V60 T5

langenr
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 17.03.2023 - 20:22

Dit wordt het topic van mijn V60 T5 uit 2019 in de kleur Pine grey metallic met een licht grijs lederen interieur.
Volgens mij is het een Momentum pro uitvoering.

Hieronder wat foto's van de V60

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de toekomst staan nog wel wat dingetjes gepland, ik zou graag de diffuser met rechthoekige uitlaten eronder hebben en ook de mistlampen in de voorbumper.
Ook vind ik voor het mooie de 18 inch velgen te klein voor zo'n grote auto, denk dat ik toch naar 19 of 20 inch ga.

Persoonlijk vind ik dit mooie velgen voor de V60, als de auto er straks zo bijstaat vind ik het helemaal goed .

Afbeelding

Afbeelding

De auto bevalt prima, is stil, vlot en comfortabel, ik vind het een van de mooiste stationwagens die er momenteel op de markt is.
Een van de dingen die ik nog uit moet zoeken is, waarom de auto telkens in de Eco rijmodus start, ik vind de start-stop functie persoonlijk niets.
Las ergens dat de auto hierin standaard start i.v.m. het milieu, maar zal vast uit te schakelen zijn.

Ook stond de auto nog via de Connect app blijkbaar nog verbonden met de vorige eigenaar, best apart eigenlijk.
Dan zouden dus de deuren gewoon nog open gezet kunnen worden en is het ook mogelijk de auto te starten.

Verder ben ik benieuwd wat andere T5 rijders tanken, als het goed is kan er zowel 95 als 98 in?

Eerlijk gezegd ook al gekeken naar Polestar tuning, er zijn op het forum vast al mensen die hiermee rijden? Of een goed alternatief hiervoor hebben gevonden?
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 954
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

..uitstekende wagen, gefeliciteerd!
Starten doet 'ie als het goed is in de Comfort mode; start/stop uitzetten kan je in je Individual mode zetten; wel moet je sowieso elke keer na het starten met het draaiwieltje (2019 model) individual kiezen om s/s uit te zetten. Alternatief is via het middendisplay.

Zelf tank ik altijd 98 octaan (Shell Vpower, etc) omdat die 'premium' benzines extra additieven hebben om de motor schoon te houden. Of het echt zinvol is, durf ik niet te zeggen.

Veel plezier en rij veilig!
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

ga je veel plezier aan beleven; zeer fijne motor.
Ik tank altijd 98
Btw, mistlampen (werkend) gaat niet lukken schat ik in….
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
V70Rene
4th Gear member
Berichten: 695
Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05

Dat is een prachtige auto !!
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
Gebruikersavatar
peer54
3rd Gear member
Berichten: 267
Lid geworden op: 17.07.2011 - 21:30

Mooie wagen. Onze vorige was ook een V60 maar dan een T8. We rijden nu in een V90 T8. Persoonlijk vind ik de achterkant van de V60 mooier dan de V90. Ook wij tanken altijd 98.

Veel rijplezier.

Groet Peer.
V90 Recharge T8 AWD Plug-in hybrid Inscription Exclusive My22
V60 T8 Twin Engine AWD Inscription
S80 3.2 executive
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Gefeliciteerd met de aankoop, helaas was de aanleiding minder leuk. Mooie combinatie van exterieur- en interieurkleur.

Met de T5 heb je nog een klassiek recept te pakken, gevrijwaard van systemen die het verbruik theoretisch drukken. De motor lust prima E10 en is op de lange afstand zuinig te rijden. Op het korte werk is het qua zuinigheid net een BMW 6-cilinder...;)

De enige tuning die nu mogelijk is is via Volvo, Polestar dus. Daarmee wordt de aandrijflijn nog soepeler en heeft de automaat in sommige situaties geen twijfel meer wel of niet te moeten schakelen. Ik zeg doen, ik rijd er met grote tevredenheid mee.

Qua velgmaat vind ik zonder verlaging maximaal 19" mooi.

Veel plezier met het verfraaien van je reeds fraaie bolide!
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
langenr
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 17.03.2023 - 20:22

Momenteel ben ik op vakantie in Frankrijk en geeft de V60 aan dat de koelvloeistof een laag niveau heeft. Welke koelvloeistof(kleur) gaat er in? Vind het lastig te zien en heb gebeld met de Volvo dealer, maar die had ook niet echt een duidelijk antwoord (groen of oranje) en volgens mij kan het mengen van verschillende soorten koelvloeistof problemen geven? Blijkbaar heb ik ergens een kleine lekkage dus, liefst heb ik voor de zekerheid koeilvloeistof bij me.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27061
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

De oudere Volvo's gaat groen in, is volgens mij nog steeds zo.
Roze/oranje kan je hierbij niet bijmengen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1053
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Bij mij zit er groen/blauw in. Kan ook zomaar zijn dat de dop lek is. Heb ik gehad bij mijn Peugeot 508.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Geen kleine sensor storing?
Staat het niveau echt laag?

