2024 Fusion Red Volvo v60 dark plus B4 diesel

Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1930
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

De laatste hordes zijn eindelijk genomen om de opvolger van mijn 2021 Volvo v60 R design D3 diesel te bestellen...

het wordt dus een "2 zits" Volvo V60 B4 diesel(jaja diesel) Dark plus met panoramisch dak, donker getinte ruiten en RG0R pakket(nappa leder,zwarte hemel, Orrefors schakelknop& sportstuur)
zelf ga ik een schroefset laten monteren(heb ik al liggen) en de velgen worden de Heico Volution V in 20" die ik voor de huidige had voorzien als zomervelg, trekhaakje plaats ik ook eronder en dan nog zien wat ik met de uitlaatloze achterkant ga doen...(dubbele uitlaat +R-design onderbumper waarschijnlijk)

het was een zeer moeilijke bevalling aangezien ik verplicht een diesel moest nemen en de VAA(bijtelling bij jullie) te hoog was naar mijn zin, daarom ook naar andere merken gekeken:

Audi A4 avant competition; duurder dan de Volvo met minder opties, VAA ietsje lager maar er komt eind dit jaar een nieuw model uit, dus leasetechnisch zelfs duurder dan de Volvo, een no-go dus

Skoda Octavia sportsline: full option, dus beter uitgerust dan de Volvo & VAA(bijtelling) was 125€ bruto per maand minder maar de Volvo bleef in mijn hoofd spoken en een korte proefrit kon mij niet overtuigen(veel minder stil dan de Volvo)

aangezien ik zeer tevreden ben over de v60(en ik veel spullen heb die ik kan hergebruiken voor de v60) bleef ik dus de v60 als enige optie zien & dan begon de processie van Echternach:
eerste offerte van de lease: buiten budget en de hoge VAA samengeteld, ging deze mij een 600€ netto per maand kosten en dat vond ik teveel van het goede, zeker omdat ik amper privé met de auto rij(zo'n 4000km per jaar) dus kwam ik op 1.8€/km privé, veel te duur imbo....
op een bepaald moment bij één van mijn beste vrienden(bedrijfsleider en dus goed op de hoogte qua fiscaliteit, vooral om de achterpoortjes erin te vinden) geweest en de queeste aangehaald en hij adviseerde mij om een lichte vracht (aka grijs kenteken) te nemen, alles goed afgewogen: 99% van de km zit ik alleen in de auto en op de 2 jaar dat ik met de huidige v60 rij, heeft er misschien 5x iemand achteraan gezeten en we hebben nog de auto van mijn vrouw, dochter is sinds eind vorig jaar het huis uit, dus weinig momenten dat er in de toekomst nog iemand achteraan in de firmawagen zou zitten

Dus terug naar de dealer(s), ja (s): bij 2 van de 3 bezochte dealers wacht ik na een maand nog op de offerte.... blijkbaar is meedenken met de klant moeilijker(lees onmogelijk) geworden tegenwoordig...gelukkig moest ik op een bepaalde dag 45 minuten wachten eer de volgende klant open deed en was er een Volvo dealer in zijn buurt, dus de wachttijd gebruikt om de verkoper lastig te vallen met mijn specifieke vraag, bleek dat ze reeds v60's hadden laten ombouwen naar lichte vracht(grijs kenteken), dus na 30 minuten offerte op zak (en nog op tijd bij de klant)

dus was het tijd om een 2e offerte aan te vragen bij de lease...
na 2 weken (on)geduldig wachten , eindelijk een offerte gekregen van de lease, nog duurder maandbedrag dan de gewone personenwagen maar de VAA valt bijna volledig weg(enkel privékm moeten aangerekend worden aan de werkelijke kostprijs per km), maar door de betere fiscale voordelen voor de baas dat een LV geeft, nog wat extra budget gekregen & alles bij elkaar genomen, doe ik +400€ per maand netto voordeel tov eerste voorstel en zelfs 200€ voordeel per maand tov huidige v60...
de "2-zits v60" wordt deze week besteld bij de lease voor levering juli 2024(aflopen huidig contract)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11617
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Gefeliciteerd, en welkom in de 'spannende kleuren club' ;-)

Maar man man, ruim een jaar wachten? Is dat de gewenste datum of de eerst mogelijke?

Ik weet niet of dit nog steeds zo is, en of het in België anders werkt, maar moeten de achterruiten voor een 'busje' volledig verduisterd worden? En mag de achterbank blijven zitten?
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1930
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

arnoud schreef: 17.04.2023 - 21:23 Gefeliciteerd, en welkom in de 'spannende kleuren club' ;-)

Maar man man, ruim een jaar wachten? Is dat de gewenste datum of de eerst mogelijke?

