Why this new Volvo will kill the Tesla Model Y!

Hij is aangekondigd. Introductie op 7 juni 2023
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8334
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Edgecrusher schreef: 13.06.2023 - 10:01Een ding is zeker, de EX30 moet zich nog wel bewijzen, van de Tesla weten we ondertussen wat de sterke en zwakke punten zijn en hoeveel range die in praktijk heeft. Dat is een punt waar de EX30 niet bij de Tesla in de buurt gaat komen.
Zo is dat. Qua aandrijflijn loopt (liep?) Tesla toch wel ver voorop. Paar keer met die auto's gereden en ik vond ze goed reageren en fijn rijden, zeker die S met luchtvering en brede/lange wielbasis.
Maar afwerking moesten ze nog wel onder de knie krijgen, zal inmiddels ook wel beter zijn.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
kitesem
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 26.12.2017 - 12:52

😂😂
Na 30 jaar Volvo mijn laatste, een XC40 T5 AWD, vervangen voor een Tesla Y dual motor. Nog geen dag spijt gehad.
Gebruikersavatar
Eland Musk
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 23.03.2018 - 23:10

Een goede kennis van ons heeft haar ex30 ontvagen.
Inderdaad een puik model.
Nu blijkt de internetverbinding niet te werken en kan ze thuis niet laden op de aanwezige laadpaal.
Een aangeklede ex30 is jammer genoeg duurder dan een model y met een grotere range.
Samengevat is de keus voor de volvo ex30 dus niet zo eenvoudig zoals hier wordt verondersteld.

Mijn xc40 is van de hand gedaan omdat er een akelige kruipende corrosie in de naden van de portieren zat.
De plaatwerker vertelde mij dat dat eigenlijk niet meer te stoppen was. Tenzij de deuren worden vervangen.
De oorzaak zou de zure sealkit zijn die door het gebrek aan grondlak het plaatwerk onder de lak is gaan opvreten.

Dat vind ik heel jammer, want de Volvo’s vind ik nu niet meer zo vertrouwd als voorheen.
Ook zijn er zaken verdwenen in bestaande modellen, om de winstmarge op te peppen. Tevens zijn er nu zaken verdwenen naar deoptielijst die in een Zweed Standaard zouden moeten zijn.

Van het Zweedse blijft er zo te weinig over en dat zorgt dat ik niet meer eerst bij Volvo kijk voor wat nieuws.
Volvo history : V60 D6 PIH 2013-2018, XC40 D4 R design 2018-2023.
BMW i4 eDrive 40 M
Plaats reactie

Terug naar “EX30”