Schokkende motor - inhouden S80 2.5T

Plaats reactie
RM1973
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 08.05.2023 - 15:38

Goedendag Volvo - fans,

Ik heb twee zaken waar ik niet uit kom. Een simpele vraag en een groter probleempje..

1) heeft mijn Volvo S80 II uit 2006 (dus 'nieuwe' model) 2.5T een brandstoffilter ? waar zit deze en moet ik vervangen? een tweetal garages zeggen dat ik geen 'brandstoffilter' heb (vreemd voor mij - want als ik mijn kenteken intoets krijg ik dit onderdeel te zien.... Ik weet het even niet meer - graag jullie hulp.

2) mijn S80 heeft sinds kort last vast schokken, onregelmatig open en dan wil hij afslaan*...(*als ik de stad rijd, rustig - dan wil hij afslaan - zo voelt dat). Uitgelezen met VIDAS systeem : 1e keer uitlezen - veel heel veel, reset 2e keer uitlezen : P008800 Fuel rail / system pressure to high / P061A68 Internal control module Torque perfomance - Algorithm based failures / P019300 Fuel rail Pressure Sensor High Input

Nu kun je van alles gaan vervangen op advies zoals ik ook op het forum hier lees, echter mijn gevoel zegt dat dit probleem toch echt niet heel 'groot' moet zijn - De auto rijdt als hij niet 'schokt' echt als een echte 5 cilinder Volvo S80..... Ik wil de Brandstofdruksensor vervangen, brandstoffilter (als hij er 1 heeft ;)) als het dan nog niet is opgelost de brandstofmodule ADM..... Verschillende monteurs roepen nu te beginnen bij de LMM, maar deze is goed volgens Volvo...., de ander zegt rooktest, maar die geeft ook niks bijzonders. Graag jullie hulp - wat is wijsheid - waarvoor dank.
Nico123
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 02.12.2017 - 18:18
Locatie: Deventer

Ik zou eerst voor die sensor op de rail gaan, is een vaker voorkomende oorzaak.
outlander52
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14.08.2013 - 11:09

Een 2.5 t heeft geen los brandstoffilter.
Mijn auto schokt en houdt ook in. Na een grote beurt (olie en oliefilter,luchtfilter, interieurfilter en bougie's met bobine's), distributieriemset met waterpomp geen verbetering.
Nu branstofpomp vervangen met module op tank met de sensor van de brandstofdruk, carbooncleaning. Luchtmassameter en gasklephuis.
Houdt niet meer in bij constante snelheden en geen schokken meer, alleen bij optrekken nog wel inhouden en schokken.

Ik laat het maar zo. is mee te leven.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24353
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

welke brandstof tank je? Mijn auto reageert op E10, zeker die van bv Tinq en Tango. Als ik koud start, loopt 'ie dan wat onregelmatig. Na E5 tanken en liefst dan die met zo min mogelijk ethanol, was het gelijk weg en bleef het weg.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
outlander52
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14.08.2013 - 11:09

Ik tank altijd bij de shell of bp en dan e5.
Gebruikersavatar
cees klumper
4th Gear member
Berichten: 515
Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
Locatie: Southern California

@outlander52 inhouden bij optrekken met turbo motor zou ook de tcv (turbo control valve) kunnen zijn. Op mijn S80 T6 was dat de oorzaak. Simpel klusje en een nieuwe tcv is niet duur.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 260.000 km 1 op 11
2003 S80 T6 228.000 km 1 op 12,5
Plaats reactie

Terug naar “S80”