XC40 Essential komt in gelimiteerde oplage in aanmerking voor subsidie

De volledig elektrische XC40, eerder bekend als Recharge
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40655
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

De Volvo XC40 is ongekend populair en staat op dit moment op nummer 2 op de ranglijst van elektrische modellen in Nederland. Na een recente upgrade van de actieradius van de Volvo XC40 is er nu opnieuw goed nieuws: het volledig elektrische model komt in een gelimiteerde oplage beschikbaar in de Essential uitvoering.

De Volvo XC40 Pure electric Essential profiteert van de verbeterde aandrijflijn met krachtige prestaties met een laag verbruik. De Single motor met aandrijving op de achterwielen levert 238 pk met een 69 kWh accu. Hierdoor heeft de auto een range van 467km (WLTP), een verbruik van 16,8kWh per 100 km en kan de auto 135 kW snelladen.
XC40-Essential.jpeg
De XC40 Pure electric Essential is grotendeels gebaseerd op de Core uitvoering. De uitgebreide standaarduitrusting omvat onder andere City Safety met vele geavanceerde veiligheidssystemen, Dual Zone climate control, comfortabele voorstoelen met 4-voudig verstelbare lendesteunen en zittingverlenging, Google infotainment, een navigatiesysteem en een Park Assist camera achter.

De standaarduitvoering is voorzien van Silver Dawn metallic lak en wordt geleverd op 19” lichtmetalen velgen met All Season banden. Het standaard Care package geeft 3 jaar zekerheid met garantie en onderhoud.

Subsidie

Door de efficiënte samenstelling van essentiële functies heeft de Essential uitvoering een zeer aantrekkelijke vanafprijs van € 45.995 (fiscale waarde € 44.830). Hiermee komt de volledig elektrische XC40 in aanmerking voor de subsidie voor privé-aankopen (SEPP), voor een bedrag van € 2.950.

De Volvo XC40 Essential is vanaf vandaag via de website of bij de Volvo dealer te bestellen. De XC40 Essential is ook leverbaar via Private Lease vanaf € 689 per maand (o.b.v. 60 maanden/ 10.000km) en komt dan in aanmerking voor € 61 subsidie per maand (voor 48 maanden).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Tsjakha
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 07.06.2020 - 21:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Gisteren deze uitvoering besteld, levering januari 2024, XC40 T2 business pro op ingeruild.
Gelimiteerde oplage voor NL van 500 stuks.
Wordt geleverd met nieuwe aandrijflijn RWD, meer vermogen, 69 Kw in accu en efficiënter dan huidig FWD 67Kw pakket.
Ten opzichte van de Core mist alleen de optie parkeersensoren aan de voorkant
Prijsverschil met Core 2024 prijs is 4K, met SEPP subsidie liefst 7K.
ACC en autopilot zitten alleen op de Plus, maar om hiervoor 13k (incl subsidie) uit te trekken?
Enige twijfel was kleur Silver dawn, geen solid maar metallic en live kunnen bewonderen in de showroom en deal gesloten.
Volvo XC40 Recharge MY2024 RWD, SMSR, silver dawn
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32862
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Gefeliciteerd Tsjakha! Je kan hem altijd nog wrappen ;-)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Rene1963
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 27.06.2021 - 14:54
Locatie: Zuid-Holland

Tsjakha schreef: 07.05.2023 - 09:28 Gisteren deze uitvoering besteld, levering januari 2024, XC40 T2 business pro op ingeruild.
Gelimiteerde oplage voor NL van 500 stuks.
Wordt geleverd met nieuwe aandrijflijn RWD, meer vermogen, 69 Kw in accu en efficiënter dan huidig FWD 67Kw pakket.
Ten opzichte van de Core mist alleen de optie parkeersensoren aan de voorkant
Prijsverschil met Core 2024 prijs is 4K, met SEPP subsidie liefst 7K.
ACC en autopilot zitten alleen op de Plus, maar om hiervoor 13k (incl subsidie) uit te trekken?
Enige twijfel was kleur Silver dawn, geen solid maar metallic en live kunnen bewonderen in de showroom en deal gesloten.
Dag Tsjakha,wij zitten ook te denken aan deze uitvoering maar op de websites is de uitvoering soms verwarrend de een geeft aan wel sensors voorkant en automatische achterklep de ander weer niet,wij hebben ook een Business Pro om in te ruilen(fijne auto trouwens).
Groet Rene
Volvo XC40 Recharge Pure Electric Ultimate 2023 single motor
Tsjakha
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 07.06.2020 - 21:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Dag Rene

Zie ook verschillende beweringen op sites en reviews, verhelderend is om prijslijst november 2023 van de Volvo site te downloaden, dan zie je de basis van alle uitvoeringen, en in de optielijst staan per uitvoering bulllets standaard of optie.
Dan is het best wel opvallend hoe compleet de Essential is ondanks de afprijzing onder de subsidie grens!
Ten opzichte van de MY2024 Core mis je alleen de parksensor voor
Ten opzichte van de huidige business pro mis je:
ACC, pilot assist, dodehoek signalering, elektrische achterklep, park sensor voor

Ik lees dat sommigen klagen over de P6 ACC, die veel te vroeg afremt en gaten laat vallen, men kan bij ACC niet meer terugschakelen naar CC zoals ik dat nu kan, sommigen hadden dan nog liever CC dan een onbetrouwbare ACC
Pilot assist vond ik tijdens de proefrit minder als in mijn huidige T2, bovendien kun je die ook niet op je stuur met pijltje links of rechts schakelen, maar pilot zit nu diep verstopt in het centrale display sinds een laatste update, hoezo safety first Volvo?

