Pagina 1 van 1

Melding start systeem opnieuw of neem contact op met dealer

Geplaatst: 28.05.2023 - 18:40
door Arjen63
In mijn vorige posting dd 24 mei had ik gevraagd of er een snellere manier was om een kaart te downloaden. Een Franse kaart installeren kostte heel veel tijd. Nu wilde ik de Benelux nog installeren. Er kwam een advies om Europa te downloaden en installeren.. Dus deze op een goed geformatteerde USB-stick gezet en in de desbetreffende usb poort geplaatst. Het installeren ging goed tot ongeveer 55% en kreeg de melding "installeren mislukt". Dus nog een keer het installeren gedaan en weer bij ongeveer 55% de foutmelding. Mijn conclusie was dat vermoedelijk het bestand op de stick niet goed is. Dus opnieuw geformatteerd en de kaart Europa gedownload. Dit ging goed en ook de optie "download controleren" toegepast. En de controle gaf een keurige goed vinkje aan. Dus hoopvol gestemd de usb stick weer in de USB-poort van de auto geplaatst. Echter nu krijg ik de melding "start het systeem opnieuw of neem contact op met de dealer"!
Van alles geprobeerd maar het Sensus navigatie systeem is zo dood als een pier en geeft geen enkele sjoege. Ook geen kaart meer, dus geen navigatiemogelijkheid meer.
Wie weet hoe je de opdracht "systeem opnieuw starten"" kunt uitvoeren. De laatste hoop is nog of de dealer mij uit de brand kan helpen, Helaas ben ik woensdag pas in staat om iets te ondernemen. Als iemand nog een goede tip heeft, kan ik de 2e Pinksterdag nog iets te doen.

Advies is heel welkom,
Arjen

Melding start systeem opnieuw of neem contact op met dealer

Geplaatst: 28.05.2023 - 19:04
door mees
Ik heb wel eens ergens gelezen:
20 seconden tenminste de homeknop ingedrukt houden.
Dan start (een?) systeem weer opnieuw op.
viewtopic.php?p=1785925&hilit=homeknop+ ... n#p1785925

Melding start systeem opnieuw of neem contact op met dealer

Geplaatst: 28.05.2023 - 19:39
door Arjen63
"Dank, de tip 20 sec de home knop ingedrukt houden, geprobeerd. Geen resultaat!
Eigenlijk heb ik twee meldingen:
- installatie gepauzeerd op het hoofdscherm
- en wanneer ik het scherm naar beneden trek, "Geen navigatie. Start het systeem of neem contact op met dealer".

Arjen

Melding start systeem opnieuw of neem contact op met dealer

Geplaatst: 28.05.2023 - 19:41
door teebee
Dus instappen auto starten, USB opnieuw plaatsen en een uurtje rondtoeren doet het systeem niet verder gaan? (Afronden update)

Melding start systeem opnieuw of neem contact op met dealer

Geplaatst: 28.05.2023 - 21:22
door Arjen63
Dat al verschillende keren gedaan. Het resultaat blijft hetzelfde. Zoals bij het eerdere twee pogingen van het installeren, startte het installeren na het insteken van de usb-stick. Maar nu helemaal geen reactie.

Arjen

Melding start systeem opnieuw of neem contact op met dealer

Geplaatst: 29.05.2023 - 13:49
door dimitripb
Misschien de USB stick eens als exFAT formatteren en opnieuw proberen. Anders gewoon langs de dealer gaan.

Melding start systeem opnieuw of neem contact op met dealer

Geplaatst: 29.05.2023 - 18:58
door Arjen63
Opgelost en het is wonderlijk! Los van de posting van @dimitripb had ik al uit arren moede opnieuw de stick ex-Fat geformatteerd en geladen met de kaart van Europa. Het downloaden vanaf de Volvo Site duurde ca 5 uur en daarna de stick opnieuw in de usb-poort gestoken. En het systeem reageerde! Het installeren heeft ca 1 uur geduurd. De auto op de oprit gezet en af en toe op de display getikt. Vanaf 90% (de motor laten draaien (nu mocht er niets verkeerd gaan!). En het navigatie systeem werkt met de nieuwste update 1423.
@dimitripb jij hebt het juiste advies gegeven, dank voor het meedenken!
Heel apart dat de vorige installatie mislukt is en bevroor. De download was gecontroleerd en goed gekeurd.

Arjen

Melding start systeem opnieuw of neem contact op met dealer

Geplaatst: 30.05.2023 - 19:31
door dimitripb
Als het 5 uur heeft geduurd om de kaart op de stick te zetten is er waarschijnlijk toch iets mis met de stick. Zou normaal ongeveer 1,5 uur moeten duren.
FAT32 is eigenlijk bedoeld voor sticks tot 32 GB. het kan dus zijn dat de computer het nog wel correct gelezen heeft maar dat de auto er na 32 GB mee ophield. 55% (waar jouw installatie ermee ophield) van 58 GB is precies 32 GB.

Melding start systeem opnieuw of neem contact op met dealer

Geplaatst: 31.05.2023 - 14:19
door AlbVolvo
dimitripb schreef: 30.05.2023 - 19:31 Als het 5 uur heeft geduurd om de kaart op de stick te zetten is er waarschijnlijk toch iets mis met de stick. Zou normaal ongeveer 1,5 uur moeten duren.
FAT32 is eigenlijk bedoeld voor sticks tot 32 GB. het kan dus zijn dat de computer het nog wel correct gelezen heeft maar dat de auto er na 32 GB mee ophield. 55% (waar jouw installatie ermee ophield) van 58 GB is precies 32 GB.
Het kan ook aan de maximale downloadsnelheid kunnen liggen van je internetaansluiting (niet het ermee ophouden natuurlijk, maar dat het totale downloaden 5 uur duurt). 't Is ~50 Gb wat moet worden gedownload, dat is behoorlijk wat.

Melding start systeem opnieuw of neem contact op met dealer

Geplaatst: 31.05.2023 - 18:56
door Franswa
Ik zou blij zijn met 5 uur downloaden. 😀

Melding start systeem opnieuw of neem contact op met dealer

Geplaatst: 31.05.2023 - 19:05
door dimitripb
AlbVolvo schreef: 31.05.2023 - 14:19 Het kan ook aan de maximale downloadsnelheid kunnen liggen van je internetaansluiting
IAAA! Even niet aan gedacht >_<
5 uur is ongeveer 3 MB per seconde. Dat is heel goed mogelijk.