Koplampen vervangen

Plaats reactie
danny060473
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 03.01.2023 - 17:17

Na een tijdje zoeken niet echt mijn antwoord gevonden.

Ik stel hopelijk een nieuwe vraag.

Ik heb een xc90 uit 2010 met halogeenkoplampen.

Nu wil ik graag led of eventueel xenon als verlichting.
Mijn koplampen zal ik moeten laten polijsten, maar kan ik nu nieuwe set led of xenon plaatsen? Of kan ik ongestraft de lamojes vervangen na polijsten. Volgens de dealer is led niet mogelijk…..of weten jullie dat er wel een mogelijkheid is?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Zelf geen ervaring mee, maar er is genoeg op het forum te vinden over ombouw van halogeen naar led of xenon. Even de zoekfunctie gebruiken.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Gebruikersavatar
1-wiel
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19

De kunstof lenzen zijn los te vervangen voor nieuwe jaar xemplaren.
Polijsten kan ook.
Led projector in de koplamp bouwen kan ook.
Xenon koplampen kan ook: nieuwe lichtschakelaar monteren, automatische hoogteregeling monteren cem kraken voor pincode en dan software installatie(om-programeren van halogeen naar xenon) bochtverlichting xenon is ook mogelijk, moet er nog een hcm module bij..
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8292
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Ik wou net zeggen, volgens mij heeft Emiel nog een setje ABL xenon liggen maar hij reageert zelf al.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
danny060473
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 03.01.2023 - 17:17

1-wiel schreef:De kunstof lenzen zijn los te vervangen voor nieuwe jaar xemplaren.
Polijsten kan ook.
Led projector in de koplamp bouwen kan ook.
Xenon koplampen kan ook: nieuwe lichtschakelaar monteren, automatische hoogteregeling monteren cem kraken voor pincode en dan software installatie(om-programeren van halogeen naar xenon) bochtverlichting xenon is ook mogelijk, moet er nog een hcm module bij..
OkAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding….en ik maar hopen op twee pinnen en een stekker losmaken en na vervangen weer vastmakenAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
1-wiel
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19

Dat setje abl-xenon koplampen is al verkocht.

Dat van die twee pinnen en een stekker los en vastmaken is het ook en niet meer als je 2 nieuwe hslogeenkoplampen plaatst waar je led lampen inzet ipv halogeen lampen, weet alleen niet of je blij zult zijn met het lichtbeeld.
Optie om xenon projectors in je huidige halogeen-reflector te plaatsen is er ook, redelijk plug and play, wel ff de kunstof lenzen aan de voorzijde verwijderen. (Loopt een topic op Swedespeed forum over deze ombouw)
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
volvo xc90 010
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 24.07.2020 - 11:04
Locatie: vlaardingen

danny060473 schreef: 22.03.2023 - 09:50 Na een tijdje zoeken niet echt mijn antwoord gevonden.

Ik stel hopelijk een nieuwe vraag.

Ik heb een xc90 uit 2010 met halogeenkoplampen.

Nu wil ik graag led of eventueel xenon als verlichting.
Mijn koplampen zal ik moeten laten polijsten, maar kan ik nu nieuwe set led of xenon plaatsen? Of kan ik ongestraft de lamojes vervangen na polijsten. Volgens de dealer is led niet mogelijk…..of weten jullie dat er wel een mogelijkheid is?

hoi mede xc-90 fan.

ik had ook doffe koplampglazen , laten polijsten , 3 mnd. later weer dof , toen gewoon via AMAZON voor ca 100 euro per stuk perfecte nieuwe koplampunits gekregen.
eerst LED erin van HILOX , dat gaf wel extra licht maar vlekkerig omdat het LED zelf ook uit allemaal losse lichtpunten bestaat. HILOX is een van de betere maar , lees de revieuws maar en ook mijn ervaring , na 2 jaar gaan ze stuk en ze zijn peperduur met 100 euro per LED lamp.
Daarna dus XENON erin van Trade Vision uit Utrecht , veel egaler licht , geen vlekken meer , XENON is EEN streep licht en niet allemaal losse lichtpunten zoals led !
Dat bevalt uitstekend , het mooist is natuurlijk LENZEN erin plaatsen , maar dat kost snel 1000 euro , dat vind ik het niet waard.
Ik zie XENON ivm het mooiere egale , niet vlekkerige licht , als de beste optie voor de XC-90



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
danny060473
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 03.01.2023 - 17:17

Wow……Nice!!!

Wasr heb je dat latendoen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
volvo xc90 010
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 24.07.2020 - 11:04
Locatie: vlaardingen

Het is zo vreselijk simpel , dat zelfs mijn vriendin het zou kunnen, zelf gedaan dus.
Koplampen liggen er zo uit middels 2 strippen los trekken, alle stekkers passen op de standaard stekkers
er moet een ballast tussen , er is geen foutmelding op het dashboard bij xenon , die kreeg ik wel bij LED.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”