Soms kom je op Autoscout24 of vergelijkbare sites interessante exemplaren tegen.
Volgens de beschrijving zit er een 5 cylinder in, ipv de standaard 4 cylinder die je normaliter aantreft. Mijn vraag is, is een dergelijke 5 cylinder dan ook gekoppeld aan een oer-degelijke geartronic? Of zit je dan weer opgescheept met een powershift automaat.
S60 uit 2011 met 5 cylinder?
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19474
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Bij de 5 cilinder is de automaat idd altijd een Geartronic.
Maarre, die advertentie klopt niet. Er is sprake van 2 verschillende motoren.
Maarre, die advertentie klopt niet. Er is sprake van 2 verschillende motoren.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ik denk dat ze niet de 5 cylinder in de configurator konden selecteren? Daarom staat het zo expliciet in de beschrijving.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Heb even een foto van motor ruimte toegevoegd, is toch een 5 cylinder?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
De laatste foto laat de Fahrzeugbrief zien. Motor is B5254TS. Dat lijkt me een 5 cilinder.
Auto zou van 1e eigenaar zijn en uit de USA komen.
Wat mij opvalt:
- geen CO2 uitstoot vermeld behalve dan Euro5. Hoeft natuurlijk ook niet bij een USA wagen maar indien niet bekend dan gaat de overheid uit van 350 g/km (voor modellen tussen 2009 t/m 2014). De autoweek BPM calculator rekent dan 60.130 aan BPM op basis van 350gr CO2. Daar blijft dan 3300 euro van over wat nog moet worden afgedragen aan Vadertje Staat. Een T6 AWD is lager ingeschaald .
https://www.autoweek.nl/bpmcalculator/
- geen stoelverwarming maar wel leer.
Auto zou van 1e eigenaar zijn en uit de USA komen.
Wat mij opvalt:
- geen CO2 uitstoot vermeld behalve dan Euro5. Hoeft natuurlijk ook niet bij een USA wagen maar indien niet bekend dan gaat de overheid uit van 350 g/km (voor modellen tussen 2009 t/m 2014). De autoweek BPM calculator rekent dan 60.130 aan BPM op basis van 350gr CO2. Daar blijft dan 3300 euro van over wat nog moet worden afgedragen aan Vadertje Staat. Een T6 AWD is lager ingeschaald .
https://www.autoweek.nl/bpmcalculator/
- geen stoelverwarming maar wel leer.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Altijd checken of de auto goed omgezet is van USA naar EU. Je zal de eerste niet zijn waar een europese teller in zit en de odo nog in mijlen staat. Dan zet je de auto om naar EU en is je "kilometerstand" ineens een factor 1.6 hoger.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Yes, staat ook in de omschrijving.
Goede punten! Dat van die onbekede motor wist ik niet. Dan wordt het inderdaad een erg duur grapje.DB200 schreef: ↑26.03.2023 - 22:55 De laatste foto laat de Fahrzeugbrief zien. Motor is B5254TS. Dat lijkt me een 5 cilinder.
Auto zou van 1e eigenaar zijn en uit de USA komen.
Wat mij opvalt:
- geen CO2 uitstoot vermeld behalve dan Euro5. Hoeft natuurlijk ook niet bij een USA wagen maar indien niet bekend dan gaat de overheid uit van 350 g/km (voor modellen tussen 2009 t/m 2014). De autoweek BPM calculator rekent dan 60.130 aan BPM op basis van 350gr CO2. Daar blijft dan 3300 euro van over wat nog moet worden afgedragen aan Vadertje Staat. Een T6 AWD is lager ingeschaald .
https://www.autoweek.nl/bpmcalculator/
- geen stoelverwarming maar wel leer.
Weer een goed punt.
Wel jammer, het zou zo fijn zijn. Een relatief nieuwe maar bekende 5 cylinder in een ietwat minder gedateerde s60. Maar volgens mij zijn de 2.0T of 4 cylinder T5 ook wel goede alternatieven.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Dat is geen troep. Daar zit wat schuimrubber op en dat zal na al die jaren wel vergaan zijn.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ik zie ook graag de 5 cylinders op nr 1, maar waarom volgens jou beter dan de 2.0T? Die is makkelijk te tunen naar 270 pk, zal dan wel lekker pittig zijn.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19474
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
2.0T is in de basis een Ford blok. En minder foolproof dan de 5 cylinder Volvo blokken. (Op een paar eerdere foutjes na)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12269
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
n Ford motor met n powershift bak en n plaatijzeren turbo
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Mmm matig. Zijn er uberhaupt goede motoren in die periode voor een S60? dus 2011-2013. Zat eigenlijk te denken aan een T3 of T4 en die dan te tunen naar 200 pk. Denk niet dat het vermogen langdurig zal worden aangesproken, meer om even soepeltjes in te voegen.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ah die ken ik, die is beter dan de 1.6? de 1.6 is vast van Ford. De 2.0 T3/T4 is alleen pas sinds 2014 geleverd. Misschien nog even doorsparen dan.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 18.05.2013 - 12:29
Ik lees de nodige verhalen dat een 2.0T motor juist nog best goed is. Betreft een relatief luie motor in de basis (terug getunde T5, van 245 naar 203 pk). De bakken hoor je inderdaad de nodige enge verhalen over. Het meest irritante is dat er nooit een passende oplossing is gevonden voor de zwakke punten van de Powershift (kunststof delen tussen de veren die de klappen van de koppeling opvangen, geen idee hoe die heten).
Onoptic: wel geinig dat er toch 5 cilinder motoren geleverd zijn in de V60. Kwam dat vaker voor aan de andere kant van de plas?
Onoptic: wel geinig dat er toch 5 cilinder motoren geleverd zijn in de V60. Kwam dat vaker voor aan de andere kant van de plas?