Ja idd, ongeveer een 25dkm per jaar.
Kortere afstanden zijn boodschappen een 20a25 km
Is het sleepvermogen van een bezine te vergelijken?
Ja idd, ongeveer een 25dkm per jaar.
Spreken we van interne slijtage of schraapringen die vast zitten door roet? In geval van roet zou ik het nog durven proberen.Jelmer de Jong schreef: ↑13.06.2023 - 20:32 Geen idee wat die BG service voor nut heeft. De auto verbruikt nou eenmaal olie vanwege interne slijtage en daarmee maak je het roetfilter onnodig vies. Motor laten reviseren en dan wordt het roetfilter ook weer schoon. Of je moet toevallig ook een defect roetfilter hebben, dan wordt het beide repareren/vervangen. Maar daar kom je vanzelf achter als de motor gefixt is en het roetfilter herstelt zich niet binnen een paar duizend kilometer.
Je moet jezelf overtuigen Ik kan wel ervaringen delen.antoine666 schreef: ↑12.06.2023 - 13:52Ja idd benzine.
Lange termijn; met de defecte roetfilter zijn we aan het overwegzn op beide wagens weg te doen en te kijken voor 1 andere. Wij trekken een caravan, zijn het vooroordelen of niet, maar ik ben hierdoor eerder geneigd terug naar diesel te gaan.
Voorlopig staan de gedachten op een v-klasse of een e-klasse van mercedes van mij, mijn vrouw eerder de V90 van volvo.
We zoeken nog overtuiging
het is idd ook n VEA motor maar met 1 ipv 2 turbos (D4)Rippie V70 schreef: ↑19.03.2023 - 08:21 Ik wil je niet ontmoedigen maar kijk eens naar dit topic: viewtopic.php?t=79609
Een D3 4 cilinder is dezelfde motor met andere software.
Vandaag eens gaan luisteren bij volvo rond het benzine verhaal (tweedehands weliswaar). Diesel is dus echt weg gepest als jet zo hoort. Dus eerst een V90 T8, maar deze vond hij zelf te duur voor de opties die hij maar had. Dan vroeg hij ons idee rond de xc60 T8, deze heeft alle optie die te denken zijn, volledig luchtgeveerd zelfs. Zeer nette auto van 2019 met een 303pk . We laten het eens bezinken, en mogen volgende week eens proefrijden. Dan hebben we de verlofperiode op te beslissen of verder uit te kijkenAirBoxeRT schreef: ↑18.07.2023 - 08:17Je moet jezelf overtuigen Ik kan wel ervaringen delen.antoine666 schreef: ↑12.06.2023 - 13:52Ja idd benzine.
Lange termijn; met de defecte roetfilter zijn we aan het overwegzn op beide wagens weg te doen en te kijken voor 1 andere. Wij trekken een caravan, zijn het vooroordelen of niet, maar ik ben hierdoor eerder geneigd terug naar diesel te gaan.
Voorlopig staan de gedachten op een v-klasse of een e-klasse van mercedes van mij, mijn vrouw eerder de V90 van volvo.
We zoeken nog overtuiging
Zelf rijd ik een XC90 benzine (T8) uit 2022 met een caravan van 1800kg die met onze grote gezin meer naar de 2000kg zal gaan. Het rijdt echt fantastisch, er zit zoveel kracht en koppel in de auto. Hiervoor hadden we een 2.0 TSI VW Sharan, daar had ik ook geen klagen mee. Maar de Volvo rijdt nog soepeler. Voor de Sharan een Golf VI station met een iets lichtere caravan en dat ging ook prima. Een Golf IV 1.4 ging destijds wat minder.
Mijn schoonvader heeft een V60 Cross Country 2.0 liter benzine (T5?). Ook hij vind de combinatie heel fijn en soepel rijden. Ik heb echter nooit met zijn auto en caravan gereden. Dus dat heb ik alleen van horen zeggen. Hij reist veel met de ANWB campingreizen, dus voldoende km-ers om een goed oordeel over te vellen.
Kortom, ik ben erg tevreden over rijden met benzine auto’s in combinatie met een caravan. Thuis rijd ik niet zoveel, vandaar benzine. En met de 70km elektrisch bereik kom ik voor dagelijkse ritten prima uit.