Pagina 1 van 2

XC90 T8 Longrange uit zweden importeren

Geplaatst: 07.05.2023 - 11:27
door dayfly
ik ben op zoek naar een XC90 longrange met luchtvering, en head up display

Nou kwam ik in NL deze tegen
https://tvk.nl/volvo-occasions/volvo/xc ... de/1605546

Maar ik zag dat hij geïmporteerd is uit Zweden, als ik een beetje ga zoeken op onderstaande websites, zie ik dat de prijzen behoorlijk schelen met NL.

https://bilweb.se/
https://www.bytbil.com/

Heeft iemand ervaringen/tips met importeren uit Zweden en wat zou de BPM zijn op zo auto ? zijn er nog andere verkoop sites ?

XC90 T8 Longrange uit zweden importeren

Geplaatst: 07.05.2023 - 11:35
door Paul
BPM is niet zoveel op de plug ins, dus kan je makkelijk doen! Let wel sommige dealers willen hem niet verkopen aan je zodra je hem wilt exporteren. Maar het is een leuk reisje dus gewoon doen!

XC90 T8 Longrange uit zweden importeren

Geplaatst: 07.05.2023 - 15:55
door Arnold
Een kennis heeft zijn Volvo wensenlijstje bij Volvo specialist Brandsen in Barneveld neergelegd. Vervolgens zoeken zij in overleg een mooie uit en regelen de import.

XC90 T8 Longrange uit zweden importeren

Geplaatst: 07.05.2023 - 16:28
door Gouwe
Houd je er even rekening mee dat ze in Zweden de km stand door 10 delen? 8495 mil = bijna 85000 km
Rest BPM is niet zoveel en er zijn websites genoeg waar je dat kan uitrekenen, o.a. autoweek.
Gewoon bellen, mailen en in het vliegtuig stappen of laten importeren door iemand als Brandsen of DAS import e.a.
Ben alleen wel benieuwd of het onder aan de streep nog heel veel scheelt. "Vroeger" was importeren m.i. een stuk aantrekkelijker financieel. Blijft wel een leuk avontuur en heb het zelf meermaals gedaan.

XC90 T8 Longrange uit zweden importeren

Geplaatst: 07.05.2023 - 17:59
door OGA244
Specs wel even goed vergelijken, zijn behoorlijk verschillend met Nederlandse auto's

XC90 T8 Longrange uit zweden importeren

Geplaatst: 07.05.2023 - 19:41
door AirBoxeRT
dayfly schreef: 07.05.2023 - 11:27 ik ben op zoek naar een XC90 longrange met luchtvering, en head up display

Nou kwam ik in NL deze tegen
https://tvk.nl/volvo-occasions/volvo/xc ... de/1605546

Maar ik zag dat hij geïmporteerd is uit Zweden, als ik een beetje ga zoeken op onderstaande websites, zie ik dat de prijzen behoorlijk schelen met NL.

https://bilweb.se/
https://www.bytbil.com/

Heeft iemand ervaringen/tips met importeren uit Zweden en wat zou de BPM zijn op zo auto ? zijn er nog andere verkoop sites ?
Ik heb geen ervaring met importeren uit Zweden. Heb op 23 december 2022 wel mijn XC90 MK2022 Longrange (ook met head up en luchtvering) uit Duitsland gehaald en geïmporteerd. BPM was 535 euro. Heb alles zelf gedaan. Er naar toe met een vriend, auto terugrijden, export kenteken door dealer laten regelen (150 euro), RDW keuring (127,55 euro) op keuringsstation Leeuwarden, kentekenplaten 40 euro. Dat waren de kosten buiten de benzine, broodje brattworst en uiteraard de aankoopprijs.

Laat je niet gek maken door importbedrijven, het is echt heel makkelijk en je hebt snel je kenteken. Op 23 december gekeurd bij RDW, 27 december BPM afgedragen en 30 december was het kenteken binnen. Wel regelmatig even bellen met de instanties 😂

XC90 T8 Longrange uit zweden importeren

Geplaatst: 08.05.2023 - 07:01
door dayfly
Gouwe schreef: 07.05.2023 - 16:28 Houd je er even rekening mee dat ze in Zweden de km stand door 10 delen? 8495 mil = bijna 85000 km
Rest BPM is niet zoveel en er zijn websites genoeg waar je dat kan uitrekenen, o.a. autoweek.
Gewoon bellen, mailen en in het vliegtuig stappen of laten importeren door iemand als Brandsen of DAS import e.a.
Ben alleen wel benieuwd of het onder aan de streep nog heel veel scheelt. "Vroeger" was importeren m.i. een stuk aantrekkelijker financieel. Blijft wel een leuk avontuur en heb het zelf meermaals gedaan.
Ah bedankt voor de tip, ik vond het al vreemd zulke lage standen : )
Als de bpm e.d. zo rond de +/- 1000 euro s scheelt het toch wel een kleine 10.000 euro op zo auto wat is zo snel zie, dat is toch wel serieus geld voor mij.

