Pagina 1 van 1
E-call service vereist
Geplaatst: 08.06.2023 - 09:13
door Geedsen
De melding e-call service vereist blijft bii mij een probleem. Gisteren de update 2.9 geïnstalleerd en dan hoop je dat zoiets opgelost is. Maar gelijk na de update verscheen de melding weer. En de gehele weg naar Praag bleef die verschijnen. Ook verlies van LTE en gps is aan de orde van de dag. Een defrost reset werkt soms tijdelijk. Het gaat om een recharge van september 22. Zijn er meer mensen die hier nog steeds last van hebben?
E-call service vereist
Geplaatst: 08.06.2023 - 23:51
door DPPSchoenmaker
Dit zou ik zeker melden bij je dealer.
E-call service vereist
Geplaatst: 13.06.2023 - 12:29
door RensB
nog niets van gemerkt na 1.5 jaar rijden
E-call service vereist
Geplaatst: 13.06.2023 - 15:40
door Daneel67
En zolang je nog garantie hebt, lijkt het mij een no-brainer en hop..... naar de dealer!
E-call service vereist
Geplaatst: 21.06.2023 - 17:33
door Geedsen
De 26ste gaat die naar de dealer....
E-call service vereist
Geplaatst: 27.06.2023 - 12:45
door Raymond1966
af en toe geen lte
is ook afhankelijk van de straling in de omgeving.
doorgaans komt eea vanzelf weer op gang. Ook google geeft dat dan aan op de kaart.
E-call service vereist
Geplaatst: 29.06.2023 - 11:23
door Nardo
Klinkt enigszins bekend, in de zin van uitval geluid en/of connectie met carplay.
Doe dan ook de reset via defrost of via de home button.
Had ook de hoop dit na installatie van 2.9 verleden tijd zou zijn, maar helaas.
Dus ben heel benieuwd wat jou dealer ervan zegt,...
Die van mij zegt; tsja hier kunnen we misschien iets mee als we zien dat het gebeurt, we kunnen niets zo niets vinden wat niet in orde zou zijn.
E-call service vereist
Geplaatst: 10.08.2023 - 09:34
door Geedsen
Na onderzoek blijkt het de TCAM module te zijn die vervangen moet worden. Overigens blijkt na googlen dat het ook helemaal geen onbekend probleem is. Zowel Volvo als Polestar kennen het probleem. Er is zelfs een terugroep actie geweest voor een bepaalde serie van de xc40 voor dit probleem. En gisteren is dus de TCAM module vervangen. Ik kon hem komen ophalen maar moest wel even opnieuw de "leverings voorwaarden accepteren" in het privacy scherm. Helaas bleek dit maar niet te lukken. Het vraagt om een unieke naam voor de auto maar komt niet verder dan dat scherm als je "accepteren" kiest. De dealer heeft geen idee wat het probleem is. Maar terwijl zij bezig zijn bel ik met HotSpotDrive.com (verantwoordelijk voor de mobiele data van Volvo) omdat het uiteindelijk hun app is waar ik de voorwaarden moet accepteren. Support verteld me dat ze het probleem idd hadden (in hun website dus) eergisteren maar dat ze dachten het opgelost te hebben. (niet dus...) Dus ze gaan het wederom onderzoeken. En ik kan huiswaarts met een auto zonder navigatie, zonder internet, zonder radio (ook DAB+ werkt niet...) Ouch, het probleem is erger dan het voorheen was. Wachten nu op een reactie van HotspotDrive.
E-call service vereist
Geplaatst: 29.08.2023 - 09:06
door Nardo
Hallo Geesden,
Ik ben erg benieuwd hoe e.e.a. verder is verlopen.
Hopelijk heb je inmiddels wel weer radio en navigatie.