autmaat versleten???

Plaats reactie
mcjas
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 17.01.2009 - 23:10

Hoi allemaal,

Mijn S80 vertoont wat kuren met de automaat versnellingsbak; bij koude start in D en loslaten van de rem dan begint hij wel te rijden, bij warme(re) start niet/nauwelijks, dan bij gas geven met een lichte schok wel.
Achteruit gaat ook lastig, kan hem in R zetten, dan rustig gas geven naar ongeveer 2000 RPM, in eerste instantie gebeurt er dan niks, daarna met rustig gas geen pakt hij hem op en rolt de auto achteruit. Als hij eenmaal rijdt dan schakelt hij goed, ook kick down voorzichtig geprobeerd, dat werkt ook goed.
Ik heb de bak al laten spoelen, dat heeft het schakelen wel versoepeld, het probleem met wegrijden en achteruit is er nog helaas.
Lijkt er op dat een revisie de enige optie is, of 2de hands, wat zijn jullie gedachten hierover? ondertussen 457000+ KM gereden :-)
Kan iemand een kosten indicatie voor reviseren geven, en eventueel adressen in/rond Amsterdam waar goede ervaringen mee zijn geweest??

Alvast dank voor het meedenken.
Volvo S80 2.5T, MY 2007
308500 bij aanschaf

Volvo S80 2.9, MY 2000
397.575 bij aanschaf
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13803
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

oeps de Geartronic heeft een gemiddelde levensduur 500_600K heb ik begrepen. Je hebt al geflusht dus probleem blijft. Ik zou zeggen ga eens kijken of informeren bij
revisiebedrijf Thomassen in Lunteren. Die nemen de Geartronic van die jaartallen 2000-2007 als ontbijt elke dag...:) Ik meen dat die bakken ook in de VAG groep zijn gebruikt.
Daarnaast de zoekfunctie gebruiken van dit forum en er gaat een wereld voor je open...:)
Succes
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “S80”