IMIV - perfecte Ipod-adapter?

In deze subrubriek vindt je alles over iMIV en apparaten uit dezelfde categorie
Gesloten
jochenandries
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.06.2007 - 15:48
Locatie: Diksmuide, België
Contacteer:

En prijs valt mee !!!!!!!!!!!!!!!!!

Mmmm, effe wachten tot ik de S60 heb dan...

Of ik kijk voor een relocation van de centerspeaker :roll:
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Je kunt ook een andere speaker bestellen (bij Volvo) natuurlijk.
Die is dan iets kleiner en anders gevormd. Vermogen is bijna gelijk.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
jochenandries
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.06.2007 - 15:48
Locatie: Diksmuide, België
Contacteer:

Voila sie, ik heb bijgeleerd vandaag :-)
CAR :
'02 S60 D5
Audiofiel

PC :
Asus S6 Leather (past bij het interieur van de S60)
Windows7 en Office2010
Gebruikersavatar
V70Rene
4th Gear member
Berichten: 695
Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05

VolvoTech schreef:Scherm is bij ons online verkrijgbaar ;-)
Je zult wel even moeten controleren of je de grote center luidspreker hebt, of die waar het RTI scherm naast past inderdaad.
Je hebt gelijk 3 ingangen op dat scherm dan trouwens.
(die dus niet allemaal via de iMIV hoeven te lopen).


Ben wel benieuwd te zien hoe de MIO oplossing is gelukt inderdaad.
Volvo tech , ik kan bij jullie niets on-line zien op de site , enkel het start scherm ...how come?/

Grtz rene
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
Gebruikersavatar
Fabian
3rd Gear member
Berichten: 402
Lid geworden op: 21.08.2007 - 01:39
Locatie: Zuidhorn

Zojuist een mooi IMIV + Tuner pakket ontvangen, bedankt volvotech!


Nu nog een s60 waar het in kan...........
07-2004 - 12-2007: Peugeot 307 1.6 xs
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

V70Rene, is dat nu of was dit gisteren?
Kun je me een screendump PM'en?
We zijn ons rot aan het zoeken naar dit probleem en kunnen het zelf niet reproduceren...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
V70Rene
4th Gear member
Berichten: 695
Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05

Volvotech , dat was gisteren , kreeg alleen het hoofdscherm , rest niets....Vanmiddag na 4 uur ging het wel , even een kijkje genomen , zag enkel in de vlugte het RTI scherm niet waar je het hierboven over had...

Grtz Rene

Mocht het weer voorkomen dat ik niet op de site kan komen , stuur ik direct een screendump.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Hallo Rene,

Het scherm staat met afbeelding in de shop op de 2e pagina van electronic devices.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Fabian
3rd Gear member
Berichten: 402
Lid geworden op: 21.08.2007 - 01:39
Locatie: Zuidhorn

Wat is de meest handige plek in een s60 voor alle onderdelen ?

Ik dacht zelf aan ergens in de kofferbak, maar de imiv zal dichter bij het dashboard moeten komen ivm lengte van rti <> imiv kabel.

De standaard kabel bij de digitenne ontvanger is ook niet lang genoeg om van het dashboard (waar imiv dan ligt) tot in de kofferbak te komen.
07-2004 - 12-2007: Peugeot 307 1.6 xs
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
Gebruikersavatar
Maarten
5th Gear member
Berichten: 1412
Lid geworden op: 28.12.2006 - 20:16
Locatie: grunn

kabels zijn er in verschillende lengtes te verkrijgen hoor,kan alles toch mooi in de kofferbak weggewerkt worden.
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Hallo Fabian,

Als je RTI hebt (dat heb jij straks in je S60 als ik me niet vergis) dan sluit je alles (!) in de kofferbak aan. (links achterin, achter het grijze-vilt-paneel).
Eea wordt dan op en naast de RTI unit geinstalleerd.
(Eea loopt via de Melbus die door je auto loopt naar je HU!)