Kroon oil heeft altijd product advies en zegt dit: https://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/ ... p-18/7738/
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
langenr
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 17.03.2023 - 20:22

Terug van vakantie (helaas...). In de vakantie ben ik in Frankrijk nog langs een Volvo dealer geweest.
Helaas hadden ze het te druk om me direct te kunnen helpen, maar ik kreeg wel kosteloos 4 liter koelvloeistof van ze mee.

Na de eerste melding moest er ook echt 1 liter koelvloeistof bij, dus het was geen sensorstoring ofzo.
Daarna het niveau geregeld gecontroleerd, maar geen problemen meer gehad.

Dat zou dan kunnen betekenen, dat ik de auto vanuit de garage meegekregen heb met een laag koelvloeistof niveau. Zou slordig zijn....

We blijven het in de gaten houden en inderdaad, er gaat groene koelvloeistof in de V60.
Bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
N207
2nd Gear member
Berichten: 149
Lid geworden op: 16.11.2020 - 18:55

langenr schreef: 27.03.2023 - 17:37 Een van de dingen die ik nog uit moet zoeken is, waarom de auto telkens in de Eco rijmodus start, ik vind de start-stop functie persoonlijk niets.
Las ergens dat de auto hierin standaard start i.v.m. het milieu, maar zal vast uit te schakelen zijn.

Ook stond de auto nog via de Connect app blijkbaar nog verbonden met de vorige eigenaar, best apart eigenlijk.
Dan zouden dus de deuren gewoon nog open gezet kunnen worden en is het ook mogelijk de auto te starten.

Verder ben ik benieuwd wat andere T5 rijders tanken, als het goed is kan er zowel 95 als 98 in?

Eerlijk gezegd ook al gekeken naar Polestar tuning, er zijn op het forum vast al mensen die hiermee rijden? Of een goed alternatief hiervoor hebben gevonden?
Mooie V60 in een mooie kleur!
Volgens mij kun je de rijmoduskoppelen aan je bestuurdersprofiel (sleutel). Je zet de rijmodus in de door jou gewenste instelling en vervolgens sla je deze op in je bestuurdersprofiel (koppelen aan de sleutel).
De volgende keer als je start zou de auto dan in de door jouw gekozen modus moeten staan.

Wij tanken gewoonlijk E10, soms E5 of 98. De V60 lust het allemaal.

Polestar tuning zat er bij onze (ex-demo) V60 op, maar eerlijk gezegd gebruik ik het niet vaak. Ja, de auto geeft een soepeler schakelpatroon en reageert vlotter op het gaspedaal. Ook lijkt de vering iets stugger en het uitlaatgeluid iets sportiever (maar dat kan ook een stukje beleving zijn). Maar het verbruik is duidelijk hoger, omdat er standaard al een versnelling lager wordt gekozen. Maar zonder Polestar is de auto ook meer dan vlot genoeg.

Trouwens, wij rijden met 19" winterwielen en 20" zomerwielen. Staat 'em goed!
Polestar 2 LRSM MY24 - Midnight
Historie: SAAB... / Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Savile Grey 2019
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

N207 schreef: 08.05.2023 - 11:45 Volgens mij kun je de rijmoduskoppelen aan je bestuurdersprofiel (sleutel). Je zet de rijmodus in de door jou gewenste instelling en vervolgens sla je deze op in je bestuurdersprofiel (koppelen aan de sleutel).
De volgende keer als je start zou de auto dan in de door jouw gekozen modus moeten staan.
Bovenstaande is onjuist, het gaat zoals Ab S het beschrijft:
Ab S schreef: 27.03.2023 - 17:49 Starten doet 'ie als het goed is in de Comfort mode; start/stop uitzetten kan je in je Individual mode zetten; wel moet je sowieso elke keer na het starten met het draaiwieltje (2019 model) individual kiezen om s/s uit te zetten. Alternatief is via het middendisplay.
N207 schreef: 08.05.2023 - 11:45 Polestar tuning zat er bij onze (ex-demo) V60 op, maar eerlijk gezegd gebruik ik het niet vaak. Ja, de auto geeft een soepeler schakelpatroon en reageert vlotter op het gaspedaal. Ook lijkt de vering iets stugger en het uitlaatgeluid iets sportiever (maar dat kan ook een stukje beleving zijn). Maar het verbruik is duidelijk hoger, omdat er standaard al een versnelling lager wordt gekozen. Maar zonder Polestar is de auto ook meer dan vlot genoeg.
Voor de duidelijkheid: Polestar tuning doet zijn werk in all rijmodi, het is dus niet afhankelijk van de keuze voor de Polestar Engineered rijmodus.
In een met Polestar tuning uitgeruste auto verandert de Dynamic rijmodus alleen van naam in Polestar Engineered rijmodus.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
N207
2nd Gear member
Berichten: 149
Lid geworden op: 16.11.2020 - 18:55

