Pagina 1 van 2
S60 uit 2011 met 5 cylinder?
Geplaatst: 25.03.2023 - 15:05
door t5power
Soms kom je op Autoscout24 of vergelijkbare sites
interessante exemplaren tegen.
Volgens de beschrijving zit er een 5 cylinder in, ipv de standaard 4 cylinder die je normaliter aantreft. Mijn vraag is, is een dergelijke 5 cylinder dan ook gekoppeld aan een oer-degelijke geartronic? Of zit je dan weer opgescheept met een powershift automaat.
S60 uit 2011 met 5 cylinder?
Geplaatst: 25.03.2023 - 15:18
door V480-S60
Bij de 5 cilinder is de automaat idd altijd een Geartronic.
Maarre, die advertentie klopt niet. Er is sprake van 2 verschillende motoren.
S60 uit 2011 met 5 cylinder?
Geplaatst: 25.03.2023 - 15:41
door t5power
V480-S60 schreef: ↑25.03.2023 - 15:18
Bij de 5 cilinder is de automaat idd altijd een Geartronic.
Maarre, die advertentie klopt niet. Er is sprake van 2 verschillende motoren.
Ik denk dat ze niet de 5 cylinder in de configurator konden selecteren? Daarom staat het zo expliciet in de beschrijving.
S60 uit 2011 met 5 cylinder?
Geplaatst: 26.03.2023 - 21:31
door t5power
Heb even een foto van motor ruimte toegevoegd, is toch een 5 cylinder?
S60 uit 2011 met 5 cylinder?
Geplaatst: 26.03.2023 - 21:41
door OGA244
Zal wel n import zijn
S60 uit 2011 met 5 cylinder?
Geplaatst: 26.03.2023 - 22:55
door DB200
De laatste foto laat de Fahrzeugbrief zien. Motor is B5254TS. Dat lijkt me een 5 cilinder.
Auto zou van 1e eigenaar zijn en uit de USA komen.
Wat mij opvalt:
- geen CO2 uitstoot vermeld behalve dan Euro5. Hoeft natuurlijk ook niet bij een USA wagen maar indien niet bekend dan gaat de overheid uit van 350 g/km (voor modellen tussen 2009 t/m 2014). De autoweek BPM calculator rekent dan 60.130 aan BPM op basis van 350gr CO2. Daar blijft dan 3300 euro van over wat nog moet worden afgedragen aan Vadertje Staat. Een T6 AWD is lager ingeschaald

.
https://www.autoweek.nl/bpmcalculator/
- geen stoelverwarming maar wel leer.
S60 uit 2011 met 5 cylinder?
Geplaatst: 27.03.2023 - 08:37
door Nomad
Altijd checken of de auto goed omgezet is van USA naar EU. Je zal de eerste niet zijn waar een europese teller in zit en de odo nog in mijlen staat. Dan zet je de auto om naar EU en is je "kilometerstand" ineens een factor 1.6 hoger.
S60 uit 2011 met 5 cylinder?
Geplaatst: 27.03.2023 - 09:15
door t5power
OGA244 schreef: ↑26.03.2023 - 21:41
Zal wel n import zijn
Yes, staat ook in de omschrijving.
DB200 schreef: ↑26.03.2023 - 22:55
De laatste foto laat de Fahrzeugbrief zien. Motor is B5254TS. Dat lijkt me een 5 cilinder.
Auto zou van 1e eigenaar zijn en uit de USA komen.
Wat mij opvalt:
- geen CO2 uitstoot vermeld behalve dan Euro5. Hoeft natuurlijk ook niet bij een USA wagen maar indien niet bekend dan gaat de overheid uit van 350 g/km (voor modellen tussen 2009 t/m 2014). De autoweek BPM calculator rekent dan 60.130 aan BPM op basis van 350gr CO2. Daar blijft dan 3300 euro van over wat nog moet worden afgedragen aan Vadertje Staat. Een T6 AWD is lager ingeschaald

.
https://www.autoweek.nl/bpmcalculator/
- geen stoelverwarming maar wel leer.
Goede punten! Dat van die onbekede motor wist ik niet. Dan wordt het inderdaad een erg duur grapje.
OGA244 schreef: ↑26.03.2023 - 21:41
Zal wel n import zijn
Nomad schreef: ↑27.03.2023 - 08:37
Altijd checken of de auto goed omgezet is van USA naar EU. Je zal de eerste niet zijn waar een europese teller in zit en de odo nog in mijlen staat. Dan zet je de auto om naar EU en is je "kilometerstand" ineens een factor 1.6 hoger.
Weer een goed punt.
Wel jammer, het zou zo fijn zijn. Een relatief nieuwe maar bekende 5 cylinder in een ietwat minder gedateerde s60. Maar volgens mij zijn de 2.0T of 4 cylinder T5 ook wel goede alternatieven.
S60 uit 2011 met 5 cylinder?
Geplaatst: 27.03.2023 - 09:16
door Henry82
Op 9 november 2012 is er nog een tellerstand van 26427 geregistreerd, dus in de 11 jaar daarna is er wel verdacht weinig mee gereden

