volvo app problemen
- AdB1955
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 21.12.2022 - 10:13
Omdat ik niet kon inloggen op de Volvo App heb ik me opnieuw proberen aan te melden. Nou dat ging niet gemakkelijk. Kreeg o.a. het verzoek om een PIN-code in te vullen die ik zou moeten (hebben) ontvangen via SMS of e-mail, maar niks ontvangen. Nieuw wachtwoord aangemaakt etc. Uiteindelijk is het toch gelukt. Zelfs de koppeling met de auto is nu weer in orde. Maar....nu mis ik het e.e.a. wat ik éérst wél had zoals waar mijn auto zich bevindt (kaart) of op afstand ontgrendelen. Status van auto (bv oliepeil) is ineens ook verdwenen (ook in de display van de auto zelf) Wat is er mis gegaan en (vooral) hoe krijg ik de app weer helemaal 'de oude'???
Volvo XC40 T2 Business Pro Automaat 2021
- AirBoxeRT
- 2nd Gear member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 25.12.2022 - 11:07
Geen idee, nooit eerder meegemaakt. Hetgeen ik zou doen in zo’n geval is bellen met het nummer in de app. Heb ik ook geen ervaring mee, dus ik weet niet of je er iets aan gaat hebben.
Voor de zekerheid een screendumpje van de app gemaakt, voor het geval deze informatie ook verdwenen is.
Voor de zekerheid een screendumpje van de app gemaakt, voor het geval deze informatie ook verdwenen is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 23.06.2013 - 13:14
Ik had ook zoiets eergisteren. Kon opeens niet meer inloggen (abonnement nog steeds geldig), dat is te zeggen: app opende wel, maar liet leeg scherm zien en blijkbaar de koppeling met onze XC40 niet meer aanwezig. Ik heb me uitgelogd en opnieuw ingelogd en daar was 'tie weer! Alles gewoon weer zoals vanouds. Waarschijnlijk een update die e.e.a. had vernaggeld.AdB1955 schreef: ↑10.05.2023 - 19:18 Omdat ik niet kon inloggen op de Volvo App heb ik me opnieuw proberen aan te melden. Nou dat ging niet gemakkelijk. Kreeg o.a. het verzoek om een PIN-code in te vullen die ik zou moeten (hebben) ontvangen via SMS of e-mail, maar niks ontvangen. Nieuw wachtwoord aangemaakt etc. Uiteindelijk is het toch gelukt. Zelfs de koppeling met de auto is nu weer in orde. Maar....nu mis ik het e.e.a. wat ik éérst wél had zoals waar mijn auto zich bevindt (kaart) of op afstand ontgrendelen. Status van auto (bv oliepeil) is ineens ook verdwenen (ook in de display van de auto zelf) Wat is er mis gegaan en (vooral) hoe krijg ik de app weer helemaal 'de oude'???
XC40 Geartronic Momentum 2018 (2x), V40XC Geartronic Momentum; V50 Geartronic Business (3x), S60; V40 Momentum; 440; 240; 244; 240
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12
Ik gebruik Volvo on Call ook in mijn Home Assistant. Daarin wordt iedere paar minuten een update van de gegevens opgehaald en kun je dus ook de logfiles van de API zien. Het is best schrikbarend hoe vaak er geen verbinding gemaakt kan worden met de servers van Volvo. In de Volvo app zie je dat niet
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 19.12.2021 - 14:28
Hoe heb je Volvo api gekoppeld met HomeAssistant? Mijn XC40 Recharge Pure Electric 2022 krijg ik na het koppelen niet te zien in HomeAssistantdimitripb schreef: ↑13.05.2023 - 12:36 Ik gebruik Volvo on Call ook in mijn Home Assistant. Daarin wordt iedere paar minuten een update van de gegevens opgehaald en kun je dus ook de logfiles van de API zien. Het is best schrikbarend hoe vaak er geen verbinding gemaakt kan worden met de servers van Volvo. In de Volvo app zie je dat niet
- ruuds70
- 5th Gear member
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
Ik heb ook soortgelijk mee gemaakt. App werkte niet meer , nieuwe app aangemaakt, bij activeren pin code invoeren die ik niet had.