dayfly schreef: 07.05.2023 - 11:27 Ik heb geen ervaring met importeren uit Zweden. Heb op 23 december 2022 wel mijn XC90 MK2022 Longrange (ook met head up en luchtvering) uit Duitsland gehaald en geïmporteerd. BPM was 535 euro. Heb alles zelf gedaan. Er naar toe met een vriend, auto terugrijden, export kenteken door dealer laten regelen (150 euro), RDW keuring (127,55 euro) op keuringsstation Leeuwarden, kentekenplaten 40 euro. Dat waren de kosten buiten de benzine, broodje brattworst en uiteraard de aankoopprijs.

Laat je niet gek maken door importbedrijven, het is echt heel makkelijk en je hebt snel je kenteken. Op 23 december gekeurd bij RDW, 27 december BPM afgedragen en 30 december was het kenteken binnen. Wel regelmatig even bellen met de instanties 😂
Ik zag dat ze in Duitsland ook iets scherper geprijsd zijn zelf, wat een verschil met mijn vorige auto die in geïmporteerd had, daar was ik bijna 10k voor kwijt : )
Wist niet dat het zo goedkoop was tegenwoordig

XC90 T8 Longrange uit zweden importeren

Geplaatst: 08.05.2023 - 10:30
door Bursting_Blue_II
De BPM is een gek gebeuren, die -maar ik heb er weinig verstand van- voor gewone personenauto's berekend wordt op basis van de CO2 uitstoot, over 100km. Met een hybride auto die dus ca. 70 van de eerste 100 km electrisch rijdt is je BPM bizar laag voor een zo'n zware en kostbare auto... Nieuwe XC60 LR is ie zelfs onder de 600 E.

XC90 T8 Longrange uit zweden importeren

Geplaatst: 08.05.2023 - 11:57
door SandyBee
Ik heb hier ook enorm over zitten twijfelen, en zelfs een hele berekening gemaakt.
Uiteindelijk wilde ik het doen, maar de zweedse volvo dealer zei inderdaad:
Hij moet 90 dagen te koop staan, als hij dan niet verkocht is kunnen we het over exporteren hebben.
Zelfs toen ik voorstelde dat ik 'm kwam halen en gewoon betaalde wat ze er voor vroegen, 'No Export for this car'.
Uiterst onvriendelijk behandeld trouwens, maar dat terzijde.

Zie mijn berekening in mijn bijlage..
ik berekende voor 2 personen omdat het terug rijden dan makkelijker is, en zou alles voor diegene betalen (behalve zijn tijd).

Ik denk dat t wel minimaal 8 tot 10k had gescheeld tenopzichte van een vergelijkbare auto die al hier in NL stond.

XC90 T8 Longrange uit zweden importeren

Geplaatst: 08.05.2023 - 20:04
door Paul
Je vergeet je hotel, maar maak er een leuk weekendje weg van, dan hoef je die kosten niet bij de auto te rekenen ;-)

XC90 T8 Longrange uit zweden importeren

Geplaatst: 08.05.2023 - 21:20
door Poolrev
dayfly schreef: 07.05.2023 - 11:27 ik ben op zoek naar een XC90 longrange met luchtvering, en head up display

Nou kwam ik in NL deze tegen
https://tvk.nl/volvo-occasions/volvo/xc ... de/1605546

Maar ik zag dat hij geïmporteerd is uit Zweden, als ik een beetje ga zoeken op onderstaande websites, zie ik dat de prijzen behoorlijk schelen met NL.

https://bilweb.se/
https://www.bytbil.com/

Heeft iemand ervaringen/tips met importeren uit Zweden en wat zou de BPM zijn op zo auto ? zijn er nog andere verkoop sites ?
Voor de BPM hoef je het niet te laten, die is nog geen € 1.000 voor een nieuwe.

Degene die in je link, is geen long range. Dus let daar wel op. Die zijn namelijk een stukje duurder, ook in Duitsland overigens.

Mudde Kok heeft ook veelal imports staan, daar zou je ook nog kunnen kijken.