Ik weet niet of dit nog steeds zo is, en of het in België anders werkt, maar moeten de achterruiten voor een 'busje' volledig verduisterd worden? En mag de achterbank blijven zitten?
thnx zal een grote verandering zijn na de Onyx black
nu bestellen= leveren eind april begin mei 2024, 4 weken voor ombouw naar LV+ homologatie, dus auto zal in juni klaar zijn, gewenste leverdatum is 17 juli 2024(einde contract huidige v60 )
voorwaarden voor 'grijs kenteken' in België:
achterbank moet eruit en wordt vervangen door laadvloer met opstaande rand van minimum 30cm en gordels achteraan moeten er uit/onklaar gemaakt worden voor gebruik.
de laadvloer moet minimum 50% bedragen van de wielbasis
ruiten moeten niet donker(der) gemaakt worden in België
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
Sarnelli
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 18.10.2022 - 19:19

Gefeliciteerd!!
Mooi (maar lang) vooruitzicht.

En een hele mooie kleur 😉
Volvo V60 B3 inscription 2021
Volvo V40 T3 R-design 2019
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1930
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

Sarnelli schreef: 17.04.2023 - 23:47 Gefeliciteerd!!
Mooi (maar lang) vooruitzicht.

En een hele mooie kleur 😉
thnx,kleur wou ik al voor de huidige maar een ongeval met de vorige verplichtte mij om te nemen wat er in stock stond, nu kon ik eindelijk kiezen & idd lang maar dat wist ik : de fiscale wetgeving verandert op 1 juli in België(nog maar eens, is pas op 1 januari veranderd) waardoor vanaf 1 juli 2023 (besteldatum telt) een bedrijfswagen op brandstof helemaal niet meer interessant zal zijn, dus moest iedereen die +60.000km per jaar doet bij ons nog eentje bestellen voor 1 juli... & met de lange levertijden bij Volvo mocht/moest ik al direct bestellen
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12278
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

In Nederland is een Diesel al 3 jaar niet meer leverbaar..
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 923
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Leuk (lang) vooruitzicht.

Nee dacht dat het er in Belgie ook uit was. Ik had ook best een diesel gewild, al vraag ik me of of die tegenwoordig nog echt zuiniger zijn.
Met mijn B4 benzine rijd ik tussen de 14 a 15km per liter en als ik oplet op wat langere ritten en me aan de snelheid houd is 17 a 18km ook vrij simpel haalbaar.

Goed dat je weer voor volvo hebt gekozen een octavia is echt een paar klasses minder en zelfs de A4 vind ik een klasse minder.
Maar dat is wellicht mijn vag ervaring.

Hoeveel PK heeft de diesel B4? en dat is dan ook een mild hybrid (B) neem ik aan met de electro ondersteuning.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1930
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

wasbeer2006 schreef: 18.04.2023 - 10:46 Leuk (lang) vooruitzicht.

Nee dacht dat het er in Belgie ook uit was. Ik had ook best een diesel gewild, al vraag ik me of of die tegenwoordig nog echt zuiniger zijn.
Met mijn B4 benzine rijd ik tussen de 14 a 15km per liter en als ik oplet op wat langere ritten en me aan de snelheid houd is 17 a 18km ook vrij simpel haalbaar.

Goed dat je weer voor volvo hebt gekozen een octavia is echt een paar klasses minder en zelfs de A4 vind ik een klasse minder.
Maar dat is wellicht mijn vag ervaring.

Hoeveel PK heeft de diesel B4? en dat is dan ook een mild hybrid (B) neem ik aan met de electro ondersteuning.
evenveel pk als de benzine B4: 197pk mild hybrid idd maar koppel is ietsje beter: 450Nm ipv 300Nm, prijs voor de B4 benzine en B4 diesel komt na verrekening van de fleetbonus op de b4 diesel op hetzelfde neer(benzine is50€ goedkoper)
ik haal makkelijk 1 op 18 met de huidige D3, over 128500km is mijn gemiddelde 1 op 17.5 en dat is met af en toe geladen autotrailer erachter & bijna altijd geladen(kofferbak zit 70% van de tijd vol, soms achterbank plat en tot aan de hemel vol met drank...(werkgerelateerd natuurlijk O) 8) :devil:
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1930
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

ik vond deze foto op het internet vandaag, zo zal ze er ongeveer uitzien(maar dan met 20" velgen ipv 21" op de foto(vermoed ik)
ondertussen sinds het openen van dit topic is er nog veel veranderd:
na een week kregen we een mail van de leasemij dat ze de bestelling annuleerden wegens lichte vracht omdat de restwaarde onzeker was...
dus opnieuw beginnen zoeken, de Skoda octavia nog eens bekeken, besnuffeld en prijs laten opmaken, zelfs eens naar een echte 'camionette' gaan kijken(Miserides Vito) om de huidige v60 te vervangen, maar na veel gereken, onderhandelingen met de werkgever hoe de meerkost kon herverdeeld worden, toch maar dezelfde configuratie gekozen als hierboven maar dan in personenwagen, levering blijft juli 2024
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6928
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Mooi rood is niet lelijk… ;-)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5642
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Een "verschrikkelijke" MOOIE uitvoering zo. Kleur match erg goed met het zwart.
Zou er zo voor tekenen.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
Gebruikersavatar
EVO500
3rd Gear member
Berichten: 472
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Mooie kleur, zwarte grill, zwarte velgen en ex.kit.
Ben wel vrij zeker dat het 22"velgen zijn met verlaging en misschien spacers (ligt even aan et waarde van de wielen).
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1930
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