Dus blij met mijn keuze, netto na premie 42000 ipv een plus zonder subsidie voor 12000 meer!
Ook blij omdat ik ook nog opteerde voor de deze week gelanceerde EX30
Dat is echt een forse maat kleiner, maar ook een volledig Chinees concept die als Smart#1, Zeekr, en als Volvo wordt uitgeleverd.
Design is wel fraai, financieel komt de EX30 extended range overeen met de XC40 essential, ook qua accupakket.

Ook blij met de kleur, in de wijk rijdt een facelift XC40 P6 Silver Dawn rond. De voorpret is begonnen!
Volvo XC40 Recharge MY2024 RWD, SMSR, silver dawn
Rene1963
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 27.06.2021 - 14:54
Locatie: Zuid-Holland

Tsjakha schreef: 10.06.2023 - 13:51 Dag Rene

Zie ook verschillende beweringen op sites en reviews, verhelderend is om prijslijst november 2023 van de Volvo site te downloaden, dan zie je de basis van alle uitvoeringen, en in de optielijst staan per uitvoering bulllets standaard of optie.
Dan is het best wel opvallend hoe compleet de Essential is ondanks de afprijzing onder de subsidie grens!
Ten opzichte van de MY2024 Core mis je alleen de parksensor voor
Ten opzichte van de huidige business pro mis je:
ACC, pilot assist, dodehoek signalering, elektrische achterklep, park sensor voor

Ik lees dat sommigen klagen over de P6 ACC, die veel te vroeg afremt en gaten laat vallen, men kan bij ACC niet meer terugschakelen naar CC zoals ik dat nu kan, sommigen hadden dan nog liever CC dan een onbetrouwbare ACC
Pilot assist vond ik tijdens de proefrit minder als in mijn huidige T2, bovendien kun je die ook niet op je stuur met pijltje links of rechts schakelen, maar pilot zit nu diep verstopt in het centrale display sinds een laatste update, hoezo safety first Volvo?

Dus blij met mijn keuze, netto na premie 42000 ipv een plus zonder subsidie voor 12000 meer!
Ook blij omdat ik ook nog opteerde voor de deze week gelanceerde EX30
Dat is echt een forse maat kleiner, maar ook een volledig Chinees concept die als Smart#1, Zeekr, en als Volvo wordt uitgeleverd.
Design is wel fraai, financieel komt de EX30 extended range overeen met de XC40 essential, ook qua accupakket.

Ook blij met de kleur, in de wijk rijdt een facelift XC40 P6 Silver Dawn rond. De voorpret is begonnen!
Dankjewel voor je heldere uitleg! Wij hebben ook naar de EX30 gekeken maar aangezien wij een flinke BernerSennehond hebben ben ik toch bang dat hij daar niet in gaat passen.
Veel plezier met je nieuwe XC40.
Groet Rene
Volvo XC40 Recharge Pure Electric Ultimate 2023 single motor
DPPSchoenmaker
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 16.08.2022 - 22:17
Locatie: Gelderland

Tsjakha schreef: 10.06.2023 - 13:51 Pilot assist vond ik tijdens de proefrit minder als in mijn huidige T2, bovendien kun je die ook niet op je stuur met pijltje links of rechts schakelen, maar pilot zit nu diep verstopt in het centrale display sinds een laatste update, hoezo safety first Volvo?
Schakelen tussen ACC en PA zit sinds update 2.9 weer links op het stuur 😉
Lease (in bestelling): Volvo XC40 Recharge SMER Ultimate Full Options Vapour Grey 20" [MY24]
Zomerauto: Mercedes SLK 230 Kompressor R170 Designo Meerblau 18" AMG [1998]
Vrouw: Mercedes A250 MotorSport AMG Edition W176 Cosmos Black 18" AMG [2016]
Rene1963
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 27.06.2021 - 14:54
Locatie: Zuid-Holland

Tsjakha schreef: 07.05.2023 - 09:28 Gisteren deze uitvoering besteld, levering januari 2024, XC40 T2 business pro op ingeruild.
Gelimiteerde oplage voor NL van 500 stuks.
Wordt geleverd met nieuwe aandrijflijn RWD, meer vermogen, 69 Kw in accu en efficiënter dan huidig FWD 67Kw pakket.
Ten opzichte van de Core mist alleen de optie parkeersensoren aan de voorkant
Prijsverschil met Core 2024 prijs is 4K, met SEPP subsidie liefst 7K.
ACC en autopilot zitten alleen op de Plus, maar om hiervoor 13k (incl subsidie) uit te trekken?
Enige twijfel was kleur Silver dawn, geen solid maar metallic en live kunnen bewonderen in de showroom en deal gesloten.
Dag Tsjakkha onze XC40 is binnen en ik kan je zeggen wat een prachtige kleur is Silver Dawn zeg!

Nog ff wachten voor jou

Gr Rene
Volvo XC40 Recharge Pure Electric Ultimate 2023 single motor
Tsjakha
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 07.06.2020 - 21:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Hoi Rene

Gefeliciteerd met jullie nieuwe XC40 Silver Dawn!
Een wijk verderop rijdt er ook een nieuwe rond in de door ons bestelde kleur, gelukkig vinden we deze echt mooi in de praktijk, dus geen spijt van onze keuze.
Volvo XC40 Recharge MY2024 RWD, SMSR, silver dawn
Plaats reactie

Terug naar “EX40”