In jouw geval gaan er 2 kabels naar voren, het IR oog van de TV en de iPod-kabel.
Je HU hoeft er dus niet uit, daar in de buurt hoef je dus ook niet te zijn.

Inmiddels heb ik 1 S60 (tussen de vele V70's) rondrijden met de DVB Tuner unit.
Antennes zitten nu met de zuignapjes beide op de achterruit (links-onder en rechts-boven) en dat lijkt prima te gaan.
Ik krijg na het weekend nog even feedback van deze klant.

Groet
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
jochenandries
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.06.2007 - 15:48
Locatie: Diksmuide, België
Contacteer:

Hey VolvoTech,

4 vraagjes...

1. Heb je ergens een PDF'je van dat scherm ? Welke ingangen er zijn ? Is er een functie (of mogelijkheid) dat hij automatisch switched naar een camera-input bij bv in achteruit te steken ? Wanneer komt het scherm omhoog/omlaag, kan het via een drukknopje ?

2. Kennen jullie een Europese GPS-oplossing ervoor. In de US bestaat er GPSmodule die gewoon video-out heeft...

3. Kunnen jullie echt niet kijken voor de rest van de assemblage (het plastiek en het rooster + speakertje) ? Ik heb het nagevraagd bij mij Volvo-dealer en moest toch effe gaan zitten...

4. Geen ervaring met satelliet-ontvangers in de wagen ? Ik ben aan het neuzen op het net, en misschien probeer ik wel es iets uit...

Greetzzz,
Jochen
CAR :
'02 S60 D5
Audiofiel

PC :
Asus S6 Leather (past bij het interieur van de S60)
Windows7 en Office2010
Gebruikersavatar
V70Rene
4th Gear member
Berichten: 695
Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05

Hallo Jochenandries,

1 : Hier en ik ook benieuwd naar , dus Volvotech , mocht je de info hebben , kan je het ook naar mij sturen.

3: Jochenandries , wat koste het rooster - speaker en het plastieken afdek samen dan bij de Volvo dealer , mocht je moeten gaan zitten , zal dat vast niet weing geweest zijn..hahaha. ( voodeeel wel is dat je de oude speaker en afdekrooster kan verkopen.)

** Nieuw : Volvotech , ik wil binnenkort even een tekening maken hoe ik het met mijn V70/ 2001 op wil gaan lossen , kan ik dat als JPEG naar jullie sturen en zou je daar comentaar op willen geven ??
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
Barlin
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:47
Locatie: Amstelveen

Ik heb nu ook de IMIV in de S60 geïnstalleerd en ik ben zeer tevreden. Het lukt mij echter nog niet om in het service menu te komen (HU850 10x 2-toets). Heeft iemand wellicht een tip voor mij?
Groet Bart.
S60 2.5T Automaat (alles erop en eraan)
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Hallo Barlin,

Heb je CD-Modus?
Dan 10x 2 toets en vervolgens de >>| toets.
(= next-song-toets)

Groet
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

jochenandries schreef:Hey VolvoTech,

4 vraagjes...

1. Heb je ergens een PDF'je van dat scherm ? Welke ingangen er zijn ? Is er een functie (of mogelijkheid) dat hij automatisch switched naar een camera-input bij bv in achteruit te steken ? Wanneer komt het scherm omhoog/omlaag, kan het via een drukknopje ?

2. Kennen jullie een Europese GPS-oplossing ervoor. In de US bestaat er GPSmodule die gewoon video-out heeft...

3. Kunnen jullie echt niet kijken voor de rest van de assemblage (het plastiek en het rooster + speakertje) ? Ik heb het nagevraagd bij mij Volvo-dealer en moest toch effe gaan zitten...


4. Geen ervaring met satelliet-ontvangers in de wagen ? Ik ben aan het neuzen op het net, en misschien probeer ik wel es iets uit...





