waze of google maps bluetooth

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
jpdevre
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 08.05.2006 - 18:25
Locatie: Maastricht

Best forum genoten, weet een van U of het mogelijk is in een V40-2017, de aanwijzingen van waze of google (android phone) op de auto luidsprekers te krijgen, net zoals een telefoon gesprek. Heb in waze en google ingesteld dat de aanwijzingen niet via de telefoon luidspreker maar via Bluetooth gaan ((HFP Profile). Maar werken doet het niet. Zie ik iets over het hoofd, of is dit gewoon niet mogelijk met deze combinatie ?
Ben benieuwd, bij voorbaat hartelijke dank voor het delen van uw ervaringen !
Groeten, Jeroen
IsmailC
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 06.10.2018 - 16:04

Beste Jeroen.

ik heb sinds kort ook een V40-2017 en ik heb daar geen last van. Aanwijzingen van google maps hoor ik via de speakers. ik gebruik echter geen android toestel.
Ik dacht dat ik wel eens zo'n instelling had gezien, Je kan dat aangeven of je via de telefoon wilt horen of via de speakers van je auto.
ik weet alleen niet meer of dat in een app was zoals Googlemaps/Flitsmeister of in de auto zelf. Als ik dit tegen kom laat ik het nog wel weten.

[EDIT] ik zie in Flitsmeister een optie Instellingen -> Geluidsopties
onder het kopje Kanaal, als ik de optie "Automatisch" uit zet kan ik kiezen of het via Bluetooth moet of via de speaker.

In GoogleMaps zit ook zo'n optie zie ik.
Ik heb een IOS versie dus ik weet niet of dit gelijk is.
Rechts boven zie je je eigen afbeeldingen als je bent ingelogd.
klik hier op -> Instellingen -> Navigatie -> Stem afspelen via bluetooth inschakelen
Hopelijk werkt dit voor jou.

Ik heb dan ook een vraag aan jou als we het toch over bluetooth hebben.
mijn oude V40-2013 was de bluetooth sync geluid en beeld gewoon goed. Nu in 2017 model is het beeld wat later met youtube videos bijv.
Als ik via spotify muziek luister en ik wil door naar de volgende nummer dan zit daar vertraging in. Heb jij hier ook last van?
Beste even verbinden en via youtube een filmpje aanzetten om te kijken of beeld en geluid synchroon loopt.

Bedankt.
jpdevre
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 08.05.2006 - 18:25
Locatie: Maastricht

Hoi Ismail,
Hartelijke dank voor je snelle reactie ;-)
Door deze instellingen "af spelen via bluetooth" had ik ook verwacht de stem van google of waze op de auto speakers te horen. Het moet door de auto dan als een "handsfree call" beschouwd worden.
In ieder geval heb ik dus wel de goede knoppen of menus gebruikt. Als er binnenkort iemand meerijdt met een ander telefoon ga ik vragen het ook eens te proberen.

Voor jouw vraag over bluetooth kan ik je jammer genoeg niet veel vertellen. Voor mijn werk in Duitsland rij ik lange afstanden, waar het onderweg nogal druk is (heb maps/waze graag aan, geregeld kun je beter even omrijden, als in een stilstaande file te raken). Dat drukke verkeer maakt dat ik radio, of muziek bij de start van de rit kies, en onderweg het liefst niet meer aan knoppen zit of op een display kijk. Hooguit kies ik "blind" voor de volgende zender of muziek.

Hartelijke groeten,
Jeroen
redracer
4th Gear member
Berichten: 555
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

jpdevre schreef: 01.04.2023 - 14:12
Door deze instellingen "af spelen via bluetooth" had ik ook verwacht de stem van google of waze op de auto speakers te horen. Het moet door de auto dan als een "handsfree call" beschouwd worden.

Jeroen
staat op de telefoon zelf van zowel audio als bellen het vinkje aan bij de bluetooth instellingen ?
jpdevre
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 08.05.2006 - 18:25
Locatie: Maastricht

Hoi Redracer, dank je wel voor deze tip ! Heb gelijk gecontrolleerd onder Bluetooth>My V40. Hier ontbraken beide vinkjes! Heb ze gelijk gezet (tijdens verbinding met de auto). Het vinkje audio gaat steeds na paar seconden weer uit. Dus gelijk proberen !! Jammer genoeg komt er nog geen waze/google via de speaker ;-( ! We hebben ook de telefoon van mijn vrouw geprobeerd, nog zonder succes.
Hoop nog steeds dat ik iets over het hoofd zie, het zou erg leuk zojn als het werkte. (Nu is de verstaanbaarheid niet altijd even goed). Ik blijf benieuwd en blijf (uit)proberen ;-) !
jippooo
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 17.12.2009 - 10:48

IsmailC schreef: 30.03.2023 - 22:28 Beste Jeroen.


Ik heb dan ook een vraag aan jou als we het toch over bluetooth hebben.
mijn oude V40-2013 was de bluetooth sync geluid en beeld gewoon goed. Nu in 2017 model is het beeld wat later met youtube videos bijv.
Als ik via spotify muziek luister en ik wil door naar de volgende nummer dan zit daar vertraging in. Heb jij hier ook last van?
Beste even verbinden en via youtube een filmpje aanzetten om te kijken of beeld en geluid synchroon loopt.

Bedankt.
Hoi! Ik heb daar ook last van .. Heb jij al een oplossing kunnen vinden?
Plaats reactie

Terug naar “V40”