Trekhaak kabelset: wat waar?

Plaats reactie
thvanbinsbergen
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 21.08.2022 - 17:15

Hoi allen,

Voor de info: ben in het bezit van (de gevreesde) Volvo XC90 2003 T6, bevalt mij al een jaar goed, maar wilde een trekhaak.

Reeds een originele, gebruikte Volvo trekhaak zelf gemonteerd. Daar zat echter ene kabelset bij die incompleet was.

Nu via Marktplaats een volledige vervanger gevonden, demontagebedrijven heeft deze getest (en heb garantie).

In de foto's de bijlage van de kabels die eraan zitten. De vorige had enkel de grote grijze connector.

Er zit geen montagehandleiding bij, helaas, du zijn mijn vragen: - welke connector/pin moet waar?
- En waar zijn de twee "ringkabels" voor?
- Waar moeten deze?
- En, waarom zit er nog een losse connector bij?

Hoop dat er genoeg kennis, kunde en geduld is op het forum dat iemand mij op weg wilt en kan helpen.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Tijmen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27657
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Is de kabelboom voor een 13 polige stekkerdoos of een 7 polige?

Ik denk dat je sowieso de trailer module nog mist om de kabels in te klikken.
Lees: ik heb er geen ervaring mee maar dat is mijn gedachte.

In het geval van een 13 polige kabelset kunnen die ringen nog wel eens op de accu gaan voor de constante 12volt op de stekkerdoos.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
HGV
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 12.01.2019 - 13:47

Hallo Tijmen,
Als je achter de bekleding van je linker achterlicht kijkt, dan zie je een paneel met stekkers zitten, hier kan je jouw connectoren inpluggen. Wat de door jou ringkabels genoemde functies zijn, 1 is je min kabel, de andere is je constante plus die je rechtstreeks op de accu aan moet sluiten. Succes met aansluiten en laat even weten of het gelukt is!
Volvo XC90 summum (MY 2008) Obbetuning
Volvo XC70 comfort (MY2004) met Standkachel
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”