Greetzzz,
Jochen
(1) VolvoTech>>>
1- nee, nog geen verkoop informatie beschikbaar, sorry. Maar als volgt;
3 ingangen, 2 video normaal en 1 voor achteruit rijd camera. (auto switch). scherm komt omhoog bij contact stand II en gaat weer naar beneden bij uitschakelen auto.

(2) VolvoTech>>>
Ja en nee. Ja, we hebben ze gezien, nee nog niet getest. Dus kunnen we hier nog niets aanbevelen, sorry.

(3) VolvoTech>>>
Sure, dat kan, alleen hebben we geen voorraad. Natuurlijk zou ik ook de partnummers kunnen geven die je nodig hebt bij de volvo-dealer om hem wat minder verbaasd te laten kijken ;-)

(4)
VolvoTech>>>
Er van uitgaande dat je het hebt over Video (want Radio in Europa is nog niet te ontvangen via het SAT systeem van een Volvo).
Nee geen ervaring met sateliet. Is ook erg lastig, DNB (ontvanger-kop) heeft "vrij zicht" nodig naar de sateliet.
Ik zou wel graag een foto zien als iemand een keer een schotel op zijn Volvo zet...
Wij hebben daarom gekozen om DVB in te zetten en te testen, deze bieden namelijk ook een fors aantal audio kanalen!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Goed nieuws.

De iPhone is getest met de iMiv!
Werkt perfect. We wachten even op de simpele Europese versie en die zullen we hier bij VolvoTech gelijk testen. Verwachtingen zijn dat deze derhalve ook goed zal werken.

Jammer dat Apple zo weinig harddisk space in het europese-telefoon-loze model heeft gestopt...

Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
jochenandries
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.06.2007 - 15:48
Locatie: Diksmuide, België
Contacteer:

Hey Bob,

Merci voor de antwoordjes.

Ik vond 213,46 euro ex. BTW een beetje heel veel in de Volvo-garage bij ons in Veurne (België) voor een beetje plastiek en een speakertje. Misschien wilt u es een prijsopgave meegeven ? (ik praat hier over het plastiek rond het RTI-scherm)

Er bestaat een LNB (ontvangerkop) die in een soort van pan ligt, om in te bouwen in de wagen, de kop draait hem elektronisch en volautomatisch naar de juiste richting. Wij hebben er een mobilehome mee uitgerust. Dit met een TV-Vlaanderen (in NL CanalDigitaal) abonnement, en hup...

Maar goed, eerst kijken om de IMIV, het scherm en ergens een DVD-speler in de auto kwijt te geraken.

Tof dat er een autoswitch in het scherm zit voor de camera !!

Nu nog op zoek naar de juiste navigatiebox...
Er bestaat een device waarmee je een VDO-navigatie-systeem via composite video kan laten werken, alleen... die spullen van VDO zijn TE duur om wel te zijn. Een GPS computer mag iets van maximaal 500 euro gaan kosten.

greetzzz,
Jochen

PS : Al es op de andere fora laten blijken dat u de schermen hebt ? Er is er verschrikkelijke vraag naar !!
CAR :
'02 S60 D5
Audiofiel

PC :
Asus S6 Leather (past bij het interieur van de S60)
Windows7 en Office2010
Barlin
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:47
Locatie: Amstelveen

VolvoTech schreef:Hallo Barlin,

Heb je CD-Modus?
Dan 10x 2 toets en vervolgens de >>| toets.
(= next-song-toets)

Groet
Bob
Bob, mijn dank. ga ik van het weekend even proberen!
Groet Bart.
S60 2.5T Automaat (alles erop en eraan)
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Hallo Jochen,

Die 213 is wat veel inderdaad. Denk eerder aan 50 tot 60 euro.
(afhankelijk van leeftijd auto en kleur, er zitten kleine verschillen tussen).

Groet
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gesloten

Terug naar “iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07”