verbogen subframe bouten
Geplaatst: 22.04.2023 - 18:30
Beste XC90 rijders!
Mijn XC90 D5 uit 2011, met 235.000km op de teller, geeft sinds enige tijd klonkend geluid , een naar soort gerateld, en regelmatig een zwabberend stuur.
Ik ben met de auto naar de Volv dealer geweest; zij geven aan dat de bouten van het subframe behoorlijk verbogen zijn, waardoor de motor een paar cm naar achteren staat.
Ook zijn de vacuum motorsteunen lek.
We zijn nu een week na deze diagnose, en de klachten lijken zich tamelijk snel te verergeren, (zwabberend stuur, trillende auto)
De dealer heeft pas over 4wk tijd om de boel te repareren; De reparatie kost € 2000,-
Daarom hier een paar vragen:
- hoe kan het dat subframe bouten verbuigen?
- de motor staat nu uit het lood, welke gevolgen kan dit verder nog hebben?
- ik ben bang dat de aandrijflijn op de voorwielen het door het verbogen subframe ook aardig voor zn kiezen krijgt. Kan dit verbogen subframe nog andere gevolgen hebben?
- is het verstandig dit te laten fixen of beter de auto in te ruilen?
tnx
Mijn XC90 D5 uit 2011, met 235.000km op de teller, geeft sinds enige tijd klonkend geluid , een naar soort gerateld, en regelmatig een zwabberend stuur.
Ik ben met de auto naar de Volv dealer geweest; zij geven aan dat de bouten van het subframe behoorlijk verbogen zijn, waardoor de motor een paar cm naar achteren staat.
Ook zijn de vacuum motorsteunen lek.
We zijn nu een week na deze diagnose, en de klachten lijken zich tamelijk snel te verergeren, (zwabberend stuur, trillende auto)
De dealer heeft pas over 4wk tijd om de boel te repareren; De reparatie kost € 2000,-
Daarom hier een paar vragen:
- hoe kan het dat subframe bouten verbuigen?
- de motor staat nu uit het lood, welke gevolgen kan dit verder nog hebben?
- ik ben bang dat de aandrijflijn op de voorwielen het door het verbogen subframe ook aardig voor zn kiezen krijgt. Kan dit verbogen subframe nog andere gevolgen hebben?
- is het verstandig dit te laten fixen of beter de auto in te ruilen?
tnx