S60 uit 2011 met 5 cylinder?
Geplaatst: 27.03.2023 - 10:52
door redracer
Dat verklaart wel die dikke rand met troep voor de radiator/condensor

S60 uit 2011 met 5 cylinder?
Geplaatst: 27.03.2023 - 10:57
door OGA244
Is n betere motor dan de 2.0T
S60 uit 2011 met 5 cylinder?
Geplaatst: 27.03.2023 - 15:21
door Nomad
redracer schreef: ↑27.03.2023 - 10:52
Dat verklaart wel die dikke rand met troep voor de radiator/condensor
Dat is geen troep. Daar zit wat schuimrubber op en dat zal na al die jaren wel vergaan zijn.
S60 uit 2011 met 5 cylinder?
Geplaatst: 27.03.2023 - 16:14
door t5power
OGA244 schreef: ↑27.03.2023 - 10:57
Is n betere motor dan de 2.0T
Ik zie ook graag de 5 cylinders op nr 1, maar waarom volgens jou beter dan de 2.0T? Die is makkelijk te tunen naar 270 pk, zal dan wel lekker pittig zijn.
S60 uit 2011 met 5 cylinder?
Geplaatst: 27.03.2023 - 16:50
door V480-S60
2.0T is in de basis een Ford blok. En minder foolproof dan de 5 cylinder Volvo blokken. (Op een paar eerdere foutjes na)
S60 uit 2011 met 5 cylinder?
Geplaatst: 27.03.2023 - 16:53
door OGA244
t5power schreef: ↑27.03.2023 - 16:14
OGA244 schreef: ↑27.03.2023 - 10:57
Is n betere motor dan de 2.0T
Ik zie ook graag de 5 cylinders op nr 1, maar waarom volgens jou beter dan de 2.0T? Die is makkelijk te tunen naar 270 pk, zal dan wel lekker pittig zijn.
n Ford motor met n powershift bak en n plaatijzeren turbo
S60 uit 2011 met 5 cylinder?
Geplaatst: 27.03.2023 - 17:30
door t5power
OGA244 schreef: ↑27.03.2023 - 16:53
t5power schreef: ↑27.03.2023 - 16:14
OGA244 schreef: ↑27.03.2023 - 10:57
Is n betere motor dan de 2.0T
Ik zie ook graag de 5 cylinders op nr 1, maar waarom volgens jou beter dan de 2.0T? Die is makkelijk te tunen naar 270 pk, zal dan wel lekker pittig zijn.
n Ford motor met n powershift bak en n plaatijzeren turbo
Mmm matig. Zijn er uberhaupt goede motoren in die periode voor een S60? dus 2011-2013. Zat eigenlijk te denken aan een T3 of T4 en die dan te tunen naar 200 pk. Denk niet dat het vermogen langdurig zal worden aangesproken, meer om even soepeltjes in te voegen.
S60 uit 2011 met 5 cylinder?
Geplaatst: 27.03.2023 - 18:31
door OGA244
Een 2.0T3 of T4
S60 uit 2011 met 5 cylinder?
Geplaatst: 27.03.2023 - 19:17
door t5power
OGA244 schreef: ↑27.03.2023 - 18:31
Een 2.0T3 of T4
Ah die ken ik, die is beter dan de 1.6? de 1.6 is vast van Ford. De 2.0 T3/T4 is alleen pas sinds 2014 geleverd. Misschien nog even doorsparen dan.
S60 uit 2011 met 5 cylinder?
Geplaatst: 27.03.2023 - 19:31
door OGA244
Een VEA motor is gewoon beter, geen powershift maar een "normale" Geartronic
S60 uit 2011 met 5 cylinder?
Geplaatst: 27.03.2023 - 21:11
door PepijnZ
Ik lees de nodige verhalen dat een 2.0T motor juist nog best goed is. Betreft een relatief luie motor in de basis (terug getunde T5, van 245 naar 203 pk). De bakken hoor je inderdaad de nodige enge verhalen over. Het meest irritante is dat er nooit een passende oplossing is gevonden voor de zwakke punten van de Powershift (kunststof delen tussen de veren die de klappen van de koppeling opvangen, geen idee hoe die heten).
Onoptic: wel geinig dat er toch 5 cilinder motoren geleverd zijn in de V60. Kwam dat vaker voor aan de andere kant van de plas?