km-ers om een goed oordeel over te vellen.

Kortom, ik ben erg tevreden over rijden met benzine auto’s in combinatie met een caravan. Thuis rijd ik niet zoveel, vandaar benzine. En met de 70km elektrisch bereik kom ik voor dagelijkse ritten prima uit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
***
Volvo XC90 Recharge Longrange 2022 late

🇸🇪Mijn persoonlijke weblog🇸🇪
viewtopic.php?t=92292

Afbeelding
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12279
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Rippie V70 schreef: 19.03.2023 - 08:21 Ik wil je niet ontmoedigen maar kijk eens naar dit topic: viewtopic.php?t=79609
Een D3 4 cilinder is dezelfde motor met andere software.
het is idd ook n VEA motor maar met 1 ipv 2 turbos (D4)
antoine666
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 02.10.2019 - 06:28

We rijden er nog eens mee naar zuid frankrijk dit jaar en erna zullen we wel zien. Eens binnen wippen in de garage, ik twijfel wel nog zwaar om terug naar volvo te gaan. Ook al spreken de modellen v90 en v90cc me wel aan, het is wat de teleurstelling in de kwaliteit vrees ik
Volvo V70 D3 2015 Polar Luxery
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Welk alternatief zou je overwegen?
antoine666
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 02.10.2019 - 06:28

NielsPHEV schreef: 19.07.2023 - 02:18 Welk alternatief zou je overwegen?
Waarschijnlijk ga ik terug naar Mercedes, een E220 break.
Volvo V70 D3 2015 Polar Luxery
antoine666
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 02.10.2019 - 06:28

AirBoxeRT schreef: 18.07.2023 - 08:17
antoine666 schreef: 12.06.2023 - 13:52
fredhead schreef: 11.06.2023 - 23:14 De Hyundai zal een benzine uitvoering zijn gok ik?
Diesels zijn een beetje aan de vrije val bezig, afhankelijk van je lange termijn planning is het de investering nog waard of niet.

Met een defect filter/afkeur zal het de waarde zeker geen goed doen.
Ja idd benzine.

Lange termijn; met de defecte roetfilter zijn we aan het overwegzn op beide wagens weg te doen en te kijken voor 1 andere. Wij trekken een caravan, zijn het vooroordelen of niet, maar ik ben hierdoor eerder geneigd terug naar diesel te gaan.

Voorlopig staan de gedachten op een v-klasse of een e-klasse van mercedes van mij, mijn vrouw eerder de V90 van volvo.

We zoeken nog overtuiging😝
Je moet jezelf overtuigen 😜 Ik kan wel ervaringen delen.
Zelf rijd ik een XC90 benzine (T8) uit 2022 met een caravan van 1800kg die met onze grote gezin meer naar de 2000kg zal gaan. Het rijdt echt fantastisch, er zit zoveel kracht en koppel in de auto. Hiervoor hadden we een 2.0 TSI VW Sharan, daar had ik ook geen klagen mee. Maar de Volvo rijdt nog soepeler. Voor de Sharan een Golf VI station met een iets lichtere caravan en dat ging ook prima. Een Golf IV 1.4 ging destijds wat minder.
Mijn schoonvader heeft een V60 Cross Country 2.0 liter benzine (T5?). Ook hij vind de combinatie heel fijn en soepel rijden. Ik heb echter nooit met zijn auto en caravan gereden. Dus dat heb ik alleen van horen zeggen. Hij reist veel met de ANWB campingreizen, dus voldoende km-ers om een goed oordeel over te vellen.

Kortom, ik ben erg tevreden over rijden met benzine auto’s in combinatie met een caravan. Thuis rijd ik niet zoveel, vandaar benzine. En met de 70km elektrisch bereik kom ik voor dagelijkse ritten prima uit.
Vandaag eens gaan luisteren bij volvo rond het benzine verhaal (tweedehands weliswaar). Diesel is dus echt weg gepest als jet zo hoort. Dus eerst een V90 T8, maar deze vond hij zelf te duur voor de opties die hij maar had. Dan vroeg hij ons idee rond de xc60 T8, deze heeft alle optie die te denken zijn, volledig luchtgeveerd zelfs. Zeer nette auto van 2019 met een 303pk . We laten het eens bezinken, en mogen volgende week eens proefrijden. Dan hebben we de verlofperiode op te beslissen of verder uit te kijken
Volvo V70 D3 2015 Polar Luxery
Henkvv
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 05.11.2020 - 09:36

Mijn V70 D3 uit januari 2017 lust hem zeker ook wel. Ongeveer 0,75 liter op 2800 km. Dan kan de auto wel lekker zuinig zijn maar op deze manier komt er toch aardig wat kosten bij, de olie is niet goedkoop. De nieuwe roetmeting is ook een probleem. Als ik na een lange rit de meting laat doen is het nét aan goed (950.000 deeltjes). Anders 1.500.000 en dus afgekeurd. Ik denk dat het roetfilter aardig vervuild door de verbranding van de olie. Inmiddels op 240.000 km maar het olieverbruik wordt m.i. niet erger. Ik ga in elk geval voor de nieuwe apk in apr 2024 het roetfilter laten reinigen. Kijken wat dat oplevert en hoe snel het dan weer vervuild is.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”