raspaardje schreef: 08.05.2023 - 12:42
N207 schreef: 08.05.2023 - 11:45 Volgens mij kun je de rijmoduskoppelen aan je bestuurdersprofiel (sleutel). Je zet de rijmodus in de door jou gewenste instelling en vervolgens sla je deze op in je bestuurdersprofiel (koppelen aan de sleutel).
De volgende keer als je start zou de auto dan in de door jouw gekozen modus moeten staan.
Bovenstaande is onjuist, het gaat zoals Ab S het beschrijft:
Ab S schreef: 27.03.2023 - 17:49 Starten doet 'ie als het goed is in de Comfort mode; start/stop uitzetten kan je in je Individual mode zetten; wel moet je sowieso elke keer na het starten met het draaiwieltje (2019 model) individual kiezen om s/s uit te zetten. Alternatief is via het middendisplay.
Maar volgens mij schreef TS dat de auto in ECO modus staat als hij start.
N207 schreef: 08.05.2023 - 11:45 Polestar tuning zat er bij onze (ex-demo) V60 op, maar eerlijk gezegd gebruik ik het niet vaak. Ja, de auto geeft een soepeler schakelpatroon en reageert vlotter op het gaspedaal. Ook lijkt de vering iets stugger en het uitlaatgeluid iets sportiever (maar dat kan ook een stukje beleving zijn). Maar het verbruik is duidelijk hoger, omdat er standaard al een versnelling lager wordt gekozen. Maar zonder Polestar is de auto ook meer dan vlot genoeg.
Voor de duidelijkheid: Polestar tuning doet zijn werk in all rijmodi, het is dus niet afhankelijk van de keuze voor de Polestar Engineered rijmodus.
In een met Polestar tuning uitgeruste auto verandert de Dynamic rijmodus alleen van naam in Polestar Engineered rijmodus.
Dat is natuurlijk logisch, je kunt de tuning niet "uitschakelen". Het ging mij om de rijmodus Polestar die ik niet vaak gebruik. Wat betreft comfortmodus zou ik het verschil niet kunnen benoemen, omdat ik nooit in een T5 heb gereden zonder Polestar tuning. Wel heb ik, net zoals jij zie ik, de ervaring met Saab en Hirsch. En daar is wel degelijk een behoorlijk verschil.
Polestar 2 LRSM MY24 - Midnight
Historie: SAAB... / Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Savile Grey 2019
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

N207 schreef: 08.05.2023 - 13:28 Maar volgens mij schreef TS dat de auto in ECO modus staat als hij start.
Dat kan ook niet. TS heeft het waarschijnlijk over het feit dat Start-Stop bij elke start weer aanstaat en noemt het dan een "ECO rijmodus".

Voor een 2019 T5 met Polestar tuning zijn er 4 te selecteren rijmodi beschikbaar:
Eco, Comfort, Polestar Engineered en Individual. Die laatste moet je eerst in het menu activeren (en logischerwijs naar smaak instellen).
De auto start ALTIJD in de Comfort rijmodus. En ja, in die rijmodus staat het Start-Stop systeem aan.
N207 schreef: 08.05.2023 - 13:28 Dat is natuurlijk logisch, je kunt de tuning niet "uitschakelen". Het ging mij om de rijmodus Polestar die ik niet vaak gebruik. Wat betreft comfortmodus zou ik het verschil niet kunnen benoemen, omdat ik nooit in een T5 heb gereden zonder Polestar tuning. Wel heb ik, net zoals jij zie ik, de ervaring met Saab en Hirsch. En daar is wel degelijk een behoorlijk verschil.
Zo logisch is dat niet...;-) Er zijn tuners die het vermogen per rijmodus/stand beperken. Maar niet in deze Volvo.
In een T5 zorgt Polestar tuning vooral voor wat extra koppel in het middentoeren gebied. Dat is echter geen verschil tussen dag en nacht.
En of het dit extra koppel is dat de automaat ook een betere versnelling laat kiezen, daar verschillen ook de meningen over.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 11503
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

langenr schreef: 27.03.2023 - 17:37 Dit wordt het topic van mijn V60 T5 uit 2019 in de kleur Pine grey metallic met een licht grijs lederen interieur.
Volgens mij is het een Momentum pro uitvoering.

