Kleur kiezen

De Nieuwe XC60
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Overtoom
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 20.10.2016 - 16:07

Wij stappen over van een XC90 maar een XC60. De nieuwe is toevallig niet in voorraad dus we moeten wachten tot september. Tijdens het aankoopproces liep ik steeds weer tegen de kleurkeuze aan: ik mis kleuren met wat meer karakter, zoals donkergroen en blauw (niet de beschikbare spijkerbroekenblauw). Zou er een kans zijn dat Volvo nog aanpassingen doet in de kleurkeuze zodat ik mij huidige (min of meer gedwongen) keuze kan wijzigen?
Na 30 jaar weer een Volvo. Toen een 345GL (een oudje), sinds 2016 een XC90 en vanaf januari 2024 een XC60. Kan niet wachten op de EX60 ...
Gebruikersavatar
Sabbia
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 18.12.2022 - 11:07

Meestal komen er nieuwe kleuren beschikbaar bij een facelift van een model. In 2022 is de laatste facelift geweest dus ik denk niet dat er snel andere kleuren beschikbaar komen vanuit Volvo.
Als het echt een ‘deal breaker’ is kan je altijd overwegen om de auto te laten ‘wrappen’ dat kan tegenwoordig in iedere kleur die je maar wilt.
Bij Tesla’s zie je dit ook steeds vaker omdat wit, grijs of zwart wel erg beperkt is…
Volvo XC60 T8 AWD Recharge (2023)
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Ik begrijp uit onderstaande link dat "wrappen" iets anders is dan een auto spuiten..

https://www.3mnederland.nl/3M/nl_NL/car ... wrap-cost/
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Sabbia
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 18.12.2022 - 11:07

Dat klopt, de auto wordt in een folie gezet. Dat kan tegenwoordig erg goed gebeuren, kost wel wat natuurlijk (volgens mij bijna net zoveel als spuiten).Maar je lak onder de folie blijft wel als nieuw en de folie is ook weer te verwijderen. Heb zelf alleen ervaring met steenslag folie, werkt prima tegen lichte krassen etc. Daarnaast laat ik mijn auto’s meestal van een ceramische coating voorzien, hoef je hem nooit meer in de was te zetten. Ook die coatings zijn tegenwoordig van prima kwaliteit. Kijk maar eens op Youtube en zoek naar Ceramic Pro.
Volvo XC60 T8 AWD Recharge (2023)
erichendri
3rd Gear member
Berichten: 334
Lid geworden op: 26.07.2017 - 22:25
Locatie: Doorn

Wrappen kan inderdaad ook een optie zijn.
Niet goedkoop maar goedkoper dan spuiten.
Ik rijd vaak langs volvodealer reede in Amerongen en kom daar wel eens een gewrapte XC60 en XC90 tegen.
Hij zelf rijdt er 1 meen ik, oranje metallic (of zoiets) .
De andere is een donkergroene.
Staat hem erg goed.
Daarbij kan je hem ook een sportief tintje meegeven.

Eric
Gebruikersavatar
SandyBee
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28.03.2023 - 13:54
Locatie: Nijmegen

Fusion Red is toch wel eens sprekende kleur?
Afbeelding
Afbeelding

Je moet van rood houden, dat durf ik wel mee te geven.. maar het is dan ook wel weer de enige kleur die spreekt.
Dit is overigens bij alle autofabrikanten. het is zwart, wit en 50 tinten grijs..
Volvo XC90 R-Design 2020 in Denim Blue
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”