Ik heb daar begin dit jaar veel gezocht ook, maar kon er geen vinden die aan (de meeste van) mijn wensen voldeed, die het goedkoper/aantrekkelijker zou maken om te importeren. Daar kwam toen ook bij dat voor een nieuwe de Ultimate in de 'aanbieding' was (of nog is wellicht), waardoor dit voor mij aantrekkelijker was om te bestellen ipv een jonggebruikte van max 1 jaar oud, ook ivm nieuwwaarde vanwege de bijtelling (ik koop en rijd mijn auto zakelijk).

XC90 T8 Longrange uit zweden importeren

Geplaatst: 09.05.2023 - 06:57
door dayfly
Poolrev schreef: 08.05.2023 - 21:20
Voor de BPM hoef je het niet te laten, die is nog geen € 1.000 voor een nieuwe.

Degene die in je link, is geen long range. Dus let daar wel op. Die zijn namelijk een stukje duurder, ook in Duitsland overigens.

Mudde Kok heeft ook veelal imports staan, daar zou je ook nog kunnen kijken.

Ik heb daar begin dit jaar veel gezocht ook, maar kon er geen vinden die aan (de meeste van) mijn wensen voldeed, die het goedkoper/aantrekkelijker zou maken om te importeren. Daar kwam toen ook bij dat voor een nieuwe de Ultimate in de 'aanbieding' was (of nog is wellicht), waardoor dit voor mij aantrekkelijker was om te bestellen ipv een jonggebruikte van max 1 jaar oud, ook ivm nieuwwaarde vanwege de bijtelling (ik koop en rijd mijn auto zakelijk).
Die hebben ze gister aangepast, hij stond verkeerd geadverteerd als zijnde long range met 455pk, volgens mij weten ze zelf niet wat de verschillen zijn daar, 84k voor die auto is te duur.

De longrange kan je in Duitsland voor +/- 72/75k vinden, die staan hier in nl voor +85k

ik heb ook nog nagedacht om hem zakelijk te rijden maar ik heb geen zin in de bijtelling van +/- 500 in de maand als het niet meer is

XC90 T8 Longrange uit zweden importeren

Geplaatst: 09.05.2023 - 08:05
door Gouwe
dayfly schreef: 09.05.2023 - 06:57 ik heb ook nog nagedacht om hem zakelijk te rijden maar ik heb geen zin in de bijtelling van +/- 500 in de maand als het niet meer is
Gewoon voor IB op privé- en voor de BTW zakelijk etiketteren en 21 cent de kilometer aan de zaak declareren. Doe ik ook zo. Kijk hier maar eens: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... heden_auto
Overleg eens met je boekhouder anders, er zijn meer mogelijkheden tussen youngtimer en bijtelling.

XC90 T8 Longrange uit zweden importeren

Geplaatst: 09.05.2023 - 08:19
door SandyBee
Paul schreef: 08.05.2023 - 20:04 Je vergeet je hotel, maar maak er een leuk weekendje weg van, dan hoef je die kosten niet bij de auto te rekenen ;-)
Klopt! Je hebt gelijk.
Die stond ook wel op de planning om nog toe te voegen, beetje in de buurt van de boot zodat je geen stress hebt om op tijd te zijn.
ik had deze gezien overigens: https://rejmes.se/bilar/volvo-xc90-t8-t ... en-yox92l/
Kekke spec die je hier niet zo veel meer ziet.. alleen die mudflaps daar in zweden he.. hihi

Ik merkte al wel dat veel auto's inderdaad aan het eind van de rit niet zo heeel veel schelen met wat hier te koop staat.
Die XC90's gaan wel ongelooflijk hard, als zoete broodjes..

XC90 T8 Longrange uit zweden importeren

Geplaatst: 09.05.2023 - 08:32
door OGA244
Deze heeft geen halftarief mrb

XC90 T8 Longrange uit zweden importeren

Geplaatst: 09.05.2023 - 20:21
door Poolrev
Gouwe schreef: 09.05.2023 - 08:05 Gewoon voor IB op privé- en voor de BTW zakelijk etiketteren en 21 cent de kilometer aan de zaak declareren. Doe ik ook zo. Kijk hier maar eens: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... heden_auto
Overleg eens met je boekhouder anders, er zijn meer mogelijkheden tussen youngtimer en bijtelling.
Deze optie is inderdaad interessant, maar niet voor alle rechtsvormen toepasbaar. In mijn geval is deze aanpak helaas geen mogelijkheid. Vandaar dus ook volledig zakelijk in mijn geval, incl. de bijtelling ook inderdaad...
SandyBee schreef: 09.05.2023 - 08:19 Ik merkte al wel dat veel auto's inderdaad aan het eind van de rit niet zo heeel veel schelen met wat hier te koop staat.
Die XC90's gaan wel ongelooflijk hard, als zoete broodjes..
Dat is in de andere landen kennelijk ook zo, dus dat zal vast meespelen in de prijzen van de jong-gebruikte exemplaren daar ook.