Hieronder wat foto's van de V60

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de toekomst staan nog wel wat dingetjes gepland, ik zou graag de diffuser met rechthoekige uitlaten eronder hebben en ook de mistlampen in de voorbumper.
Ook vind ik voor het mooie de 18 inch velgen te klein voor zo'n grote auto, denk dat ik toch naar 19 of 20 inch ga.

Persoonlijk vind ik dit mooie velgen voor de V60, als de auto er straks zo bijstaat vind ik het helemaal goed .

Afbeelding

Afbeelding

De auto bevalt prima, is stil, vlot en comfortabel, ik vind het een van de mooiste stationwagens die er momenteel op de markt is.
Een van de dingen die ik nog uit moet zoeken is, waarom de auto telkens in de Eco rijmodus start, ik vind de start-stop functie persoonlijk niets.
Las ergens dat de auto hierin standaard start i.v.m. het milieu, maar zal vast uit te schakelen zijn.

Ook stond de auto nog via de Connect app blijkbaar nog verbonden met de vorige eigenaar, best apart eigenlijk.
Dan zouden dus de deuren gewoon nog open gezet kunnen worden en is het ook mogelijk de auto te starten.

Verder ben ik benieuwd wat andere T5 rijders tanken, als het goed is kan er zowel 95 als 98 in?

Eerlijk gezegd ook al gekeken naar Polestar tuning, er zijn op het forum vast al mensen die hiermee rijden? Of een goed alternatief hiervoor hebben gevonden?
Prachtige kleur en combinatie zo met het interieur. Qua velgen en de looks daarna kan ik alleen maar met je eens zijn ;-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
langenr
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 17.03.2023 - 20:22

Prachtig zoals hij erbij staat!

De waarschuwing van het lage koelvloeistofpeil is na de vakantie niet meer teruggekomen, lijkt er dus sterk op dat het koelvloeistof niveau laag was bij aflevering van de auto. Slordig...
Denk dat ik toch alsnog een afspraak maak bij de dealer om er naar te laten kijken, om een lekke koppakking e.d. uit te sluiten.

Ondertussen een goede 5000 km gereden met de V60, overall een prima auto. De auto is stil, zuinig (gemiddeld 1:13) en vlot.
Stoelen zitten prima en de auto is ruim. Ook vind ik het een mooie auto om te zien.

Minpuntjes? De automaat is een twijfelaar, soms heb ik nog wat ruzie met bedieningsknoppen en de parkeersensoren reageren behoorlijk traag.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

langenr schreef: 29.05.2023 - 14:09 de parkeersensoren reageren behoorlijk traag
Of… je parkeerhandelingen zijn iets te vlot :lol:
Gedrag automaat sterk afhankelijk van ‘drive-stand’. Ik vind hem in bv Comfort (gebruik ik 95% van de tijd) absoluut niet twijfelend.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 954
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

langenr schreef: 29.05.2023 - 14:09 Prachtig zoals hij erbij staat!

De waarschuwing van het lage koelvloeistofpeil is na de vakantie niet meer teruggekomen, lijkt er dus sterk op dat het koelvloeistof niveau laag was bij aflevering van de auto. Slordig...
Denk dat ik toch alsnog een afspraak maak bij de dealer om er naar te laten kijken, om een lekke koppakking e.d. uit te sluiten.

Ondertussen een goede 5000 km gereden met de V60, overall een prima auto. De auto is stil, zuinig (gemiddeld 1:13) en vlot.
Stoelen zitten prima en de auto is ruim. Ook vind ik het een mooie auto om te zien.

Minpuntjes? De automaat is een twijfelaar, soms heb ik nog wat ruzie met bedieningsknoppen en de parkeersensoren reageren behoorlijk traag.
Die parkeersensoren - vooral vóór - reageren m.i. ook traag en dan plotseling volle piep; dat heeft me al wat lakschade opgeleverd.
Automaat in Comfort stand kan je jezelf met je rechter voet 'aanleren te bedienen'. Dynamic gebruik ik alleen in de bergen.
Prachtige wagen de T5
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
langenr
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 17.03.2023 - 20:22

Wat overigens veruit de gróótste ergernis is aan de auto, is het onnodige en brute ingrijpen van de forward collision warning.
Al meerdere keren gehad dat de auto onterecht ingreep en een fractie van een seconde voluit in de ankers ging. Echt bizar gewoon...
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”