Radiatorfan V50 2.0D '05

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Easy
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 24.08.2010 - 20:51
Locatie: Arnhem

Ik heb een nieuwe radiator fan uit DE besteld onder OE 31261987 — VOLVO (merk DIEDERICHS Koelventilator DCL1233, EAN: DIEDERICHS 4052355493002) . Nu blijkt dat deze er totaal anders uitziet (andere ophangpunten en fan diameter 415mm vs 390mm origineel), de garage zegt dat ze hem niet gemonteerd krijgen. Nu vraag ik mij af of iemand hier ervaring mee heeft, klopt dit? Als ik online zoek onder 31261987 krijg ik heel veel fans die er exact hetzelfde uitzien als degene die ik nieuw heb ontvangen en eigenlijk alleen bij polar-parts en skandix zie ik foto's de overeenkomen met de radiatorfan uit mijn auto.

Ik twijfel dus enorm, er zijn namelijk 2 opties:
1. het onderdeel past geheel niet, in dat geval zouden meer mensen met dit probleem geconfronteerd moeten worden. Er zijn onder dit artikelnummer veel radiatorfan's terug te vinden die overeenkomen met degene die ik besteld heb.
2. het onderdeel past wel, maar ziet er alleen geheel anders uit.

Voor de duidelijkheid:
Afbeelding
Deze heb ik besteld en ontvangen


Afbeelding
zo ziet het origineel eruit

Als iemand hier ooit mee geconfronteerd is verneem ik het graag.
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5549
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Terug sturen en elders bestellen.
Kan vast niet zo moeilijk zijn 😉
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
Easy
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 24.08.2010 - 20:51
Locatie: Arnhem

Klopt, maar de garage heeft de voorkant al uit elkaar ;)

Ik had iets meer dan een week geleden een slippende multiriem, even rondkijken op internet (icm een merkwaardige geur: koolborstels) leerde mij al vrij snel dat de dynamo waarschijnlijk de oorzaak was. Hiermee lang doorrijden is niet verstandig (weet ik uit ervaring), ik heb zo'n 40km naar huis gereden (kon ook nog 14,7V over de accu meten met draaiende motor). Heb daarna de auto maar even laten staan en uiteindelijk nog zo'n 40km naar de garage gereden (die zit direct naast mijn werk). Dit heb ik geweten, de laatste 15 km zakte de systeem spanning kennelijk onder een bepaald voltage en begon langzaam aan het dashboard als een kerstboom op te lichten (stuurbekrachtiging viel uit e.d.). Kort gezegd, ik heb de parkeerplaats bij de garage bereikt en toen deden bijv. de raam motoren niets meer (stonden op een kier zodat ik de interieurfan uit kon zetten om energie te besparen).

Normaal doe ik het meeste onderhoud zelf en ook het vervangen van een dynamo kom ik wel uit, maar ivm gezinslevens en sleutelen in de buitenlucht is dat vooral geschikt voor planbaar onderhoud. Nu wil ik mijn auto z.s.m. terug. De defecte radiatorfan is "bijvangst" deze heb ik geconstateerd terwijl ik de dynamo aan het diagnosticeren was >_<

Ik heb de garage al opdracht gegeven om een andere radiatorfan te bestellen, degene die ik had besteld moet maar terug richting DE. Maar ik blijf het wel een vreemde zaak vinden dat het niet past terwijl deze de correct OEMnr verwijzing heeft. Is me in zo'n 15 jaar ook pas de 2e keer dat dit gebeurt (ooit de verkeerde achterschijven voor een V70 classic ontvangen, maar dat is niet helemaal vergelijkbaar: ik had het juiste artikel besteld en ze hadden het verkeerde geleverd.) Nu weet ik 100% zeker dat de OE artikelcode matcht en ze mij het juiste artikel hebben geleverd en lijkt het alleen geheel niet te passen ... kan ik niet zo goed tegen, ik verwacht beter van onze grondige oosterburen. :lol:
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”