T6/T8 met hoge km standen

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
HybridEstate
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 10.03.2023 - 10:18

Hoi,

Ik ben me aan het oriënteren op een Volvo plug in met T6 of (bij voorkeur) T8 motor.

Nu komen in de daarvoor geldende lagere prijsklassen doorgaans auto's met hoge km standen voor.

Ik ben benieuwd naar wat hoge km standen met de elektrische actieradius doen. Zal geen 50plus meer zijn denk ik?

Mensen met hoge km standen die me kunnen melden wat de elektrische actieradius nog is?

En wat is de Volvo garantie in jaren en km stand voor de hv accu?

Dank alvast.

Gert

(voormalig D5 rijder, maar na 2 BMW's en een Mercedes komt Volvo weer terug op het netvlies)
t5power
5th Gear member
Berichten: 2112
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Ik zou mij meer druk maken over de ERAD motor achter, als je van plan was een eerder model T8 op de kop te tikken.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4611
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Mijn XC90T8 heeft na 7 jaar nu 250K op de teller. Ik kocht de auto 3 jaar geleden met 165.000 km.
Volgens Volvo is de startwaarde in Pure nieuw 40 km. Hier meer info: https://www.volvocars.com/nl/support/to ... 51310787c4
Drie jaar geleden gaf hij 34 km aan. Nu 33. Je zou dus kunnen zeggen dat na 7 jaar en 250K km de actieradius met bijna 20% is afgenomen?
Volvo geeft geen garantie af op HV accu voor zover ik weet. Wel is het zo dat Volvo ook revisie aanbiedt: https://www.autoweek.nl/elektrisch-rijd ... apot-gaat/
Al met al resulteert dit voor mijn situatie in een gemiddeld verbruik van 1:18 en verbruik ik zo'n 3kWh aan stroom op circa 30.000 km per jaar.
Auto verbruikt na 250K kilometer geen druppel olie.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4611
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

t5power schreef: 14.03.2023 - 18:18 Ik zou mij meer druk maken over de ERAD motor achter, als je van plan was een eerder model T8 op de kop te tikken.
Ik weet het niet hoor of je dat generiek kunt stellen. Volgens mijn dealer komt het maar heel sporadisch voor. En uiteraard lees je hier op het forum en elders vooral de gevallen dat het wel voorkomt. Bij mij zit na 250K i.i.g. de originele er nog onder. Helaas morgen wel de vervanging van de OBC, dat dan weer wel.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
HybridEstate
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 10.03.2023 - 10:18

Thanks, 34 of 33 km klinkt als meer dan 2/3 van mijn woon/werk traject. Dat is al mooi. U heb ik een Mercedes C350e met nogniet de helft van die cijfers en toch rij ik al bijna 1:20. Dus ik denk dat ik voor mijn traject met meer dan 30 km actieradius wel rond 1:25 zou kunnen uitkomen (mijn reis is puur over B wegen)

ERAD zegt me niets, daar ga ik me in verdiepen. Ik vermoed dat ERAD te maken heeft met de elektromotor of dat zelfs is?
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5104
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Electric Rear Axle Drive
HybridEstate
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 10.03.2023 - 10:18

Dure jongen..... :sick:

NielsPHEV schreef: 14.03.2023 - 21:37 Electric Rear Axle Drive
t5power
5th Gear member
Berichten: 2112
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Gouwe schreef: 14.03.2023 - 18:21
t5power schreef: 14.03.2023 - 18:18 Ik zou mij meer druk maken over de ERAD motor achter, als je van plan was een eerder model T8 op de kop te tikken.
Ik weet het niet hoor of je dat generiek kunt stellen. Volgens mijn dealer komt het maar heel sporadisch voor. En uiteraard lees je hier op het forum en elders vooral de gevallen dat het wel voorkomt. Bij mij zit na 250K i.i.g. de originele er nog onder. Helaas morgen wel de vervanging van de OBC, dat dan weer wel.
Mooi dat die van jou het probleem niet heeft. Ik weet niet of ik een dealer op zijn blauwe ogen zou geloven. Ook het feit dat er al bedrijfjes ERAD revisies e.d. aanbieden (https://dtslopik.nl/achteras-en-erad-ko ... in-hybrid/), geeft mij niet echt veel vertrouwen.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4611
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik heb het in het algemeen niet zo op blauwe ogen. Maar heb wel reden om mijn dealer op dit punt te vertrouwen. Mooi dat er revisiebedrijven zijn. Dank voor de link, mocht ik aan de beurt zijn dan weet ik waar ik naar toe kan bellen.
Dat er revisiebedrijven zijn wil niet zeggen dat er sprake is van een structureel probleem waarover je je dus al bij voorbaat druk zou moeten maken. Mogelijk is het meer dat het incidenteel voorkomt en dat de business case voor en het revisiebedrijf en de gedupeerde meer dan prima is.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
t5power
5th Gear member
Berichten: 2112
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Gouwe schreef: 15.03.2023 - 11:38 Ik heb het in het algemeen niet zo op blauwe ogen. Maar heb wel reden om mijn dealer op dit punt te vertrouwen. Mooi dat er revisiebedrijven zijn. Dank voor de link, mocht ik aan de beurt zijn dan weet ik waar ik naar toe kan bellen.
Dat er revisiebedrijven zijn wil niet zeggen dat er sprake is van een structureel probleem waarover je je dus al bij voorbaat druk zou moeten maken. Mogelijk is het meer dat het incidenteel voorkomt en dat de business case voor en het revisiebedrijf en de gedupeerde meer dan prima is.
Ik hoop het! Rijd momenteel een XC90 V8, en dat rijdt prima. Maar vorig jaar, toen ik pech kreeg onderweg, kreeg ik een bijna nieuwe XC90 T8 2022 Inscription mee als vervanger. De kinderen misten alleen de schermpjes achterin, maar papa was erg tevreden over de rijkwaliteiten van de T8.

Na het posten van de link bedacht ik mij dat er ook veel AWD revisie bedrijven zijn, daar laat je de volvo ook niet voor staan.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”