XC90 T8 Longrange uit zweden importeren

Geplaatst: 09.05.2023 - 20:45
door RoaldH
AirBoxeRT schreef: 07.05.2023 - 19:41
dayfly schreef: 07.05.2023 - 11:27 ik ben op zoek naar een XC90 longrange met luchtvering, en head up display

Nou kwam ik in NL deze tegen
https://tvk.nl/volvo-occasions/volvo/xc ... de/1605546

Maar ik zag dat hij geïmporteerd is uit Zweden, als ik een beetje ga zoeken op onderstaande websites, zie ik dat de prijzen behoorlijk schelen met NL.

https://bilweb.se/
https://www.bytbil.com/

Heeft iemand ervaringen/tips met importeren uit Zweden en wat zou de BPM zijn op zo auto ? zijn er nog andere verkoop sites ?
Ik heb geen ervaring met importeren uit Zweden. Heb op 23 december 2022 wel mijn XC90 MK2022 Longrange (ook met head up en luchtvering) uit Duitsland gehaald en geïmporteerd. BPM was 535 euro. Heb alles zelf gedaan. Er naar toe met een vriend, auto terugrijden, export kenteken door dealer laten regelen (150 euro), RDW keuring (127,55 euro) op keuringsstation Leeuwarden, kentekenplaten 40 euro. Dat waren de kosten buiten de benzine, broodje brattworst en uiteraard de aankoopprijs.

Laat je niet gek maken door importbedrijven, het is echt heel makkelijk en je hebt snel je kenteken. Op 23 december gekeurd bij RDW, 27 december BPM afgedragen en 30 december was het kenteken binnen. Wel regelmatig even bellen met de instanties 😂
Het is vanuit Duitsland makkelijk te doen. Ook gedaan met mijn V60D6 in 2013.

XC90 T8 Longrange uit zweden importeren

Geplaatst: 10.05.2023 - 07:14
door dayfly
SandyBee schreef: 09.05.2023 - 08:19 Ik merkte al wel dat veel auto's inderdaad aan het eind van de rit niet zo heeel veel schelen met wat hier te koop staat.
Die XC90's gaan wel ongelooflijk hard, als zoete broodjes..
Niet heel veel schelen met NL ? Ik vind +/- 10k toch echt wel een serieus bedrag hoor.

Ik begreep dat er binnenkort vrij veel aanbod van de longrange aan gaat komen i.v.m. de release van de ex90, er schijnen vrij veel mensen de XC90 met een abonnement te rijden die overgaan stappen.
Voor 1500 p/m rij je een nieuwe xc90, ben je er na 3 maanden klaar mee dan lever je hem weer in, wel een goed idee als overbrugging.

XC90 T8 Longrange uit zweden importeren

Geplaatst: 10.05.2023 - 12:52
door SandyBee
dayfly schreef: 10.05.2023 - 07:14
SandyBee schreef: 09.05.2023 - 08:19 Ik merkte al wel dat veel auto's inderdaad aan het eind van de rit niet zo heeel veel schelen met wat hier te koop staat.
Die XC90's gaan wel ongelooflijk hard, als zoete broodjes..
Niet heel veel schelen met NL ? Ik vind +/- 10k toch echt wel een serieus bedrag hoor.

Ik begreep dat er binnenkort vrij veel aanbod van de longrange aan gaat komen i.v.m. de release van de ex90, er schijnen vrij veel mensen de XC90 met een abonnement te rijden die overgaan stappen.
Voor 1500 p/m rij je een nieuwe xc90, ben je er na 3 maanden klaar mee dan lever je hem weer in, wel een goed idee als overbrugging.
10k is ontzettend veel geld.
Maar die ik vind was een uitzondering, daarom in geïnteresseerd.
Vaak zat 't meer richting de 5k. En dan moet je wel overwegen of het de tijd waard is vind ik, op een bedrag rond de 70k

XC90 T8 Longrange uit zweden importeren

Geplaatst: 22.05.2023 - 20:20
door Friso 1973
Hallo allemaal,

Ik ben ook in de markt voor een XC90 T8, bouwjaar 2021/2022.
Liefst een longe range maar in de juiste uitvoering (luchtvering, B&W sound, etc) nog behoorlijk prijzig vind ik.
Het prijsverschil wat hier genoemd wordt met invoeren, niemand heeft het erover dat je hier in Nederland, als het er eentje is met Volvo select, er ook 2 jaar garantie op zit?
Of geldt dat Europees en kun je die garantie dus ook meenemen vanuit Zweden naar hier?

Groet Friso