Pagina 1 van 1
Update lukt niet: toch betalen ...
Geplaatst: 01.04.2023 - 21:36
door rkr
Laatst bij de dealer voor het verwisselen van een defecte vochtigheidssensor (achter de achteruitkijkspiegel). Op mijn vraag voor een software update gaf de monteur aan dat inderdaad een update ‘openstond’. Het betrof een update (wat die update inhoudt, kan niemand mij vertellen) m.b.t. de software van de collision camera. ‘Ik weet niet wat er dan softwarematig verandert, maar doe maar voor die € 51,- excl.’ was mijn antwoord.
Komt de monteur later met de mededeling dat de update niet gelukt is. Op mijn verwonderde blik gaf hij toe ook niet te weten waarom dit niet lukte. ‘Het hoef niet aan uw auto te liggen, het kan ook de update zelf zijn of aan onze apparatuur liggen. Begrijpen doe ik het niet, maar alla, het zij zo. Dan maar zonder update verder met mijn dealer onderhouden Volvo V70 uit 2016.
Wie schetst mijn verbazing toen ik (thuis) op de rekening keurig de update tegenkwam?! Na een telefoontje werd mij verteld dat de werkplaatstijd in rekening gebracht wordt.
Ik weet niet of ik de enige ben die hier een zure smaak van in mijn mond krijg, maar ik vind dit een onbegrijpelijke zet om aan klantenbinding te doen.
Moest mij even van het hart

Update lukt niet: toch betalen ...
Geplaatst: 01.04.2023 - 23:48
door teebee
Nou heb ik dit (nog) niet aan de hand gehad met mijn dealer, maar ik zou hooooooogst verbaast zijn indien mijn dealer mij zoiets in rekening zou brengen.
(Heb wel eens gehad dat mijn ruitenwissers bij een beurt waren vernieuwd, bij ophalen van de auto en doornemen van de werkzaamheden kwam dit langs onder vermelding ‘op verzoek klant’… -Ik had geen verzoek gedaan noch ook maar iets over de wissers vermeld- maar de reactie was: “o, geen probleem; foutje van ons, dan heeft u gratis een paar nieuwe wissers” en de factuur werd terstond aangepast.)
Update lukt niet: toch betalen ...
Geplaatst: 02.04.2023 - 08:02
door Mastiff
Dit is geen klantenbinding, dit is ordinair genaaid worden...
Update lukt niet: toch betalen ...
Geplaatst: 02.04.2023 - 09:25
door WillyWortel2
Er is niet geleverd dus is de betaling niet verschuldigd.
Dat de werkplaats tijd besteedt aan het uploaden van een update die niet geslaags is is het risico van de dealer.
Update lukt niet: toch betalen ...
Geplaatst: 02.04.2023 - 13:40
door Gouwe
Ik zou hier zeker even nog het gesprek over aangaan met de (directie van de) dealer. Als ze je liever kwijt zijn dan moeten ze dat maar gewoon zeggen. Ik houd het op een te overijverige medewerker van deze dealer.
Update lukt niet: toch betalen ...
Geplaatst: 02.04.2023 - 14:11
door Bover
Geachte heer directeur Volvo vestiging "ergens in Nederland"
In de bijlage ziet u de factuur met nummer 01-FOUT- 00 -die ik mocht ontvangen voor een defecte vochtigheidssensor en tot mij verbazing ook een declaratie voor €51 m.b.t. de software van de collision camera.
Deze update is niet geslaagd en ook niet mogelijk volgens de monteur en ik ga er vanzelfsprekend van uit dat er een vergissing is gemaakt door de receptie om deze update te factureren. .
Tot nu toe is het reguliere onderhoud aan mijn Volvo door uw werkplaats tot volle tevredenheid uitgevoerd echter deze vergissing zou ik graag gecorrigeerd zien..
Update lukt niet: toch betalen ...
Geplaatst: 02.04.2023 - 14:36
door Ben
Bureau Bover, voor al uw zakelijke proza

Update lukt niet: toch betalen ...
Geplaatst: 02.04.2023 - 16:09
door Bover
Ben schreef: ↑02.04.2023 - 14:36
Bureau Bover, voor al uw zakelijke proza

het huis staat weer in de wolk en dus motregen.... je probeert wat als pensionado.
Maar serieus: juridisch is dit een "tekortkoming in de nakoming" door de garage , echter de garage heeft het recht alsnog te leveren in een tweede poging en de klant hoeft tot levering dit dus niet te betalen.....
Update lukt niet: toch betalen ...
Geplaatst: 03.04.2023 - 00:18
door rkr
Ben schreef: ↑02.04.2023 - 14:36
Bureau Bover, voor al uw zakelijke proza
Hallo Ben,
Misschien kan in u nog verleiden voor een inhoudelijke reactie, oftewel: welke (troostende) woorden hebt u voor mij, als lid van de Volvo-familie, in gedachten?
Alvast dank voor uw reactie.
Update lukt niet: toch betalen ...
Geplaatst: 03.04.2023 - 08:57
door Ben
rkr schreef: ↑03.04.2023 - 00:18
Ben schreef: ↑02.04.2023 - 14:36
Bureau Bover, voor al uw zakelijke proza
Hallo Ben,
Misschien kan in u nog verleiden voor een inhoudelijke reactie, oftewel: welke (troostende) woorden hebt u voor mij, als lid van de Volvo-familie, in gedachten?
Alvast dank voor uw reactie.
Beste rkr,
woorden schieten te kort,
Maar ik heb wel een virtuele troost-knuffel-eland voor u.
En verder wens ik u een goed gesprek met uw vertrouwde Volvodealer.
#komtwelgoed

Update lukt niet: toch betalen ...
Geplaatst: 03.04.2023 - 10:13
door Bover
OFF topic:
Die van mij werd onmiddellijk op slag verliefd op die van jou. Ik plaats een foto van onze toch wel mister Elie, van 1998 , mocht jouw 'Troost Knuffie' kennis willen maken dan hoor ik het graag. Onze 'Elie' heeft tegen de 1.000.000km reiservaring en nog veel meer.....
Update lukt niet: toch betalen ...
Geplaatst: 03.04.2023 - 12:20
door BlackcurrantV70
Kon het niet laten…
Update lukt niet: toch betalen ...
Geplaatst: 03.04.2023 - 18:15
door Bover
kunnen we Eland topic van maken?
Update lukt niet: toch betalen ...
Geplaatst: 03.04.2023 - 18:22
door Ben
Mods break
Om dit topic niet te vervuilen gaan we voor alle knuffel-elanden naar het voorstelboard:
viewtopic.php?t=92045