Volvo XC60 long range, 2e hands

De Nieuwe XC60
Plaats reactie
Corsat
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 18.05.2023 - 16:25

Ik wil eind van het jaar privé een gebruikte XC60 kopen en heb inmiddels wat voor keuren zoals een inscription en geen r design vanwege het onderstel, liefst een b&w geluidinstallatie, eventueel lucht vering, een stand kachel en 19 of maximaal 20” velgen. Ik kijk iN Nederland, België en Duitsland en zie af en toe behoorlijke prijsverschillen van 58 tot 74k€ en nog los van het aantal gereden kilometers. Hebben jullie nog tips of adviezen waar ik op moet letten..
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4607
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Wat is er dan anders aan een R-design onderstel t.o.v. inscription? Zeker met luchtvering denk ik dat het onderscheid 0,0 is?
Velgen kun je altijd omruilen, dus daar zou ik een auto niet op laten staan. Houd er ook rekening mee dat in NL prijzen voor dit soort hybride auto's vaak ex BTW zijn.
Ik zou vooral een dealer onderhouden auto kopen, maar dat mag met zo'n jonge auto geen probleem zijn denk ik.
Succes en veel plezier met zoeken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
adderoos
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 28.04.2023 - 20:44
Locatie: Gorinchem

Per toeval tegen een XC60 T8 import via de dealer aangelopen. Moet zeggen heel tevreden over de uitvoering en de opties. Ook het hybride rijden bevalt ons goed, helemaal in Frankrijk een plezier in de heuvels. Er staat van alles te koop, onze voorkeur was via een dealer daar je dan ook nog 24 maanden garantie kan hebben.
Veel plezier met het bekijken van de toekomstige auto.
Volvo XC60 T8
Corsat
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 18.05.2023 - 16:25

adderoos schreef: 20.05.2023 - 13:45 Per toeval tegen een XC60 T8 import via de dealer aangelopen. Moet zeggen heel tevreden over de uitvoering en de opties. Ook het hybride rijden bevalt ons goed, helemaal in Frankrijk een plezier in de heuvels. Er staat van alles te koop, onze voorkeur was via een dealer daar je dan ook nog 24 maanden garantie kan hebben.
Veel plezier met het bekijken van de toekomstige auto.
Je bedoelt een dealer in Nederland die de auto had geïmporteerd? Het aanbod in Nederland is beperkt en ik zie beste wel hoge prijzen.
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Het verschil tussen Inscription en R Design zit 'm o.a. ook in de stoelen. R Design stoelen zijn harder en je kunt alleen in de Inscription geventileerde en massagestoelen krijg dacht ik.

Verzonden via een mobiel ding met Tapatalk ofzo.

- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
adderoos
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 28.04.2023 - 20:44
Locatie: Gorinchem

Corsat schreef: 20.05.2023 - 15:23
adderoos schreef: 20.05.2023 - 13:45 Per toeval tegen een XC60 T8 import via de dealer aangelopen. Moet zeggen heel tevreden over de uitvoering en de opties. Ook het hybride rijden bevalt ons goed, helemaal in Frankrijk een plezier in de heuvels. Er staat van alles te koop, onze voorkeur was via een dealer daar je dan ook nog 24 maanden garantie kan hebben.
Veel plezier met het bekijken van de toekomstige auto.
Je bedoelt een dealer in Nederland die de auto had geïmporteerd? Het aanbod in Nederland is beperkt en ik zie beste wel hoge prijzen.
De dealer had de auto inderdaad zelf ingevoerd. Wat is hoog ? Vergeleken met andere merken viel het wel mee had ik het idee.
Volvo XC60 T8
David_O
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 26.02.2023 - 22:46

Nomad schreef: 20.05.2023 - 20:18 Het verschil tussen Inscription en R Design zit 'm o.a. ook in de stoelen. R Design stoelen zijn harder en je kunt alleen in de Inscription geventileerde en massagestoelen krijg dacht ik.

Verzonden via een mobiel ding met Tapatalk ofzo.
Zag laatst bij een Volvo dealer een XC60 2022 Long Range R-design zonder die grijze zijwangen en delen van de rugleuning. Én met geventileerde stoelen. Navraag leerde dat als je kiest voor een leer-upgrade van de R-design stoelen (nappa leder) dat die stoffen gedeelten dan (ook) leer zijn. En daar bovenop (als weer een extra) kan je dan ook geventileerde stoelen nemen.

Ik wist dat niet en weet niet of dit voor een niet-Long Range ook geldt.

Dat stof op de stoelen was voor mij de reden om geen R-design te nemen, terwijl ik voor de buitenkant liever wel een R-design zou hebben gewild.
Laatst gewijzigd door David_O op 21.05.2023 - 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
David_O
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 26.02.2023 - 22:46

Corsat schreef: 20.05.2023 - 15:23 Je bedoelt een dealer in Nederland die de auto had geïmporteerd? Het aanbod in Nederland is beperkt en ik zie beste wel hoge prijzen.
Let op dat elk land zijn eigen manier heeft hoe ze omgaan met Volvo Selekt. In feite is het gewoon een verzekering die de Volvo importeur afsluit. De Nederlandse importeur heeft er bijv voor gekozen om dat onder te brengen bij Volvo Zweden. Duitsland dacht ik ook. Maar bijv België en Luxemburg hebben het ondergebracht bij CarGarant.

Voor een import Volvo die niet door een NL dealer wordt aangeboden geldt dus mogelijk niet de NL Volvo Selekt voorwaarden/garantie. In een potentieel garantiegeval moet je naar de Volvo dealer, die dan na diagnose contact op moet nemen met (bijv) CarGarant en toestemming moet vragen om de reparatie uit te voeren en dus bijbehorende kosten te kunnen/mogen declareren bij CarGarant. Daarnaast heb je tot je 1e beurt in NL geen (recht op) Volvo Assistance.

Dus die NL dealer kan naar verhouding duur zijn (vond ik ook). Of bovenstaande de hogere prijs rechtvaardigt moet een ieder voor zichzelf beslissen.
Gebruikersavatar
adderoos
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 28.04.2023 - 20:44
Locatie: Gorinchem

Wij hebben bewust wel voor een hogere prijs en 24 maanden garantie gekozen.
Met de vorige auto van een ander merk gedoe gehad. Dat er voor die hogere prijs door de dealer een verzekering wordt afgesloten wordt door andere merken ook gedaan. Opzich wel logisch, loopt de bak in elkaar gaat het om serieus geld. Er is ook een beurt gegegeven, daarmee hebben we ook pechhulp van 1 jaar.
Stukje zekerheid, puur door toestanden in het verleden, of het in de praktijk ook werkt gaan we zien. Tot nu toe een hele goede ervaring met de dealer en de auto.
Volvo XC60 T8
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”