Ik kreeg toen van de app twee opties, zonder pin verder of dealer bellen voor de pincode.
Ik heb het laatse gedaan en binnen vijf minuten kreeg ik een mailtje met de juiste pin.
Dexe ingevoerd en nu heb ik de volledige app.
Ik kreeg toen van de app twee opties, zonder pin verder of dealer bellen voor de pincode.
Ik heb het laatse gedaan en binnen vijf minuten kreeg ik een mailtje met de juiste pin.
Dexe ingevoerd en nu heb ik de volledige app.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24.10.2020 - 13:01
Ik heb ook een paar keer gehad dat app niet werkte. Als je dan probeerde aan te melden stond bij regio een streepje, en meld dat aanmelden mislukt. Van de app verwijder ik dan alle data en daarna kan je weer kiezen voor Europa en werkt het bij mij weer.
- Ruud Woudstra
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 17.03.2022 - 17:51
- Locatie: Steenwijkerwold
Ik heb net de nieuwste versie van de Volvo app gedownload, kreeg de melding dat er een nieuwe versie beschikbaar was. Na de update krijg ik een ander beeld dan eerder, de foto van de XC40 is wazig en kan er ook niet op zien of de auto afgesloten is of niet. Verder lijken alle gegevens wel te kloppen en heb ik ook een actief abonnement.
Herkent iemand deze problemen na de updat van 25-08???
Mvgrt, Ruud
Herkent iemand deze problemen na de updat van 25-08???
Mvgrt, Ruud
Mvgrt, Ruud.
Volvo XC40 R-Design AWD MY 2019.
Volvo XC40 R-Design AWD MY 2019.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27.08.2022 - 23:01
Ik heb de app ook updated en het zelfde verhaal, bovenin de app staat “Beperkte functionaliteit “ en dan een aantal stappen die je moet volgen bij de instellingen op het hoofdscherm van de auto
Stap 2 is “delen van gebruikersgegevens met Volvo on Call toestaan”
Deze stond en staat nog steeds aan, maar de app werkt niet meer.
Stap 2 is “delen van gebruikersgegevens met Volvo on Call toestaan”
Deze stond en staat nog steeds aan, maar de app werkt niet meer.
- Ruud Woudstra
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 17.03.2022 - 17:51
- Locatie: Steenwijkerwold
@Tiemie, klopt helemaal wat je schrijft. Ik heb de stappen ook opgevolgd en gecontroleerd in de auto, alles staat aangevinkt.
IK heb een storing gemeld bij Volvo klantenservice.
IK heb een storing gemeld bij Volvo klantenservice.
Mvgrt, Ruud.
Volvo XC40 R-Design AWD MY 2019.
Volvo XC40 R-Design AWD MY 2019.
- Ruud Woudstra
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 17.03.2022 - 17:51
- Locatie: Steenwijkerwold
Is dus een algemeen probleem? hoef ik niet verder te zoeken en wachten we dus maar op een update.
Bedankt voor de info
Bedankt voor de info
Mvgrt, Ruud.
Volvo XC40 R-Design AWD MY 2019.
Volvo XC40 R-Design AWD MY 2019.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 19.07.2023 - 01:47
Gaat dit over de Android of Iphone versie van de app?
En ik weet niet waar je het oliepeil kan zien in de app? Op de Iphone versie in ieder geval niet zichtbaar….
En ik weet niet waar je het oliepeil kan zien in de app? Op de Iphone versie in ieder geval niet zichtbaar….
164 GLE > 264 GLE > 240 > 740 GL > S80 V8 > 760 GLE > XC90 V8 > XC40 T4 R design
- Ruud Woudstra
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 17.03.2022 - 17:51
- Locatie: Steenwijkerwold
Bij mij is het ook de iphone.
Mvgrt, Ruud.
Volvo XC40 R-Design AWD MY 2019.
Volvo XC40 R-Design AWD MY 2019.