2.0T ervaring

Plaats reactie
Gebruikersavatar
steff be
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 23.05.2023 - 22:32

Hoi hoi!

Na twee Volvo's is mijn bezit gehad te hebben (C30 D2 en V60 2.0 T5), kriebelt het opnieuw om een Volvo te kopen. Momenteel rij ik al 1,5 jaar rond met een Volkswagen Golf. Opzich geen slechte auto, maar eens een Volvo.. altijd een Volvo? ;)

Ik ben al enige tijd verliefd op een Volvo V70. Sinds ik een Volvo V60 heb aangeschaft, ben ik niet meer weg te denken van een break. De V70 heeft de looks, comfort en de nodige ruimte. Ik ben zelf woonachtig in België, en persoonlijk is hier weinig keus aan V70's. Ik ben dan ook wel kieskeurig in mijn zoektocht, zo wil ik graag een r-edition en de nodige opties. Hierdoor ben ik op zoek op de Nederlandse markt.

Enkele Volvo's die in mijn zoektocht bewaard werden als favoriet zijn tussen het bouwjaar MY 2010-2013. Deze hebben als motor een 2.0T T5 met al aardig wat kilometers (tussen de 160.000 en 200.000 kilometer). Ik heb al wat opzoekwerk gedaan op verschillende fora's en dat schrikt me toch wel een beetje af om een 2.0T aan te schaffen.

Zo lees ik dat het Ford blokken zijn en dat mits met een automaat de powershift het begeeft op een hoge kilometerstand. Ook zou deze minder aangenaam rijden t.o.v. mijn vorige Volvo V60 2.0 T5.

Hiervoor dus mijn vraag aan alle 2.0T T5 rijders en alle andere natuurlijk. Hoe bevalt het je om met een 2.OT te rijden? Ga ik snel kosten hebben aan deze blokken? Zou ik mijn gedachten beter op iets anders zetten en deze laten staan?

Ik sta open voor feedback. Ik zou tenslotte graag een betrouwbare wagen aanschaffen waar ik nog jaren met verder kan en niet na enkele maanden een torenhoge rekening in de garage mee heb.

Tenslotte heb ik ook V70's met een 2.5T blok gezien. Echter vind ik de verkeersbelasting voor deze bakken wat duur..

Alvast dank voor jullie hulp! :)
Volvo C30 1.6 D2 MY2010
Volvo V60 2.0 T5 MY2018

Volkswagen Golf Variant 1.5 Tsi MY2019
eekvolvo
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15.06.2018 - 17:27

Sinds 2018 ervaring met een T5 V70 uit 2014.
60.000 km probleemloos gereden. Km stand nu 93.000.
Geweldige automaat zoals ik dat ervaar. Lui als het kan, sneller als het moet.
Voorlopig gaat deze nog niet weg.
WillyWortel2
4th Gear member
Berichten: 738
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Waarom kiezen voor een Fordmotor met Powershift automaat.
De Volvo 5 cilinder 2,0 motoren zijn net zo robuust als de motoren met grotere cilinder inhoud.
Dan heb je meteen het voordeel van de Geartronic automaat.

Ford patent ellende zonder end.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
KCN
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 14.09.2018 - 21:38

Ik rijd zelf een V70 (2010) met het 2.0T blok. Dit is echter de 149kw uitvoering en niet de T5. Maar volgens mij is het blok gelijk enkel de prestaties zijn anders.
Moet eerlijk zeggen dat mijn 2.0T blok als een zonnetje loopt. Nog geen enkel probleem mee gehad in de 50k die ik heb gereden. KM stand loopt nu richting 200.000 dus is nog niet astronomisch te noemen.
Ondanks alle ellende die ik op verschillende fora voorbij zie komen, kan ik dit zelf dus zeker niet onderschrijven.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”