Rook en olie uit de uitlaat

Plaats reactie
neepavra
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 25.07.2012 - 21:54

Beste forumers,

Ik heb sinds kort een blauwe mistbank achter me bij starten en rijden.
Vandaag bij de wegenwacht geweest en die vertelde me dat er olie door heel mijn uitlaatsysteem zit. Hij verdenkt de turbo's.
Weer iemand anders wist mij te vertellen dat het de koppakking wel eens zou kunnen zijn.
Beide zijn kostbare reparaties en bijna niet zelf uit te voeren.
Is er iemand die een juiste diagnose kan stellen en reparatie wil uitvoeren.
Het gaat om de XC90 T6.
Omgeving van Goes maar transport naar verder is misschien wel te regelen.

Alle suggesties zijn welkom.
Arjan
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 641
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Wellicht eerst eens ter diagnose aanbieden bij je garage? De wegenwacht doet een eerste diagnose op wat hij langs de kant van de weg kan bekijken. De garage kan er even voor gaan zitten.
jjcbemnel
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 27.11.2016 - 14:43

Hoi Arjan.
Wat bleek het probleem te zijn?
Gr Jochem
V70 '99 2.4 170pk luxury-line handgeshakeld dark olive green
volvo xc90 010
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 24.07.2020 - 11:04
Locatie: vlaardingen

de enorme blauwe rookwolken bij starten en rijden zijn duidelijk, olie door je gehele uitlaat ook !
indien de koppakking dan lijkt me dat er druk in je koelsijsteem moet zijn en ook olie door je koelwater.
indien de turbo , de turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen, als daar een lager uitgelopen is wat door oliedruk gesmeerd wordt zit idd heel je uitlaat vol olie.

kan je wat fijner aangeven welk type bouwjaar km stand ed is ?

ik ken een garage in vlaardingen die perfect voor 1/3 van de dealerprijs rep. aan volvo uitvoert en goud eerlijk is
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5388
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

volvo xc90 010 schreef: 07.03.2024 - 13:42 de enorme blauwe rookwolken bij starten en rijden zijn duidelijk, olie door je gehele uitlaat ook !
indien de koppakking dan lijkt me dat er druk in je koelsijsteem moet zijn en ook olie door je koelwater.
indien de turbo , de turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen, als daar een lager uitgelopen is wat door oliedruk gesmeerd wordt zit idd heel je uitlaat vol olie.

kan je wat fijner aangeven welk type bouwjaar km stand ed is ?

ik ken een garage in vlaardingen die perfect voor 1/3 van de dealerprijs rep. aan volvo uitvoert en goud eerlijk is
Je reageert op een bericht van een jaar geleden... 🫣
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD - Powered by OptiTuning Sverige AB
Subaru Outback Touring 2023
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”