EVO500 schreef: 29.05.2023 - 12:19 Mooie kleur, zwarte grill, zwarte velgen en ex.kit.
Ben wel vrij zeker dat het 22"velgen zijn met verlaging en misschien spacers (ligt even aan et waarde van de wielen).
ik ga niet groter dan 20" gaan, bandjes zijn dan al laag genoeg voor de Belgische wegen
spacers heb ik ook zodat de stance met de heico's op hetzelfde komt
ik zit wel met het idee* om de Ixion R-designvelgen in 20" van een xc90 te zoeken(9x20 et 38.5) dan heb ik hetzelfde effect zonder de spacers
(*maar eerste de huidige velgenverzameling verminderen of ik mag niet meer binnen vrees ik)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1930
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

hier hoe de Heico's erbij staan met originele verlaging
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11617
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Philken schreef: 29.05.2023 - 15:49 (*maar eerste de huidige velgenverzameling verminderen of ik mag niet meer binnen vrees ik)
...als je nu een setje 20" Polestar velgen in de aanbieding had... :-)
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 923
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Ja met dat rood moet het accent vooral zwart zijn.
Heel mooi, ook met 20" en zonder extreme verlaging
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
EVO500
3rd Gear member
Berichten: 472
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Philken schreef: 29.05.2023 - 15:49 ik ga niet groter dan 20" gaan, bandjes zijn dan al laag genoeg voor de Belgische wegen
Zou het wel aandurven. Rij ook 95% belgische wegen maar wel met PIH, denk dat deze door hogere ophanging minder last heeft hiervan. Tevens ook geen last van trillingen, had 2 sets 20" gekocht waarvan 1the 2dehands met redelijk versleten banden en heb nog nooit trillingen ervaren, maar dat terzijde.
Philken schreef: 29.05.2023 - 15:49 (*maar eerste de huidige velgenverzameling verminderen of ik mag niet meer binnen vrees ik)
Tja, hier hetzelfde probleem :-) heb inmiddels ook 2 sets 20"en 1 set 19"... Gaan wel volgende week de grill ook volledig zwart maken en de uitlaatstukken zwart poedercaoten. Vind ik toch mooier maar vrouw hield het wat tegen. Heico vermogens/Vmax staat voor eind zomer in de planning en dan zijn we voorlopig klaar.
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1930
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

EVO500 schreef: 31.05.2023 - 14:42
Philken schreef: 29.05.2023 - 15:49 ik ga niet groter dan 20" gaan, bandjes zijn dan al laag genoeg voor de Belgische wegen
Zou het wel aandurven. Rij ook 95% belgische wegen maar wel met PIH, denk dat deze door hogere ophanging minder last heeft hiervan. Tevens ook geen last van trillingen, had 2 sets 20" gekocht waarvan 1the 2dehands met redelijk versleten banden en heb nog nooit trillingen ervaren, maar dat terzijde.
Philken schreef: 29.05.2023 - 15:49 (*maar eerste de huidige velgenverzameling verminderen of ik mag niet meer binnen vrees ik)
Tja, hier hetzelfde probleem :-) heb inmiddels ook 2 sets 20"en 1 set 19"... Gaan wel volgende week de grill ook volledig zwart maken en de uitlaatstukken zwart poedercaoten. Vind ik toch mooier maar vrouw hield het wat tegen. Heico vermogens/Vmax staat voor eind zomer in de planning en dan zijn we voorlopig klaar.
Heico ga ik niet doen wegens lease(en ik heb geen behoefte om sneller te kunnen, heb ik voorlopig mijn circuitspeeltje nog voor)
heb gezien dat voor het 'nieuwe' logo je een origineel full black kan bestellen
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Gefeliciteerd alvast. Ja lichte vracht is handig in jouw geval. Ik heb bewust voor een xc40 gekozen i.p.v. een xc60. Zoon is ook alweer 19 en op zoek naar een eigen auto. Dus met zijn 3en op pad i.p.v. met 4. Dan vind vrouwlief de xc40 makkelijker te besturen dan de xc60. En Sensus was ook nog leverbaar op de T5. Dan was de keuze snel gemaakt.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
EVO500
3rd Gear member
Berichten: 472
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Philken schreef: 31.05.2023 - 21:06 Heico ga ik niet doen wegens lease(en ik heb geen behoefte om sneller te kunnen, heb ik voorlopig mijn circuitspeeltje nog voor)
Ben gelukkig zelf de lease maatschappij :-) Kan het zelf gelukkig beoordelen of het oke is, anders moet ik het toch het grotendeels naar de belasting brengen :-) Circuit (Zolder) kom ik ook wel een paar keer per jaar maar dat is tegenwoordig wat minder helaas. Waar rijd je mee?
Philken schreef: 31.05.2023 - 21:06 heb gezien dat voor het 'nieuwe' logo je een origineel full black kan bestellen
Oke, heb je een link? Zag wel bij de dealer complete grill, maar was boor nieuwste model. Deed een beetje het vermoeden dat deze niet op model 2021 paste?
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”