Zo dat is wel luxe zulke (automatische ? ) lamellen en vast handig in de winter om sneller op temperatuur te komen .
Maarrr als ze weigeren of erg laat open gaan in de zomer .....
kan dat je probleem zijn .
Zo dat is wel luxe zulke (automatische ? ) lamellen en vast handig in de winter om sneller op temperatuur te komen .
Heb even thuis overlegd..V480-S60 schreef:Nogmaals,
Temperatuur is echt normaal voor caravan trekken. Deze blokken kunnen dat aan.
En okè je schakelt dus op tijd terug. Maar kan geen 90 km/h aanhouden bij Milau?
Dan is het blok niet goed meer. Dan is er wat anders mis. Klaar ermee en naar de garage en andere diagnostistiek op los laten.
Waarom levert volvo dan die dubbele fan als het geen nut heeft. Een beetje onlogisch advies. Meer warmte afvoeren is toch meer koelen?myalexx schreef: ↑06.05.2023 - 16:40 Heb met volservice overleg gehad.
120 a 130gr olie temp is helemaal niks miss mee..
Moet alleen niet continu 130 of hoger zijn.
Extra ventilator gaat volgens hun niet helpen aangezien mijn koelwater tot net onder de 130gr gewoon 90gr is..
Dus koelwater extra koelen heb geen nut.
Eerdaags even langs voor wat dingetjes zoals inlaat laten reinigen etc..
Dan werpen ze ook nog even een blik op de koeling etc.
Bij die te hoge temperaturen (130gr)redracer schreef:Dat zie je ook op je eigen screenshots en zolang je dus geen 115kmh rijd met caravan dan gaat t goed .
ff keer controle koelsysteem
( van die lamellen ) en verse kvs kan geen kwaad natuurlijk.
Ja, in theorie wel wanneer je het enkel over koelvloeistof hebt en deze temperatuur te hoog wordt. Een dubbele fan of dikkere radiator zorgt ervoor dat de temperatuur van het koelwater welk door de motor stroomt constant rond de 90°C blijft mocht de capaciteit te klein zijn.Rippie V70 schreef: ↑07.05.2023 - 12:00 Waarom levert volvo dan die dubbele fan als het geen nut heeft. Een beetje onlogisch advies. Meer warmte afvoeren is toch meer koelen?
Waar en niet waar want bij te weinig toeren loopt de boel uiteindelijk ook te warm.Urbexpeditie schreef: ↑08.05.2023 - 14:42 Het is ook een verkeerde gedachte dat meer toeren beter koelt.
Klopt , echter zijn we dat station al gepasseerd .
Klopt ook , TS schakelt reeds manueel .De "sweet spot" zal dus deels ook te maken hebben met het feit dat automatenbakken (voor het geval dat aan de orde is) vaak ervoor kiezen een zo laag mogelijk toerental te kiezen. Dit is niet altijd bevorderlijk voor de afvoer van de warmte. Een blok wat zwaar moet werken bij (te) lage toeren geeft ook nog eens een heel stevige belasting op de big end lagers van de krukas.
Eens , voordeel is dan er ook nog iets meer pk's worden opgewekt = snelheid.Een beetje toeren maken is daarom echt niet erg. Ik zou zelf zeggen voor een diesel 2000 tot 2500 toeren. Benzine tussen 2500 en 3500 toeren. Vaak betekent dat eenvoudig 1 versnelling lager rijden dan je normaal doet.
Zouden andere leden kunnen kijken eventueel met een ander model of ze ook dit hebben..myalexx schreef:Hierbij even wat fotos van de vage beplating achter de grill.
Onderin wel gewoon open..
Meerdere die dit hebben?